۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 55404548

یکی از کشورهای تاریخی جهان کشور ژاپن می‌باشد که به دلیل داشتن جاذبه‌های زیاد گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است. این کشور از نظر تاریخی نیز اهمیت بسیاری دارد.

سفر به ژاپن

سلام نو - سرویس گردشگری: کشور ژاپن یکی از جذاب‌ترین کشورها برای سفر کردن است و در این کشور هم‌زمان آرامش و شلوغی، مدرنیته و تاریخ و تمدن باستانی را می‌توانید ببینید. با سفر به کشور ژاپن می‌توانید از غذاهای خوشمزه، معابد جذاب، پارک‌های مل و میراث فرهنگ باستانی این کشور دیدن کنید. اگرچه که سفر به کشور ژاپن می‌تواند هزینه‌بر باشد، اما بایدها و نبایدهایی وجود دارد که با رعایت کردن آن می‌توانید سفر مقرون به صرفه‌تری به این کشور داشته باشید. اگر علاقه دارید به کشور ژاپن سفر کنید و در حال برنامه‌ریزی یک سفر هیجان‌انگیز به این کشور هستید، در این مقاله اطلاعات جامع و کاملی درباره کشور ژاپن و بایدها و نبایدهای سفر به این کشور گنجانده شده‌است.

بهترین غذاهای ژاپن چیست؟

در ژاپن از مکان‌های زیادی می‌توانید غذای ارزان از نودل رامن (نودل چینی به‌همراه سوپ ماهی یا گوشت) گرفته تا میسو (یا خمیر سویا که از تخمیر غلات به دست می‌آید) و نودل سویا (نوعی نودل ژاپنی تهیه شده از گندم سویا) تهیه کنید. هزینه‌ این غذاها از ۲۵۰ تا ۱۲۵۰ ین (۲/۵ تا ۱۲ دلار) متغیر است. برای خرید مواد اولیه‌ غذاها بین ۳۷۰۰ تا ۵۰۰۰ ین (۳۶ تا ۴۸/۵ دلار) در هفته باید هزینه کنید. هزینه‌ غذا در اکثر رستوران‌ های ژاپن نزدیک به ۲۰۰۰ ین (۱۹/۵ دلار) است. برای غذا در رستوران‌هایی با قیمت متوسط نزدیک به ۴۳۵۰ ین (۴۲/۵ دلار) باید پرداخت کنید. هزینه‌ سوشی بین ۱۲۵ تا ۶۲۰ ین (۱/۲ تا ۶ دلار) برای هر تکه است. اگر مایل به خوردن فست فود هستید، هزینه‌ آن ۸۰۰ ین (۷/۸ دلار) خواهد بود.

سفر به ژاپن

زبان رسمی مردم ژاپن چیست؟

زبان رسمی مردم ژاپن «ژاپنی» است. بسیاری از لغات این زبان با زبان چینی یکی است. بااین‌وجود زبان ژاپنی از شاخه ژاپنیک است و ریشه آن با ریشه زبان چینی یکی نیست.

دین اکثریت مردم ژاپن چیست؟

دین اکثریت مردم ژاپن بودیسم و شینتو است. اگرچه که طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۸ اکثر مردم این کشور بی دین بودند. بودیسم و شینتو دین اکثریت مردم دین دار ژاپن است.

بهترین زمان سفر به کشور ژاپن چه زمانیست؟

بهترین زمان سفر به کشور ژاپن در فصل بهار بین ماه‌های مارس تا مه و در فصل تابستان بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر است. در این زمان طبیعت کشور ژاپن بسیار زیبا و دیدنی می‌شود. درختان گیلاس شکوفه می‌دهند. همچنین می‌توانید پاییز کشور ژاپن را از نزدیک ببینید. اما به این نکته توجه کنید که در این زمان، شهرهای ژاپن بسیار شلوغ می‌شوند.

اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید، می‌توانید در ماه‌های ژوئن تا آگوست به کشور ژاپن سفر کنید. در این مدت زمان می‌توانید به پارک‌های ملی هوکایدو Hokkaido)) و رشته کوه‌های آلپ ژاپن بروید.

اگر می‌خواهید تجربه متفاوتی از سفر به کشور ژاپن بدست آورید، در فصل زمستان (ماه‌های دسامبر تا فوریه ) به شهرهای شمالی کشور ژاپن بروید. در این مدت زمان مردم برای گذراندن روزهای سرد سال، فستیوال‌ها و رویدادهای مختلفی را برگزار می‌کنند.

همچنین اگر قصد شرکت در جشن‌های ملی ژاپن را دارید بهتر است که تاریخ سفر خود را طوری تنظیم کنید که در ‌زمان برگزاری جشن‌هایی که در بخش پیش توضیح دادیم، در کشور ژاپن حضور داشته باشید.

سفر به ژاپن

آب و هوای کشور ژاپن چگونه است؟

کشور ژاپن یک کشور جزیره‌ای است که از عرض‌های جغرافیایی بالا تا عرض‌های جغرافیایی پایین‌ کشیده شده‌است و همین موضوع باعث تنوع آب‌وهوایی در بخش‌های گوناگون این کشور شده‌است. طول کشور ژاپن از شمال تا جنوب به ۳ هزار کیلومتر می‌رسد. بطور کلی آب‌وهوای این کشور معتدل است. بخش‌های شمالی این کشور زمستان‌های طولانی‌تر و سردتری دارند؛ درحالی‌که شهرهای جنوبی، تابستان‌های گرم‌تر و زمستان‌های معتدل‌تری دارند.

در فصل تابستان معمولاً در کشور ژاپن طوفان‌ها و گردبادهای عظیمی رخ می‌دهد. به دلیل زلزله‌های شدید زیرآبی که در اقیانوس‌های اطراف این کشور ایجاد می‌شود، گاه سونامی های مختلفی روانه شهرهای این کشور می شوند.

سفر به ژاپن

امنیت در کشور توریستی ژاپن چگونه است؟

کشور ژاپن برای سفر کردن کشور بسیار امنی به حساب می‌آید. نرخ جرم و جنایت در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی کمتر است. جرم‌های خیابانی در ژاپن حتی در نیمه‌شب نیز بسیار کم است. اما نمی‌توان گفت که جرم و جنایت اصلا در این کشور وجود ندارد. زمانی‌که در خیابان‌های ژاپن درحال راه رفتن هستید، به خصوص در محیط های شلوغ تر، حتما حواستان به اشیاء گران بهاء هایی که با خود حمل می‌کنید، باشد.

اگر عصر به بعد در شهرهای ژاپن به گشت‌وگذار بپردازید با افراد مختلفی مواجه می‌شوید که مست هستند. آمار جرم و جنایت مرتبط با افراد مست در این کشور پائین است و نمی‌توان این‌موضوع را مشکل اساسی در نظر گرفت. اما بهتر است که در ذهن خود این‌موضوع را به یاد داشته باشید.

در شهرهای بزرگ این کشور چندین محله قرمز وجود دارد که معمولاً توصیه می‌شود گردشگران به آن محلات نروند. اگرچه که این محله‌ها خطر آن‌چنانی برای بازدیدکنندگان ندارد اما گاه گزارش‌هایی مبنی‌بر تَلَکه کردن گردشگران در برخی از نوشیدنی فروشی‌های این کشور وجود دارد.

سفر به ژاپن

بهترین تفریحات ژاپن چیست؟

• اقامت در مهمانخانه‌های سنتی ژاپن بنام ریوکان(ryokan)

• قرار گرفتن در چشمه های ابگرم اُنسِن (onsen)

• تماشای رقص محلی ژاپنی به نام گیشا (geisha)

• تماشای مسابقات کشتی ژاپنی بنام سومو ((sumo

• تماشای تئاتر سنتی کشور ژاپن به نام کابوکی (kabuki)

• اجاره لباس سنتی زنان ژاپن به نام کیمونو kimono و پوشیدن آن به مدت ۱ روز

• رفتن به موزه صلح هیروشیما

• خرید بلیط قطارهای تندروی ژاپن به نام شینکانسِن (shinkansen) و تجربه کردن سفر با آن‌ها

• کارتینگ سواری در خیابان‌های توکیو

• بازدید از پارک موضوعی توکیو بنام دیزنی سی disney see

• تماشای شهرهای بزرگ ژاپن از بالای برج‌های بلند آن

• بازدید از موزه جیبلی ((ghibli در توکیو

• بازدید از دنیای هری پاتر در استودیو یونیورسال ژاپن

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید