وزارت خارجه روسیه موضع گیری‌های ضد روسی مقامات آمریکا علیه این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

روسیه: آمریکا از گفت‌وگوی برابر و رقابت منصفانه ناتوان است

به گزارش سلام نو، مهر به نقل اسپوتنیک نوشت: اظهارات ضد روسی دولت آمریکا در اجلاس سران کشورهای آفریقایی در آمریکا با واکنش وزارت خارجه روسیه همراه شد.

وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در واکنش به اظهارات مقامات آمریکا علیه مسکو، که در اجلاس سران کشورهای آفریقایی در آمریکا بیان شد، اعلام کرد که این اظهارات گواه ناتوانی واشنگتن در گفتگوی برابر و رقابت منصفانه است.

اجلاس سران کشورهای آفریقایی تحت تدابیر شدید امنیتی در واشنگتن در حال برگزاری است.

روسیه و آمریکا در موضوعاتی از جمله جنگ اوکراین با هم در تنش هستند. در این راستا، مقامات روسیه روز جمعه در این باره اعلام کردند که پهپادهای که اوکراین برای حمله به کریمه و دیگر مناطق روسیه بکار گرفته است، از سوی شرکت خدمات مهندسی آمریکایی Spektreworks ساخته شده است. مقامات روسیه پس از حمله به پل کریمه، اجزای الکترونیکی هواپیماهای بدون سرنشین بکار رفته از سوی اوکراین برای حمله به تأسیسات زیرساختی روسیه، به ویژه در مناطق سواستوپل، کریمه، کورسک، بلگورود و ورونژ را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند.

در بررسی های صورت گرفته از سوی مقامات روسیه مشخص شد که تجهیزات این پهپادها توسط شرکت آمریکایی Spektreworks ساخته شده است. تنظیمات و آزمایش اولیه این پهپادها در فرودگاه اسکاتسدیل، در ایالت آریزونا انجام شده است. سایر اقدامات مربوط به این پهپادها از جمله مونتاژ نهایی و آزمایش های پروازی نیز در خاک لهستان انجام شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید