یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان هرمزگان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان پارک کروکودیل قشم می‌باشد.

آشنایی کامل با پارک کروکودیل قشم

سلام نو - سرویس گردشگری: جزیره زیبای قشم با برخورداری از جاذبه‌های تماشایی فروان، یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار به‌ویژه در فصل‌های پاییز و زمستان است. یکی از دیدنی‌های این جزیره رویایی، پارک کروکودیل یا پارک نوپک است که اولین و بزرگ‌ترین پارک کروکودیل ایران و خارومیانه به شمار می‌آید.

مزرعه کروکودیل‌ قشم در سال ۱۳۸۹ در جزیره هنگام شروع به کار کرد و در ۱۳۹۰ نیز پارک کرودیل قشم راه‌اندازی شد. در این مجموعه می‌توانید از نزدیک از کروکودیل‌ها دیدن کنید و با نحوه زندگی آن‌ها آشنا شوید. در کنار کروکودیل‌ها حیوانات دیگر همچون انواع خزندگان، پرندگان و پستانداران نیز نگهداری می‌شوند.

آشنایی کامل با پارک کروکودیل قشم

تاریخچه پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل قشم در زمستان سال ۱۳۸۹، در ساحل شهر سوزا و در مزرعه‌ای با مساحت ۲۱هزار مترمربع شروع به کار کرد. این مجموعه حاصل کوشش‌های زن و شوهری به‌نام‌های مژگان روستا و بهروز سالاروند است. این زن و شوهر که به قشم مهاجرت کرده بودند، طرح کارآفرینانه خود را در سال ۹۰ وارد بخش گردشگری کردند که تا به امروز تنها جاذبه گردشگری خصوصی قشم محسوب می‌شود. جالب است بدانید این پارک اولین مجموعه پرورش و نگهداری کروکودیل در خاورمیانه است که کار خود را با واردکردن ۸ کروکودیل از کشور مالزی آغاز کرد. امروزه بیش از ۱۰۰ کروکودیل با سنین مختلف در این پارک حضور دارند. در میان این جانوران، بزرگ‌ترین کروکودیل ایران نیز وجود دارد که بازدید از آن، شما را متحیر خواهد کرد.

پارک کروکودیل نوپک قشم علاوه بر سرگرمی، برای تحقیقات علمی و آشنایی مردم با این جانور باشکوه نیز مناسب است. در این پارک گردشگران می‌توانند اطلاعات جالبی درباره شیوه زندگی، تخم‌گذاری و تولد کروکودیل‌ها بیاموزند. ناگفته نماند کروکودیل‌های پارک نوپک بیشتر از نوع پروسوس هستند. این نژاد از کروکودیل‌ها در آب شور زندگی می‌کنند و بهترین گونه دنیا برای پرورش محسوب می‌شوند. از این رو این گونه برای پرورش در این پارک انتخاب شدند. البته علاوه بر کروکودیل‌ها، جانوران متعدد دیگری از جمله میمون، سوسمار، طاووس، شترمرغ، ایگوآنا و پرندگان و پستانداران دیگری نیز در پارک کروکودیل قشم زندگی می‌کنند.

آشنایی کامل با پارک کروکودیل قشم

نحوه دسترسی

برای رسیدن به محل پرورش کروکودیل قشم چند راه دارید. با توجه به اینکه راه هوایی یا زمینی را پیش می‌گیرید، می‌توانید از مسیرهای زیر استفاده کنید:

  • سفر هوایی

اگر با هواپیما به قشم و پارک کروکودیل آن سفر می‌کنید، کافی است در فرودگاه قشم فرود بیایید؛ از آنجا تاکسی کرایه کنید و در بزرگ‌راه قشم-درگهان به پارک نوپک در ۷ کیلومتری شهر برسید.

  • سفر زمینی

اگر بدون خودروی شخصی قصد سفر به قشم را دارید، با قطار یا اتوبوس خودتان را به بندرعباس برسانید. از آنجا به اسکله شهید حقانی بروید و سوار اتوبوس دریایی به مقصد قشم شوید. اگر دریا طوفانی نباشد، هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب می‌توانید از این اتوبوس‌ها استفاده کنید.

اگر قصد دارید با خودروی شخصی به پارک کروکودیل قشم برسید، باید پس از رسیدن به بندرعباس، حدود ۳۰ کیلومتر به‌سمت بندر پل حرکت کنید. در آنجا خودرو را با استفاده از لندینگ کرافت به بندر لافت جزیره قشم ببرید و بقیه مسیر را طبق توضیحات قبلی رانندگی کنید.

مناسب‌ترین زمان سفر

جزیره قشم در فصل‌های بهار و تابستان هوای گرم دارد؛ بنابراین بهترین زمان برای سفر به این منطقه و بازدید از جاذبه‌های آن همچون پارک نوپک فصل پاییز و زمستان است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید