در زمستان با روزهای کوتاه، سرمای زیاد و یخبندان و برف گاه و بی‌گاه چه می‌شود کرد؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید و ۲۰ پیشنهاد ساده ما را مرور کنید.

۲۰ پیشنهاد سرگرم کننده ساده زمستانی

سلام نو سرویس گردشگری: خیلی‌ها زمستان را دوست ندارند. از سرما، سرما خوردگی، لغزندگی کوچه، خیابان و جاده، از برف و از زود تاریک شدن آسمان متنفر هستند. به نظرشان زمستان هیچ چیز جذابی ندارد و علاقه بخشی از مردم به برف و برف بازی خیلی کودکانه و سطحی است.

این آدم‌ها در زمستان غمگین، منزوی و بی‌حوصله می‌شوند. با این همه علم نشان داده که مشغول بودن و مشغله داشتن می‌تواند به جلوگیری از این حال و هوا کمک کند، چون مغز شما نمی‌تواند در زمان‌هایی که حواسش به چیز دیگری پرت می‌شود به فکر غم و غصه باشد.

به همین دلیل ما در سلام نو مجموعه ای از بهترین فعالیت های زمستانی را گردآوری کردیم تا شما را در این فصل دوست نداشتنی- یا دوست داشتنی!- مشغول نگه داریم. چه اهل بیرون رفتن و لذت بردن از برف و زمستان باشید چه در خانه ماندن، ما چیزی برای شما داریم.

اگر  فعالیت از فعالیت‌های محبوب و محلی شما را فراموش کردیم حتما در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذاریم و به بهتر شدن این لیست کمک کنید. شاید بعد از خواندن این لیست همه زمستان را کمی بیشتر دوست داشته باشیم.

۱. آدم برفی بسازید

از کارتون‌های محبوب کودکان کمک بگیرید و از بچه های خود بپرسید: "آیا می خواهید یک آدم برفی بسازید؟" می‌توانید آن را به یک مسابقه تبدیل کنید تا ببینید چه کسی می تواند خلاق ترین آدم برفی را بسازد.

۲. نان پختن

زمانی که همه ما دو سال پیش و در شروع کرونا نان می‌پختیم را به یاد دارید یک نان تازه یا شیرینی در فر قرار دهید. این کار باعث می‌شود خانه‌تان بوی شگفت‌انگیزی بدهد. هیچ چیز شگفت انگیزتر از تماشای پختن نان و شیرینی نیست.

۳. برای تعطیلات برنامه ریزی کنید

وقتی بیرون برف می بارد، با برنامه ریزی برای تعطیلات در هوای گرم، به تابستان فکر کنید. حتی اگر فانتزی خالص باشد، نگاه کردن به خانه‌های ساحلی، مناطق گرمسیری یا سواحل دور، مغز شما را در مکان آفتابی‌تری قرار می‌دهد. حتی می‌توانید در یک تعطیلات نسبتا طولانی زمستانی به جای گرم مثل جزیره هرمز سفر کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به جزیره هرمز

۴. در کلاس‌های هنری شرکت کنید

هیچ احساسی مانند خلق شاهکار خود وجود ندارد. اگر نقاشی کار شما نیست، مجسمه سازی، طراحی یا سفال سازی را تست کنید. شمع سازی و موسیقی را نیز فراموش نکنید.

۵. به سینما یا تئاتر بروید

برای رهایی از سرما و ورود به دنیای فرهنگ، به سینما، یک تئاتر محلی یا اجرای موسیقی زنده در کوچه و بازار بروید. اگر حوصله بیرون رفتن نداریم یک فیلم، تئاتر یا کنسرت را از روی اینترنت تماشا کنید

۶. ورزش‌هایی مثل بولینگ و فوتبال را تست کنید

آخرین باری که بولینگ رفتید کی بود؟ رفتن به سالن بولینگ یا بیلیارد حال و هوای شما را عوض می‌کند. اگر حوصله فضای باز را دارید فوتبال هم گزینه جذابی است.

۲۰ پیشنهاد سرگرم کننده ساده زمستانی

۷. اتاق فرار را تست کنید

اتاق‌های فرار ممکن است مانند چند سال پیش مد روز نباشند، اما هنوز راهی عالی برای درگیر کردن مغز شما و ایجاد مهارت‌های کار گروهی هستند. بسیاری از آنها دارای تم خاصی هستند حسابی شما را سرگرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین اتاق فرارهای تهران کجاست؟

۸. بافتنی ببافید

در حال حاضر هوا مناسب شال، کلاه و ژاکت است، بنابراین ممکن است بخواهید خودتان آنها را درست کنید. حتی اگر خود را خیلی هنرمند نمی‌دانید، بافتن می‌تواند یک فعالیت سرگرم کننده برای مشغول نگه داشتن دست و ذهن شما باشد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی رامسر در زمستان

۹. سوپ درست کیند

جوشاندن یک قابلمه سوپ یک فعالیت عالی در هوای سرد است. اگر حوصله و هنرش را دارید، آبگوشت هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

۲۰ پیشنهاد سرگرم کننده ساده زمستانی

۱۰. بازی‌های ویدیویی را تست کنید

بازی های ویدیویی برای همه سنین سرگرم کننده هستند. بازی‌ها مسابقه‌ای، جنگی، معمایی و خنده‌دار، شما گزینه‌های بسیاری برای سرگرمی در اختیار دارید.

۱۱. به شهر بازی بروید

به شهر بازی، به خصوص شهر بازی‌های سرپوشیده بروید. هم فعالیت متنوع و جذابی است و هم باعث می‌شود تا گاهی کمی هیجانی را تجربه کنید.

۱۲. قلعه بسازید

تنها چیزی که لازم است چند ملحفه و پتو و بالش برای ایجاد یک قلعه است. با کودک درونتان تماس بگیرید و متوجه شوید که داشتن یک مخفیگاه مخفی با فرزندانتان چقدر می آرامش بخش و سرگرم کننده است.

۱۳. نشستن دور آتش

اگر شومینه دارید، آن را راه اندازی کنید و از بوی بی نظیری که از آتش خانگی می‌آید لذت ببرید. اگر نه می‌توانید یک عصر دلپذیر زمستانی را به آتش درست کردن در طبیعیت بپردازید.

۱۴. برف بازی

با جمع شدن و رفتن به بیرون برای برف بازی آماده شوید. این ورزش بهتر از آن چیزی است که انتظارش را دارید و مطمئناً با خنده به پایان می رسد.

۲۰ پیشنهاد سرگرم کننده ساده زمستانی

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی انزلی در زمستان

۱۵. خاطره بنویسید

نیازی نیست که خیلی خلاق و نویسنده باشید تا خاطرات ارزشمند خود را به شیوه‌ای خلاقانه به نمایش بگذارید. از خاطرات روزانه خود بنیسید.

۱۶. عکس فوری بگید

یک دوربین پولوراید و کمی حوصله به شما این اجازه را می‌دهد تا حسابی سرگرمی شوید. در این عصر دیجیتال، چاپ عکس های فوری مورد علاقه و قرار دادن آنها در یک آلبوم احساس خاصی می کند.

۱۷. شاهنامه بخوانید

در شب‌های زمستان شنیدن از رستم، سهراب، سیاوش و دیگر قهرمانان ملی شاهنامه مزه دیگری دار به خصوص اگر شاهنامه‌خوانی خانوادگی باشد.

۱۸. طبعیت گردی کنید

در حالی که کمپینگ زمستانی به تجهیزات بیشتری نسبت به هوای گرم نیاز دارد، اما بیرون رفتن در هر زمان از سال مزه خاص خود را دارد. به نوشیدن قهوه داغ در کنار آتش شعله‌ور، پختن غذاهای خوشمزه در کمپینگ و تماشای منظره‌های بکر برفی فکر کنید.

۲۰ پیشنهاد سرگرم کننده ساده زمستانی

بیشتر بخوانید: وسایل مورد نیاز برای طبیعت گردی

۱۹. شکلات داغ را تست کنید

هیچ چیز مثل یک لیوان داغ پر از شکلات داغ شما را گرم نمی کند. با درست کردن یک بسته شکلات داغ با مینی مارشمالو، آب نبات، براده‌های شکلات و آب نبات‌های مورد علاقه خود می‌توانید یک عصر دل انگیز بسازید.

۲۰. کتاب بخوانید

برای خودتان یک فنجان چای درست کنید، یک پتوی راحت بردارید و با یک کتاب خوب خیا پردازی کنید. فرار به دنیایی دیگر زمانی که برف می‌بارد بسیار لذت بخش است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید