۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 55404517

ایران روستاهای زیبای بسیاری را در خود جای داده است. یکی از روستاهای بسیار زیبای ایران روستای ارنگه می‌باشد که در دل کرج واقع شده است. این روستا به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است.

ارنگه کجاست؟

سلام نو - سرویس گردشگری: یکی از زیباترین و دیدنی ترین روستاها در منطقه کرج روستای ارنگه می باشد. این روستای زیبا در ۱۸ کیلومتری جاده چالوس از توابع بخش آسارا شهرستان کرج در استان البرز می باشد که هر ساله تعدادی گردشگر را به خود جذب می کند.

ارنگه؛ رویایی‌ترین روستای ایران در کرج

ویژگی‌های روستا چیست؟

ارنگه شامل روستاهای گوراب، ابهرک، سیجان، سرزیارت جی، چاران و خور است که به مجموعه آن‌ها ارنگه و به مرکز آن‌ها ارنگه بزرگ می‌گویند. ارنگه از دیرباز مرکز حکومتی منطقه بوده و بخش آسارا یکی از توابع ارنگه بوده و در اسناد ثبتی آن به عنوان دهستان ارنگه جزو منطقه ۵ تهران درج شده است. جالب است بدانید در سال ۱۳۰۴ کرج ۲ میلیون نفری فعلی تنها ۸۰۰ نفر جمعیت داشته حال آن که ارنگه بزرگ به تنهایی دارای ۴۹۸ نفر جمعیت بوده است.

مناسب‌ترین زمان سفر به روستا چه زمانی است؟

ارنگه در تمامی فصل ها زیبایی منحصر به فرد خود را دارد و شما می توانید در همه فصل به این روستای زیبا بروید. در فصل بهار درختان سیب و گیلاس به شکوفه می نشینند و منظره ای تماشایی را پدیدار می کنند و در فصل پاییز هم که برگ درختان زرد و نارنجی و قرمز زیبایی شگفت انگیزی را ایجاد می کنند و طبیعت هزار رنگ را می توانید در این روستای زیبا ببینید.
تابستان هم فصلی عالی برای سفر به این منطقه خاص و زیبا می باشد. در تمام فصول در روستای ارنگه ویلا اجاره ای در اختیارتان می باشد که با کرایه آن می توانید راحت وبا فرصت کافی از روستا و مناطق آن بازدید کرده و لذت ببرید.

ارنگه؛ رویایی‌ترین روستای ایران در کرج

مسیر دسترسی به ارنگه چگونه است؟

پس از ورود به جاده چالوس از سمت کرج در کیلومتر ۱۸ جاده و در سمت راست تابلویی قرار دارد که شما را به‌سمت این روستا هدایت می‌کند. فاصله ارنگه تا خیابان اصلی (جاده چالوس) ۲ کیلومتر است که این مسیر آسفالت شده است. پس از طی این مسیر با یک دو راهی مواجه می‌شوید که هرکدام شما را به مناطقی دیدنی از ارنگه هدایت می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید