۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 55403473

این باغ وحش یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های حیوانات را در کشور چین در خود جای داده و زیستگاه ۱۴۵۰۰ جاندار از ۴۵۰ گونه حیوانات خشکی‌زی و ۵۰۰ گونه حیوانات آبزی است. علاوه بر این، پانداهای غول پیکر این باغ وحش گردشگران زیادی را راهی آن می‌کند.

باغ وحش پکن

سلام نو-سرویس گردشگری: کشور تاریخی چین یکی از مقاصد سفری معروف است که سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و مسافران است. پکن، پایتخت چین کشور چین است و همچنین مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی کل کشور است. این شهر کهن پر از جاذبه‌های گردشگری، اماکن دیدنی و تاریخی است که توجه هر گردشگر و مسافری را به خود جذب می‌کند. اگر قصد سفر به کشور تاریخی چین را دارید، باید اطلاعات کاربردی بسیاری را راجع به جاذبه‌های دیدنی پکن چین کسب کنید. همراه ما با جاذبه‌های زیبا پکن چین آشنا شوید.

دیوار بزرگ چین

جاذبه‌های دیدنی پکن چین

دیوار بزرگ چین از جاذبه‌های دیدنی پکن چین است. دیوار بزرگ چین شهرت جهانی داشته و در واقع کشور چین در سطح کل جهان با دیوار بزرگ چین شناخته شده است. دیوار بزرگ چین در روزگاران قدیم به عنوان یک بنای نظامی برای جلوگیری از حمله دشمنان، تسخیر شهر و مقبره امپراتوران به طول تقریبی ۲۱,۱۹۶ کیلومتر ساخته شده است. این دیوار طولانی‌ترین سازه روی زمین است که امپراتوری‌های کهن چین را از خطر حمله و فروپاشی نجات داد. طبق تحقیقات و گفته برخی از مورخان، هدف اولیه ساخت دیوار بزرگ چین، ممانعت از ورود خارجی‌ها بوده است. اما امروزه این سازه عظیم در لیست مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی پکن چین قرار دارد که سالانه هزار گردشگر خارجی از آن دیدن می‌کنند. آنچه که عظمت این دیوار را صد چندان می‌کند، کارگران پر تلاشی است که جان خود را هنگام ساخت این بنا از دست داده‌اند. در حالی که این دیوار در جلوگیری از حمله مهاجمان خارجی تاثیر زیادی نداشت و امروزه فقط به‌عنوان نمادی از قدرت پایدار تمدن چین محسوب می‌شود. دیوار بزرگ چین در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد. این سازه از شاهکارهای مهندسی جهان محسوب می‌شود که تا به حال مانند آن ساخته نشده است. بازدید از این سازه جهانی کاملا رایگان است.

باغ وحش پکن

جاذبه‌های دیدنی پکن چین

باغ وحش پکن در لیست جاذبه‌های دیدنی پکن چین است که مکان تفریحی جالب و هیجان انگیزی برای تمام اعضای خانواده با هر رده سنی است. باغ وحش پکن برخلاف دیگر باغ‌ وحش‌های سرتاسر جهان دارای سبک و معماری سنتی است که حدود ۲۱۹ هکتار مساحت دارد. ساخت این باغ وحش در سال ۱۹۰۶ و در دوره‌ی فرمانروایی کینگ آغاز شده است. این باغ وحش یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های حیوانات را در کشور چین در خود جای داده و زیستگاه ۱۴۵۰۰ جاندار از ۴۵۰ گونه حیوانات خشکی‌زی و ۵۰۰ گونه حیوانات آبزی است. علاوه بر این، پانداهای غول پیکر این باغ وحش گردشگران زیادی را راهی آن می‌کند.

مکعب آبی یا مرکز ملی ورزش‌های آبی پکن

جاذبه‌های دیدنی پکن چین

مکعب آبی که با نام مرکز ملی ورزش‌های آبی پکن نیز شناخته می‌شود، بیش از ۱۷ هزار نفر طرفیت دارد. این ورزشگاه محل برگزاری مسابقات شنا، شیرجه و واترپلو در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن بوده است. این سازه ورزشی که در شمال کشور چین واقع شده، توسط معماران برجسته‌ اروپایی و استرالیایی ساخته شده است. مکعب آبی در کنار استادیوم ملی پکن با نام آشیانه پرنده واقع شده‌ است. شما می‌توانید با مراجعه به این مکان از هر دوی این جاذبه‌های دیدنی پکن چین بازدید کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید