در این مطلب به بحث اجاره ویلا در روستاهای جاده چالوس و معرفی چند گزینه مناسب در این خصوص می پردازیم.

اجاره ویلا در روستاهای جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: اقلیم البرز یکی از دلپذیرترین مناطق ایران از لحاظ آب و هوایی است. جایی که در میان کوه و جنگل و رودخانه محصور است و قدم به قدم آبشارها و دریاچه ها و ردیف سبز درختان قد علم کرده اند. جایی که نسیم خنک و خوشبو به نرمی تمام در حال وزیدن است و انسان خود را به آسمان نزدیک تر حس می کند تا به زمین. اقامتگاه های بومگردی موجود در این منطقه همواره با استقبال گسترده ای از سوی گردشگران روبرو هستند. آب و هوای ییلاقی این اقلیم جغرافیایی و تابستان های خنک آن این منطقه را به یک گزینه ایده آل برای سفرهای تابستانی تبدیل نموده است. هرچند گردشگران زیادی در فصل های بهار و پاییز نیز به این منطقه سفر می کنند.

جاده چالوس به عنوان زیباترین جاده ایران و یکی از چهار جاده زیبای دنیا عصاره ای از اقلیم آب و هوایی البرز را در خود دارد. این جاده سالهاست که نه تنها محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال است، بلکه خود به عنوان یک مقصد گردشگری مورد توجه مسافران است. در این بین روستاهای واقع در حاشیه این جاده اصلی ترین هدف گردشگران محسوب می شوند. روستاهایی بهشتی و بکر که اقامتی هر چند کوتاه در آنها می تواند حال انسان را به کل دگرگون سازد. در این مطلب قصد داریم به این اقامتگاه ها و اجاره ویلا در روستاهای جاده چالوس بپردازیم و چند روستای مناسب را در این زمینه به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

روستای سپهسالار

اگر قصد اجاره ویلا در روستاهای جاده چالوس را دارید نام روستای سپهسالار را به خاطر بسپارید. روستایی واقع در پنج کیلومتری غرب جاده چالوس در فاصله پانزده کیلومتری با سد کرج. روستایی که فاصله نسبتا نزدیک آن با تهران در کنار ویژگی های آب و هوایی مطلوب باعث شده اند تا بدل به یکی از محبوب ترین گزینه ها برای اجاره ویلا در روستاهای جاده چالوس شود. سپهسالار که آن را با نام امامزاده ابراهیم نیز می شناسند روستایی در دل یک دره است. زیباترین جاذبه گردشگری این روستا آبشار معروف آن است. آبشاری با ارتفاع ده متر که در بین دو صخره قرار گرفته است. زیبایی آبشار سپهسالار در بین آبشارهای جاده چالوس زبانزد است و شکل خاص تابش آفتاب به این آبشار و رنگین کمان حاصل از این تابش می تواند چشمان هر گردشگری را به خود خیره سازد. مقبره امامزاده ابراهیم نیز یکی دیگر از مکان های معروف این روستا است. مقبره ای خاص و منحصر بفرد که درون یک غار واقع شده است.

روستای نسا

روستای نسا نیز یکی از گزینه های پر طرفدار برای اجاره ویلا در روستاهای جاده چالوس است. این روستا که یکی از روستاهای تابعه منطقه آسارا در استان البرز است در کیلومتر چهلم جاده چالوس واقع شده است. اما دلیل محبوبیت روستای نسا چیست؟ در یک کلام باید گفت که عطر دل انگیز این روستا. نسا مملو از باغ های میوه است. این روستا تولیدکننده یکی از مرغوب ترین سیب های ایران است. شغل اصلی اهالی روستا نیز باغداری می باشد. بنابراین می توانید تصور کنید که پیچیدن عطر این باغ های میوه در میان روستا چه محیط و چه فضایی را رقم خواهد زد. با اقامت در این روستا می توانید با صرف قدم زدن در کوچه باغ های نسا و استشمام رایحه دل انگیز درختان میوه آرامش را به قلب و روح خود هدیه دهید.

اجاره ویلا در روستاهای جاده چالوس

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک

اگر بدانید که ناصرالدین شاه قاجار بسیاری از روزهای تابستانی خود را در روستای شهرستانک سپری می کرده است احتمالا مجاب خواهید شد که لااقل به امتحانش می ارزد. این روستا مقصد نهایی بسیاری از کسانی است که قصد اجاره ویلا در روستاهای جاده چالوس را دارند. گذشته از کاخ قجری روستای شهرستانک که تفرجگاه ییلاقی شاهان قاجار بوده است و اکنون به یک جاذبه توریستی برای این روستا تبدیل شده است، شهرستانک برخوردار از جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان دیگری نیز هست. رودخانه و چشمه گله گیله، قلعه تاریخی دزدبند و تپه شنستون برخی از این جاذبه ها می باشند. در این روستا همچنین یک درخت سرو کهنسال نیز قرار دارد که سن آن بیش از دو هزار و هشتصد سال تخمین زده می شود. شهرستانک درختان گردوی زیادی نیز دارد و به طور کلی در دو فصل ابتدایی سال روستایی بسیار سرسبز است. این روستای زیبا در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس واقع شده است.

اجاره ویلا در روستاهای جاده چالوس

روستای ارنگه

روستای ارنگه

ارنگه نیاز به معرفی چندانی ندارد. این روستا در حال حاضر محبوب ترین گزینه برای اجاره ویلا در روستاهای جاده چالوس است. همانطور که احتمالا می دانید ارنگه یک روستا نیست. بلکه مجموعه ای از چند روستای نزدیک به هم با نام های سر زیارت، خور، گوراب، جی، چاران، سیجان و ابهرک است. این منطقه توریستی واقع در کیلومتر هجدهم جاده چالوس می باشد و موقعیت آن در میان دو کوه گورا و پورا قرار دارد. از جمله جاذبه های گردشگری ارنگه می توان این موارد را نام برد: آبشار هفت چشمه با نود متر ارتفاع، آبشار خور با پنجاه متر ارتفاع، قدیمی ترین چنار ایران واقع در حیاط امامزاده حسین، گورستان تاریخی ارنگه با چند هزار سال قدمت و...

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید