۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 55404129

جاهای دیدنی اردبیل در دسته‌بندی‌های مختلفی جای می‌گیرند که هر کدام از آن‌های زیبایی‌های مخصوص به خود را دارند. در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

جاهای دیدنی اردبیل

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر به اردبیل سفر کرده باشید، احتمالاً با سیلی از جاهای دیدنی روبه‌رو شده‌اید. اگر هم نرفته‌اید، مشکلی وجود ندارد؛ زیرا در این مطلب قصد داریم به بررسی و معرفی برترین جاهای دیدنی اردبیل بپردازیم تا حتماً برای بازدید از آن‌ها برنامه داشته باشید. اردبیل دارای آب‌وهوای سردی است؛ ازاین‌رو هنگام سفر به آنجا فراموش نکنید لباس‌های گرم بردارید. قدمت بالای این شهر شما را با شگفتی‌های زیادی روبه‌رو خواهد کرد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا شما نیز بخشی از این شگفتی‌ها را بشناسید.

دریاچه شورابیل؛ از مهم‌ترین جاهای دیدنی اردبیل

دریاچه شورابیل اولین گزینه‌ای است که می‌توانیم به شما معرفی کنیم. در اطراف این دریاچه زیبا می‌توانید شاهد جاده، پیاده‌رو، پارک و همچنین شهربازی باشید. همین گزینه‌ها باعث شده‌اند تا گردشگران زیادی به منظور بازدید از آن‌ها راهی اردبیل شوند. بازدید از شورابیل در فصل تابستان به اوج خود می‌رسد؛ زیرا هوای گرم در جریان بوده و خانواده‌ها می‌توانند از کنار هم بودن نهایت لذت را ببرند. در کنار این دریاچه می‌توانید شاهد چمن مصنوعی باشید که روزانه افراد زیادی برای دویدن از آن استفاده می‌کنند. همچنین در صورت مساعد بودن آب‌وهوا امکان جابه‌جایی بین دو طرف دریاچه وجود دارد. این کار با کمک قایق‌های پدالی و موتوری انجام می‌شود.

جنگل فندقلو؛ مظهری از زیبایی‌ها

اگر به دنبال یکی از زیباترین جاهای دیدنی اردبیل هستید، به شما جنگل فندقلو را پیشنهاد می‌کنیم. این جنگل بین گردنه حیران و شهر اردبیل واقع شده است. همان‌طور که از نام این جنگل مشخص بوده، با کمک درختان فندق پوشیده است. بهار و تابستان مناسب‌ترین فصول برای بازدید از این جنگل هستند؛ زیرا می‌توانید شاهد دشت‌هایی پر از گل‌های بابونه، درختان سیب وحشی، تمشک، ازگیل و در نهایت فندق باشید. تمامی این موارد در کنار هم جمع می‌شوند و جنگل فندقلو را آماده بازدید صد هزار نفری می‌کنند. این منطقه توانسته امکانات گوناگونی را به خود اختصاص دهد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تله کابین، پیست اسکی روی چمن، آلاچیق، انواع لوازم بازی برای کودکان و همچنین اقامتگاه‌های گوناگون اشاره داشته باشیم.

پیست اسکی آلوارس؛ برای اسکی‌بازان

اگر به ورزش اسکی علاقه زیادی دارید، بازدید از پیست اسکی آلوارس برای شما ضروری خواهد بود. این مورد از جاهای دیدنی اردبیل واقع‌شده در دامنه کوه سبلان است و توانسته عنوان بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران را به نام خود ثبت کند. این پیست تا شهر اردبیل حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. نکته مثبتی که می‌توانیم بیان کنیم این است برای رسیدن به این پیست باید از سرعین عبور کنید؛ از این رو می‌توانید ماشین را گوشه‌ای پارک کنید و تن خود را به آبگرم‌های درمانی سرعین بسپارید.

جاهای دیدنی اردبیل

پیست اسکی آلوارس

بازار سرپوشیده؛ از دیگر جاهای دیدنی اردبیل

اگر به دنبال یک مکان تاریخی برای بازدید هستید، بازار سرپوشیده گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این بازار پر از مغازه‌هایی است که هنوز شکل تاریخی و هنری خود را حفظ کرده‌اند و همین موضوع هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به اردبیل جذب می‌کند. بازسازی اساسی این بازار به دوران صفویه بر می‌گردد و از همان زمان تا کنون توانسته شکل خود را حفظ کند. در این بازار چیزهای مختلفی به فروش می‌رسند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به صنایع دستی، خشکبار، پنیر محلی، پارچه، لباس و... اشاره کنیم.

آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی؛ یک مکان مذهبی و آشنا برای اهالی

همان‌طور که می‌دانید مکان‌های مذهبی همواره جایگاه ویژه‌ای بین مردم داشته‌اند و آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از آن‌ها است. این آرامگاه بخش‌های دیدنی بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به ساختمان چینی خانه، کتابخانه، قندیل خانه، مسجد جنت‌سرا و همچنین محراب اشاره داشته باشیم. نکته جالبی که باید بدانید این است شاهان صفویه ارادت خاصی به امامان و موارد مذهبی داشتند؛ به همین دلیل هر گناهکاری که به این آرامگاه پناه می‌برد، از مجازات او صرف‌نظر می‌کردند.

جاهای دیدنی اردبیل

آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

موزه مردم‌شناسی اردبیل؛ یکی از معروف‌ترین موزه‌ها در اردبیل

اگر می‌خواهید در لیست جاهای دیدنی اردبیل به موزه سری بزنید، موزه مردم‌شناسی اردبیل گزینه مناسبی برای شما است. حمام تاریخی ظهیرالاسلام به مدت سال‌ها متروک ماند و همین باعث شد به فکر تبدیل آن به موزه بیفتند. این موزه در دو طبقه مختلف ساخته شده است و می‌توانید شاهد آثار تاریخی بسیار زیادی باشید که مهم‌ترین آن‌ها شامل شمشیر، لوازم کشاورزی و بارندگی، چراغ‌های نفتی، تفنگ، لباس‌های جنگ، اسناد، فرش و کتاب‌های خطی می‌شوند.

دیگر جاهای دیدنی اردبیل که باید بروید

دست نگه دارید. مکان‌های دیدنی اردبیل تنها به موارد گفته‌شده ختم نمی‌شوند و می‌توانید شاهد مکان‌های متعدد دیگری باشید که لیست زیر به خوبی آن‌ها را نشان می‌دهد:

  • کوه سبلان
  • چشمه‌های آبگرم سرعین
  • غار یخگان
  • دشت مغان
  • پل معلق مشگین‌شهر
  • و....

جاهای دیدنی اردبیل

دشت مغان در اردبیل

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به معرفی جاهای دیدنی اردبیل بپردازیم. این شهر با قدمت چند هزار ساله خود توانسته انواع مکان‌های تفریحی، گردشگری، مذهبی و تاریخی را در خود جای دهد که هر کدام از آن‌ها مخاطبان خاص خود را دارند. فرقی نمی‌کند در کدام فصل به بازدید از این شهر می‌پردازید. رفتن به مکان‌های ذکر شده را از قلم نیندازید و حتماً برای چند دقیقه هم که شده سری به آن‌ها بزنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید