۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 55404126

برای طی کردن فاصله ماسال تا گردنه حیران بهتر است که به خوبی جزئیات مسیر را بشناسید و شهرها و روستاهای مسیر ار بررسی کنید.

فاصله ماسال تا گردنه حیران

سلام نو-سرویس گردشگری: برای طی کردن فاصله ماسال تا گردنه حیران باید به خوبی جزئیات مسیر را بشناسید. اینکه امکانات و شهرهای و روستاهای مسیر را به خوبی بررسی کنید اهمیت زیادی دارد. در صورتی که می خواهید فاصله ماسال را تا گردنه حیران طی کنید باید نوع ماشین تان و سرعتی که ماشین دارد را هم بررسی نمایید. با رعایت کردن این نکات می توانید سفری برنامه ریزی شده داشته باشید. از آنجایی که مسافت ماسال تا گردنه حیران تا حدودی زیاد است باید به خوبی آمادگی این سفر را کسب نمایید و سپس سفرتان را آغاز کنید. دقت داشته باشید که زمان سفر باید به تابلوهایی که در مسیر قرار گرفته اند توجه داشته باشید. این تابلوها به خوبی شهرها و روستاهایی که در بین مسیر هستند را معرفی می کنند.

بررسی فاصله ماسال تا گردنه زیبای حیران

مسافت ماسال تا گردنه حیران ۲۶۰ کیلومتر می باشد. در صورتی که شما سرعت تان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد حدود ۳ ساعت در مسیر خواهید بود. اما اگر سرعت تان بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر باشد می توانید بعد از دو ساعت و نیم به مقصد برسید. دقت داشته باشید که زمان طی کردن مسیر باید جاده را با احتیاط رانندگی کنید. در صورتی که این مسیر را رانندگی کرده باشید به خوبی با جزئیات مسیر آشنا خواهید بود. زمانی که از ماسال خارج می شوید باید وارد اتوبان ماسال، شاندرمن گردید. در این اتوبان می توانید جمعه بازار را مشاهده کنید و برای خرید هر یک از وسیله های مورد نیاز توقف نمایید.

روستاهای زیادی در مسیر ماسال تا گردنه حیران وجود دارند که هر یک از آنها دیدنی و زیبا هستند. شیخ دره یکی از روستاهای زیبای مسیر می باشد که می توانید در این روستا توقف نمایید. پس از رد کردن شیخ نشین وارد جاده ای سرسبز و زیبا می شود که درختان و طبیعت زیادی دارد. پس از آن شیخ محله و پونل را رد می کنید. جاده پونل بسیار زیبا و جذاب است. این جاده سرسبز می باشد وشفارود هم از دل این جاده رد می شود. همین مسئله زیبایی مسیر را چندین برابر کرده است. جاده سرسبز خلخال، پونل را به عنوان یکی از سرسبزترین جاده های شمالی می شناسند.

در مسیر ماسال تا گردنه حیران اگر می خواهید در مکانی زیبا توقف نمایید جاده خلخال، پونل را پیشنهاد می دهیم. در این جاده روستای وزشک، باسکه مشم، لتوم، نوده، وسکه، رندانه و ... وجود دارد. پرپیچ و خم بودن این جاده یکی از ویژگی های مهم آن می باشد. بعد از اینکه مسیر سرسبز خلخال، پونل تمام می شود از کنار جاده اسالم، خلخال رد می شود و به خلخال می رسید. پس از رد کردن خلخال روستاهای زیادی را رد می کنید تا به اردبیل می رسید. اردبیل یکی از شهرهای دیدنی و زیبا است که با گردنه حیران فاصله زیادی ندارد. گردنه حیران بین آستارا و اردیبل می باشد. قبل از گردنه حیران می توانید از آستارا بازدید کنید و بعد از گردنه حیران به شهر اردبیل می رسید.

فاصله ماسال تا گردنه حیران

ماسال تا گردنه حیران با ماشین

امکانات فاصله ماسال تا گردنه حیران

در فاصله ماسال تا گردنه حیران امکانات زیادی قرار گرفته است. بنابراین شما می توانید برای سفری امن و آسوده این امکانات را استفاده کنید. در صورتی که می خواهید باک خودروی خود را پر کنید در مسیر پمپ بنزین های زیادی قرار گرفته اند. همچنین برای خرید تنقلات و وسیله های مورد نیاز می توانید در هر کجای مسیر که مایل هستید توقف نمایید. فروشگاه ها، سوپرمارکت ها و دکه های اغذیه فروشی زیادی را در مسیر راه اندازی کرده اند. در شهرهایی که بین مسیر هستند می توانید توقف نمایید و از امکانات شهرها استفاده کنید. همچنین می توانید از جاذبه های گردشگری شهرها و روستاهای بین مسیر بازدید نمایید.

فاصله ماسال تا گردنه زیبای حیران با ماشین شخصی

برای اینکه فاصله ماسال تا گردنه حیران را با ماشین شخصی طی کنید باید به خوبی مسیر را یاد بگیرید و ویژگی های مسیر را بدانید. برخی از جاده هایی که در این مسیر قرار گرفته اند پرپیچ و خم هستند و برخی از جاده ها صاف و یکدست می باشند. در صورتی که این مسیر را بلد باشید و سرعت تان بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد می توانید بعد از دو ساعت و نیم به مقصد برسید. سفر با ماشین شخصی آسان تر از اتوبوس است. البته برخی از افراد مسافت های طولانی را ترجیح می دهند که تنها با اتوبوس بروند. شما اگر از ماشین شخصی خود برای سفر استفاده کنید می توانید در هر مکانی که مایل هستید توقف نمایید.

فاصله ماسال تا گردنه حیران

ماسال تا گردنه حیران

فاصله ماسال تا گردنه حیران با اتوبوس

امروزه بسیاری از افراد برای طی کردن فاصله ماسال تا گردنه حیران، با اتوبوس سفرشان را آغاز می کنند. در واقع باید بدانید که تمامی تورهای گردشگری با اتوبوس ها سفرشان آغاز می شود. اتوبوس سرعت کمتری دارد و در مسیر شاید یک الی دو بار توقف نماید. به همین دلیل شما شاید حدود ۳ ساعت و بیست دقیقه در مسیر باشید. در صورتی که اتوبوس ها در شهرها و روستاهای میانی توقف نمایند مدت زمان رسیدن تان به مقصد طولانی می شود. سفر با اتوبوس و همسفرانی که دوست و خانواده شما هستند لذت بخش می باشد. بنابراین شما می توانید برای طی کردن این مسیر، اتوبوس را انتخاب کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید