هرمزگان یکی از استان‌های پرجاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان چشمه آب‌گرم گنو می‌باشد.

نگاهی کوتاه به چشمه آب‌گرم گنو

سلام نو - سرویس گردشگری: در استان هرمزگان به سمت یکی از بلندترین کوه‌های جنوب کشور، یعنی کوه گنو می‌رویم. کوه گنو با ارتفاع بیش از ۲۳۰۰ متر، ششمین کوه بلند استان هرمزگان است که در زمستان رنگ سپید برف را به خود می‌بیند و به دلیل ارتفاع زیاد، آب‌وهوای معتدلی را به مناطق اطرافش نیز بخشیده است. در شرق این کوه زیبا، چشمه گنو قرار دارد، چشمه‌ای با ترکیبات کلرو سولفات و کلسیک گوگردی که هرساله گردشگران زیادی با هدف درمان بیماری‌های پوستی، رماتیسم و دیگر بیماری‌ها از آن بازدید می‌کنند. چشمه آبگرم گنو بندرعباس تفرجگاهی جذاب و پربازدید است که یکی از ۹ ذخیره‌گاه زیست‌کره ایران نیز به شمار می‌رود. در حال حاضر چشمه آبگرم گنو در مجموعه تفریحی و اقامتی گنو قرار دارد؛ این مجموعه به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان با چندین استخر که آب آن‌ها از چشمه تامین می‌شود و دیگر امکانات رفاهی و تفریحی در این منطقه تاسیس شده است. آب این چشمه دمایی در حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد دارد که آب‌تنی در روزهای سرد سال را لذت‌بخش می‌کند. از نکات جالب توجه درباره این چشمه آبیاری نخلستان‌ها از پس‌آب‌هایی است که از استخرها خارج می‌شود، همچنین ماهی آوینیوس گینویس یکی از گونه‌های جانوری منحصربه‌فردی است که تنها در این چشمه زندگی می‌کند. چشمه آبگرم گنو در فاصله حدودا ۳۷ کیلومتری شمال‌شرقی بندرعباس و در کنار جاده بندرعباس به سیرجان قرار دارد.

نگاهی کوتاه به چشمه آب‌گرم گنو

نحوه دسترسی به چشمه آب‌گرم گنو

اگر قصد رسیدن به منطقه گنو را از تهران دارید، راحت‌ترین راه هواپیما است. می‌توانید از فرودگاه مهرآباد بلیتی تهیه کنید تا یک ساعت و ربع بعد در بندرعباس باشید. با قطار می‌توان مسیر تهران تا بندرعباس را ۲۰ ساعته طی کرد. قطار دو بار در شبانه‌روز به‌سمت این شهر حرکت می‌کند. با اتوبوس نیز حدود ۱۸ ساعت را باید در جاده باشید. وقتی به بندر رسیدید، سراغ راه گنو را بگیرید. البته در روزهای پنجشنبه و جمعه کار آسان‌تر است. در بلوار ساحلی، میدان هنگام بندرعباس در این دو روز تاکسی‌هایی علاقه‌مندان را به‌سمت مجتمع آب‌درمانی گنو می‌برند. این تاکسی‌ها در کمتر از یک ساعت شما را به گنو می‌رسانند.

نگاهی کوتاه به چشمه آب‌گرم گنو

مناسب‌ترین زمان بازدید از چشمه آب‌گرم گنو

جنوب کشور آب‌وهوایی گرم و شرجی دارد که تحمل آن برای بسیاری دشوار است. ازاین‌رو، بهترین زمان بازدید از چشمه آب‌گرم گنو فصول خنک سال، یعنی پاییز و زمستان است. البته این منطقه کوهستانی نسبتا خنک‌تر از دیگر قسمت‌های هرمزگان است و در صورت امکان می‌توانید فصل بهار نیز از آن دیدن کنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید