فاصله شهرستانک تا تونل کندوان حدود بیست کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود نیم ساعت طی شود.

فاصله شهرستانک تا تونل کندوان

سلام نو-سرویس گردشگری: مسیر یک سفر خود می تواند جذابیتی به اندازه مقصد آن داشته باشید. اگر اسم جاده چالوس وسط باشد می توان گفت که این مسیر حتی از مقصد خود نیز جذاب تر است. جاده چالوس (با نام رسمی جاده ٥٩) دهه هاست که به عنوان محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال پذیرای گردشگران است. این جاده با سرسبزی بی حد و حصر خود، پیچ های دلهره آور و تا حدودی خطرناک خود، و جاذبه های گردشگری فراوان موجود در گوشه و کنار خود شناخته می شود. تونل کندوان که مشهورترین تونل این جاده است شاید به نوعی نماد جاده چالوس باشد. این تونل که در فاصله نود کیلومتری جنوب شهر چالوس واقع شده است در زمان سلطنت رضاشاه ساخته شده است و افتتاح آن به سال ١٣١٧ باز می گردد. تونل کندوان سالهاست که توسط گردشگران به عنوان مبدایی برای فاصله سنجی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شاید دلیل اصلی این امر قرارگیری این تونل در مرکز جاده چالوس باشد.

جاده چالوس علاوه بر کوه ها و آبشارها و دریاچه ها و رودخانه ها و جنگل هایی که در مسیر آن قرار دارد، مأمنی برای شماری از زیباترین روستاهای ایران نیز هست. در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از این روستاها یعنی روستای شهرستانک و همچنین فاصله شهرستانک تا تونل کندوان بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله شهرستانک تا تونل کندوان چقدر است؟

فاصله شهرستانک تا تونل کندوان حدود بیست کیلومتر است. گرچه این بیست کیلومتر فاصله میان ورودی جاده فرعی منتهی به این روستا در جاده چالوس با تونل کندوان است. بنابراین فاصله خود روستا با این تونل کمی بیشتر خواهد بود. تونل کندوان که در ارتفاع دو هزار و هفتصد متری از سطح دریا قرار دارد در یکی از خوش آب و هوا ترین نقاط جاده چالوس واقع شده است. بنابراین فاصله شهرستانک تا تونل کندوان خود مملو از زیبایی های طبیعت و نسیم های خنک کوهستانی است. این همان مسیری است که از هر مبدا و مقصدی تماشایی تر است.

شما می توانید فاصله شهرستانک تا تونل کندوان را با فرض روان بودن ترافیک در حدود نیم ساعت طی نمایید.

فاصله شهرستانک تا تونل کندوان

رودخانه شهرستانک

جاذبه ها و جاهای دیدنی شهرستانک

روستای شهرستانک یکی از قطب های گردشگری جاده چالوس و یکی از توریستی ترین روستاهای استان البرز است. این روستا که در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس واقع شده است یکی از روستاهای تابعه دهستان نسا و بخش آسارای استان البرز به شمار می رود. روستای شهرستانک ییلاق تابستانی محبوب ناصرالدین شاه قاجار بوده است. به دستور این شاه قاجاری در نزدیکی این روستا یک کاخ سلطنتی ساخته شده است که امروزه با نام کاخ ناصری یا کاخ شهرستانک شناخته می شود. این کاخ که در درون دره گله گیله واقع شده است مهمترین جاذبه گردشگری روستای شهرستانک محسوب می شود. معماری این کاخ بر عهده آقا محمد ابراهیم خان یا همان معمارباشی مشهور عهد قاجار بوده است. اگرچه بخش های زیادی از این کاخ در گذر سالیان تخریب شده است؛ اما هنوز هم یک بنای دیدنی به شمار می رود. شما می توانید با حدود دو ساعت پیاده روی به سمت جنوب شهرستانک به این کاخ زیبا برسید.

چشمه گله گیله مهمترین جاذبه طبیعی روستای شهرستانک است. این چشمه خنک و گوارا که در فاصله ای نزدیک با کاخ ناصری قرار دارد سرچشمه رودخانه شهرستانک نیز می باشد. وجود درختان انبوه گردو و آلبالو و گیلاس در حاشیه و اطراف این چشمه منظره آن را تماشایی تر نیز کرده است. شما می توانید با طی حدود بیست دقیقه پیاده روی به سمت شمال کاخ ناصری به چشمه گله گیله برسید.

شاید هیچ گردشگری را نتوان یافت که سری به روستای شهرستانک بزند و از درخت سرو اورس مشهور این روستا دیدن نکند. این سرو باشکوه و کهنسال با قدمتی بیش از دو هزار و هشتصد سال یکی از پیرترین درخت های کل ایران به شمار می رود. سرو اورس شهرستانک در قسمت جنوب شرقی این روستا قرار دارد. مسیر دسترسی به این درخت کهنسال از مرکز روستا با یک پیاده روی بیست دقیقه ای همراه خواهد بود. این درخت اساطیری با ارتفاعی بیش از هفده متر و پهنایی حدود چهارده متر یکی از آخرین یادگارهای عصر پرشکوه ایران باستان است.

از جمله دیگر جاذبه های گردشگری روستای زیبای شهرستانک می توان به قلعه دزدبند، کتیبه شهرستانک و تپه شنستون اشاره کرد.

فاصله شهرستانک تا تونل کندوان

پاییز زیبای شهرستانک

بهترین زمان سفر به این روستا

تعیین بهترین زمان سفر به روستای شهرستانک کار دشواری است. چرا که این روستا از طرفی یک منطقه به شدت خنک و خوش آب و هوای ییلاقی است و سفر به آن در فصل تابستان می تواند تجربه ای بی نظیر و به یاد ماندنی را با خود به همراه بیاورد. کما اینکه ناصرالدین شاه قاجار نیز بسیاری از روزهای تابستانی خود را در این روستا و کاخ سلطنتی خود سپری می کرده است. از طرف دیگر پاییز هزار رنگ شهرستانک را نیز نمی توان نادیده گرفت. روستای شهرستانک در فصل پاییز با طیف رنگ های متنوعی که بر برگ های درختان خود می بیند بدل به یک تابلوی نقاشی تمام و کمال می شود. بنابراین تصمیم با شماست که در کدام فصل به شهرستانک سفر کنید: پاییز یا تابستان؟

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید