هرمزگان یکی از استان‌های پرجاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان موزه آب بندر عباس می‌باشد.

آیا به موزه آب بندر عباس سفر کرده‌اید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: موزه آب بندر عباس از جالب‌ترین مکان های دیدنی بندر عباس است و در خیابان ۲۲ بهمن قرار دارد. قدمت بنای این موزه به دوران صفویه بازمی‌گردد و امروزه به شکل بسیار زیبایی بازسازی شده است. با گشت‌وگذار در این موزه می‌توانید شناخت خوبی نسبت به آثار و ابنیه تاریخی در زمینه‌های مختلف مربوط به آب به‌ دست‌ آورید.‌ ایجاد و راه‌اندازی موزه آب یکی از راه‌های ارائه و نمایش تلاش و سخت‌کوشی انسان در حفر چاه‌های آب و قنات، حفظ ارزش این میراث کهن و همچنین نگهداری و شناساندن ابزار و اشیا مربوط به حفر آن است. در موزه‌ی آب اشیایی مثل انواع کوزه، انواع خمره‌ی آب به نام کروش، خمره‌های سنگی (موو)، پایه‌ی مشک (مشک تروز) و عکس‌هایی از ظروف آب، گاوچاه و چاه چرخ گاوی به نمایش گذاشته شده است.

آیا به موزه آب بندر عباس سفر کرده‌اید؟

سرگذشت موزه آب بندرعباس

کمبود باران و منابع آبی استان هرمزگان در گذشته شرایط سختی را برای نگهداری و مصرف آب به وجود آورده بود، بنابراین شرکت آب این استان برای حفظ فرهنگ، تمدن و ارزش های مردمی گذشتگان خود و انتقال این میراث به نسل های امروز و بعدی، گنجینه ای از آثار و بناهای تاسیساتی، ابزار، مدارک و مستندات آب مربوط به دوران قدیم تا به امروز را در موزه آب جمع آوری و به نمایش گذاشت. گفتنی است که این بنا در سال ۱۳۸۴ افتتاح شد. اگر شما هم دوست دارید با نحوه زندگی و وسایل مورد نیاز زمان قدیم برای تامین آب از نزدیک آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم در برنامه سفر بندرعباس خود جایی برای بازدید از این موزه قرار دهید.

آیا به موزه آب بندر عباس سفر کرده‌اید؟

معماری و مشخصات موزه آب بندرعباس

موزه آب بندرعباس با مساحت ۱۷۰۰ مترمربعی خود دارای ۲ سالن مجزاست که معماری آن ها از سبک معماری منطقه ای الهام گرفته شده است و در ساختشان از سنگ های نادر و گرانبهایی استفاده شده است. این مجموعه به غیر از دو برکه گرد و طولی، دارای فضای بازی به مساحت ۱۵۸۰ متر است که المان های بزرگی مثل آب انبارها، سد ها، پل و مجسمه های مردم محلی را به نمایش گذاشته اند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید