مدارس برخی از استان‌های کشور فردا شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ آذر به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

مدارس کدام استان ها فردا تعطیل است؟ + آلودگی هوا

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار در کشور سبب تعطیلی برخی از مراکز آموزشی در روز شنبه ۲۶ آذر ماه شده است.

مدارس مشهد تعطیل شد

مهدی اله پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: عصر امروز با توجه به شرایط آلودگی هوای کارگروه اضطرار آلودگی هوای مشهد تشکیل جلسه داد و با توجه به اهمیت حفظ سلامت شهروندان تصمیم بر تعطیلی مدارس ابتدایی شد.

مهدی اله پور از تعطیلی مدارس هفتگانه مشهد و تبادکان در روز یکشنبه ۲۶ آذرماه جاری خبر داد و اظهار کرد: این تعطیلی شامل تمامی مهدکودک‌ها، پیش دبستانی، مقطع ابتدایی مدارس و مدارس استثنایی مناطق هفت‌ گانه مشهد و تبادکان می‌شود.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی افزود: با توجه به شرایط آلودگی هوای کارگروه اضطرار آلودگی هوای مشهد تشکیل جلسه داد و با توجه به اهمیت حفظ سلامت شهروندان تصمیم بر تعطیلی مدارس ابتدایی گرفت.

تعطیلی مدارس البرز

افضلی گفت: شنبه، ۲۶ آذرماه کلیه مقاطع تحصیلی مدارس البرز در دو نوبت صبح و عصر به علت آلودگی هوا تعطیل است و آموزش آن‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود.

او می‌گوید: مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های البرز نیز در این روز تعطیل هستند.

مدارس آبیک غیر حضوری شد

روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان آبیک هم اعلام کرد ؛ به علت تداوم آلودگی هوای شهرستان با هماهنگی‌های به عمل آمده با ستاد مدیریت بحران شهرستان، کلاس‌های مدارس شهرستان آبیک در کلیه مقاطع طی نوبت صبح و بعد از ظهر فردا غیر حضوری برگزار می‌شود.

علیرضا عباسی، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: به علت شرایط نامطلوب جوی ناشی از آلایندگی ها و تشدید این پدیده تمامی مقاطع تحصیلی نوبت صبح و بعدازظهر شهرستان های البرز و آبیک فردا (شنبه) تعطیل و کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها برای این روز به صورت مجازی و در بستر شاد برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این در حالی است که عوامل اجرایی در مناطق آموزشی یاد شده برای پاسخگویی به اولیا و دانش آموزان در مدارس حاضر خواهند بود.

وی افزود: هنوز برای تعطیل بودن و یا نبودن مدارس مرکز استان تصمیم گیری نشده است.

عباسی خاطرنشان کرد: به دانش آموزان توصیه می شود به دلیل افزایش غلظت آلایندگی ها و پایداری جو، از هرگونه تردد در سطح شهرها خودداری کنند و رعایت موارد ایمنی از جمله همراه داشتن ماسک نیز به آنان توصیه می شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید