کاخ عالی قاپو در چند طبقه ساخته شده است؟! این سوالی است که با یکبار مشاهده‌ی کاخ از جهات مختلف، ذهن شما را به سمت خود، جلب می‌کند.

کاخ عالی قاپو در چند طبقه ساخته شده است؟!؟

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا می‌دانید کاخ عالی قاپو در چند طبقه ساخته شده است؟! همانطور که می‌دانید، یکی از مکان‌های دیدنی محبوب و پرطرفدار در اصفهان، کاخ عالی قاپو است. این کاخ یکی از کاخ‌های بسیار محبوب در دوران صفوی است که از معماری شگفت انگیزی برخوردار می‌باشد. این کاخ از جمله کاخ‌های سلطنتی زیبا است که از آن با عنوان عمارت دولتخانه مبارکه نقش جهان نیز یاد می‌کردند.

در شهر اصفهان می‌توانید شاهد بسیاری از کاخ ها و عمارت های مختلف باشید. اما یکی از دلایل مهم برای محبوبیت عمارت عالی قاپو، ارتفاع بسیار زیاد آن نسبت به بناهای ساخته شده (در زمان‌های بسیار دور) می‌باشد. این عمارت از نماهای مختلفی در اطراف خود، برخوردار است. معماری خارق العاده و شگفت انگیز این عمارت، ذهن بسیاری از گردشگران را به سمت خود جلب می‌نماید.

به نظر شما کاخ عالی قاپو در چند طبقه ساخته شده است؟!

در پاسخ به سوال: کاخ عالی قاپو در چند طبقه ساخته شده است؟! شاهد پاسخ‌های متفاوتی هستیم!! اگر درب جلوی ورودی عمارت را مورد بررسی قرار دهید، شاهد دو طبقه هستید. در صورتی که اگر عمارت را از پشت ساختمان مشاهده کنید، شاهد پنج طبقه خواهید بود. این عمارت از طرفین به صورت سه طبقه خودنمایی می‌کند. ناگفته نماند که این عمارت دارای ۵ درب ورودی است. در صورتی که طبقه اول و راه پله‌ها را در شمارش طبقات این عمارت مدنظر قرار دهید، شاهد یک عمارت هفت طبقه هستید. لازم به ذکر است که این بنا از ارتفاعی برابر با ۴۸ متر برخوردار است.

به طور کلی می‌توان گفت که: کاخ عالی قاپو از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت جلو که به عنوان ساختمان اصلی شناخته شده است. این قسمت اغلب بهترین مکان برای برگزاری مهمانی‌های بزرگ و میزبانی از بزرگان، شناخته می‌شود. از این قسمت با عنوان جلو خان نیز یاد می‌کردند. در صورتی که قسمت پشتی کاربری دیگری را در بر داشت. قسمت جلویی کاخ، به عنوان طبقه‌ی اول کاخ شناخته شده است. اما شش طبقه‌ی دیگر هر کدام در بر دارنده‌ی خصوصیات منحصر بفرد و شگفت انگیزی هستند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

تزئینات داخلی سقف و طاق عمارت عالی قاپو

۲. کاخ عالی قاپو در چند طبقه ساخته شده است

کاخ عالی قاپو در چند طبقه ساخته شده است؟! (بررسی طبقه اول از شش طبقه)

همانطور که در پاسخ به سوال: کاخ عالی قاپو در چند طبقه ساخته شده است؟!؟ اشاره کردیم، این کاخ از هفت طبقه برخوردار است. طبقه‌ی اول که با عنوان جلو خان شناخته شده و بیشتر میزبان مهمانان و جشن‌ها و مراسمات بزرگ بود. اما طبقه اول از شش طبقه باقی مانده، محل اقامت رئیس دیوان خانه بوده است. در این طبقه محافظین ساختمان مستقر بودند.

برای دسترسی به طبقات دیگر در این محل گردشگری در اصفهان، می‌توان از راه پله‌های مناسب آن استفاده کرد. در این کاخ از یک پلکان باریک برای رسیدن به طبقات بالا، استفاده شده است. یکی از خصوصیات این پلکان، برخورداری از ارتفاع بلند در آنها است. بنابراین بالا رفتن از این پلکان، دشواری‌هایی را در بر دارد. اما با بالا رفتن از این پله‌ها و رسیدن به طبقات بالا، شاهد شگفتی‌های بی‌نظیر و خارق العاده‌ای خواهید بود.

ایوان بلند در کاخ عالی قاپو:

یکی از پاسخ‌هایی که در سوال: کاخ عالی قاپو در چند طبقه ساخته شده است؟! توجه مخاطب را جلب می‌کند، ایوان بزرگ آن است. ایوانی که در بر دارنده‌ی بسیاری از ستون‌های بلند با متریال چوبی بوده و جذابیت فوق العاده‌ای را در بر دارد. پلکانی که طبقات این کاخ را به یکدیگر متصل می‌کند، به صورت مارپیچی است. نکته قابل توجه در این کاخ، افزایش تعداد تالارها و اتاق‌ها با بالا رفتن طبقات، است. به این معنی که هر چه به طبقات بالاتر می‌روید، با اتاق‌ها و تالارهای بیشتری مواجه خواهید شد.

یکی از نکات مهم در این تجربه‌ی هیجان انگیز، مشاهده‌ی آیینه کاری‌های چشم نواز و نقاشی‌های خیره کننده است. در وسط تالارهای این بنا، از فواره‌های مسی، مرمری و همچنین حوض‌های خیره‌کننده و شگفت انگیز، استفاده شده است. از دیدنی‌های اعجاب انگیز در طبقه سوم این کاخ، می‌توان به حضور ۱۸ ستون چوبی اشاره کرد. هر کدام از طبقات این کاخ بی‌نظیر و باستانی، در بر دارنده‌ی بسیاری از خاطرات فراموش نشدنی و حیرت انگیز می‌باشد.

عجایب معماری ایران؛ کاخ عالی قاپو

۳. کاخ عالی قاپو در چند طبقه ساخته شده است

کاخ عالی قاپو در چند طبقه ساخته شده است و ویژگی‌های بهترین طبقه‌ی آن چیست؟!

کاخ عالی قاپو در چند طبقه ساخته شده است و بهترین طبقه‌ی آن کدام است؟ در پاسخ به این سوال، می‌توان به طبقه‌ی ششم کاخ اشاره نمود. این طبقه با در بر داشتن زیبایی‌های حیرت انگیز، به عنوان یکی از بهترین طبقات در کاخ عالی قاپو، شناخته شده است. در این طبقه می‌توان شاهد:

  • تالار موسیقی شگفت انگیز و خارق العاده
  • گچ‌بری‌های حیرت انگیز و باورنکردنی
  • انواع لوازم بی‌نظیر موسیقی
  • انواع ظروف ارزشمند و قدیمی
  • اتاق صوت

و بسیاری از موارد دیگر بود. این طبقه به عنوان یکی از بهترین طبقات کاخ به شمار می‌رود. اما زیبایی‌های این طبقه فقط به این موارد ختم نمی‌شود. این طبقه از یک چشم انداز حیرت انگیز و چشم نوازی نیز برخوردار است که زیبایی این کاخ را دو چندان می‌نماید.

با مراجعه به این مکان‌های گردشگری در اصفهان، می‌توانید شاهد تمدن دیرینه و همچنین معماری منحصر بفرد و تکرار نشدنی باشید. بنابراین سالانه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی از تمامی طبقات این بنا دیدن نموده و از آن لذت می‌برند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید