یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان آذربایجان غربی می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان آبشار رزگه می‌باشد.

 رزگه؛ آبشاری دو پله‌ای در سردشت

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار رزگه از مقاصد و جاذبه های گردشگری سردشت در استان آذربایجان غربی است و در منطقه آلان در ۱۳ کیلومتری جنوب شهرستان و در حاشیه جاده ارتباطی سردشت به رزگه قرار دارد. این آبشار به‌صورت دو پله‌ای از بالای صخره‌هایی مرتفع پایین می‌ریزد. آبشار زرگه در فصل بهار پرآب‌ترین وضعیت خود را دارد؛ اما به‌علت سردی هوا تا اواسط اردیبهشت، بهترین زمان بازدید از آن، از اول خرداد تا اواسط پاییز است.

 رزگه؛ آبشاری دو پله‌ای در سردشت

ویژگی‌ها

آبشار که از بلندای صخره هایی عمودی به پایین می ریزد بیش از پانزده متر ارتفاع دارد اطراف آن را پوششی سرسبز در بر گرفته است به طوری که جاده آلان از یک سو مشرف به آبشار زیبای رزگه و از سویی دیگر مشرف به دره ای پوشیده از انواع درختان و درختچه های سرسبز است. صخره های این آبشار نیز با خزه و درختچه های کوچک و سبزی پوشیده شده است که جلوه زیبایی را بوجود آورده است. آبشار در ارتفاع ۱۱۵۰ متری از سطح دریاها واقع شده است و در قالب آبشارها دو پله ای و مرتفع آذربایجان قرار می گیرد. وجود جاده آسفالته و سهولت دسترسی سبب محبوبیت این آبشار در بین اهالی سردشت و شهرها و روستاهای اطراف شده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید