یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان هرمزگان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان جزیره شیدور می‌باشد که گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است.

شیدور؛ جزیره‌ای وصف نشدنی در بندرلنگه

سلام نو - سرویس گردشگری: استان هرمزگان از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در جنوب کشور است که ۱۵ جزیره ( شامل جزیره قشم، جزیره ابوموسی، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره هندورابی، جزیره لارک و غیره) دارد. جزیره مارو هرمزگان، منطقه‌ای بکر و دست‌نخورده در نزدیکی ابوموسی و در دل خلیج فیروزه‌ای همیشه فارس است؛ جزیره‌ای مرجانی و خالی از سکنه که به‌دلیل وجود شن‌های سفید، به مالدیو ایران شهرت دارد و مکانی مناسب برای یک سفر کوتاه یک‌روزه در جنوب کشور به شمار می‌آید. این جزیره که از جاهای دیدنی استان هرمزگان است، با نام جزیره شیدور (Shidvar) نیز شناخته می‌شود.

جزیره مارو تنها حدود یک کیلومتر مربع (۱۰ زمین فوتبال استاندارد کنار هم) مساحت دارد و گردشگران کمی از وجود آن باخبر هستند. برای بازدید از این جزیره باید از اداره محیط زیست مجوز بگیرید و به‌صورت گروهی به آن سفر کنید.

شیدور؛ جزیره‌ای وصف نشدنی در بندرلنگه

ویژگی گیاهی

در این جزیره مرجانی قشنگ، گیاهان متنوعی می‌بینیم، مثل پاگربه‌ای، گل جالیزی،‌اسفرزه و آفتاب‌پرست ساحلی. البته گیاهان مارو به همین‌ها محدود نمی‌شود. چمن‌شور، درخت مسواک، سریم، زلف پیر و نوک‌ لک‌لکی از گونه‌های دیگر گیاهی آن هستند.

علت نام‌کذاری

نام اصلی جزیره مارو، شیدور است؛ اما بومیان منطقه این جزیره را با نام مارو می‌شناسند و وجه تسمیه آن را مارهای زنگی سمی متعددی می‌دانند که در این منطقه زندگی می‌کنند. این مارها معمولا زیر شن‌ها مخفی می‌شوند و بیشتر گردشگران آن‌ها را نمی‌بینند.

شیدور؛ جزیره‌ای وصف نشدنی در بندرلنگه

مناسب‌ترین زمان سفر

در فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها عموما اجازه ورود گردشگران صادر نمی‌شود. اما در فصل‌های دیگر هم باید حسابی مراقب اثری باشیم که از خودمان در طبیعت جزیره به‌جا می‌گذاریم.

تابستان هرمزگان گرم است. پس بهتر است به پاییز و زمستان فکر کنیم. پیش از سفر باید شرایط آب‌وهوایی را بررسی کنیم. در کنار بررسی گزارش هواشناسی، می‌توانیم از محلی‌ها تحقیق کنیم.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید