لوکیشن خیلی از فیلم ها تو روستاها و خونه های خاصی بوده که بعد از یه مدت گردشگرای زیادی سراغشون رفتن شاید برای شما هم جالب باشه بدونید لوکیشن سریال جیران کجا قرار دارد پس قسمت دوم این ویدیو رو از دست ندید .

لوکیشن‌های سریال جیران کجاست؟ قسمت دوم + ویدیو

سلام نو-سرویس گردشگری:

در این ویدیو به تماشای قسمت دوم ویدیوی لوکیشن‌های سریال جیران می‌نشینیم.
شما می‌توانید قسمت اول این ویدیو را اینجا تماشا کنید: مشاهده قسمت اول : لوکیشن‌های سریال جیران کجاست؟ پارت ۱ + ویدیو

۶. انگورستان ملک، اصفهان


لوکیشن مربوط به مراسم های جشن حرم سرا از جمله مراسم جشن گلین (سمیرا حسن پور) برای جیران (پریناز ایزدیار) و مراسم عقد ملک زاده (غزل شاکری)، انگورستان ملک التجار در اصفهان است که در واقعیت قدمتش به دوران نادرشاه افشار بر می گرده اما بعداً به حاج محمد ابراهیم خان معروف به ملک التجار، در دوره ناصرالدین شاه قاجار می رسه و از اونجایی که تاجر نیکوکاری بوده وصیت کرده بود بعد از فوتش واسه گرفتن عروسی افراد کم بضاعت استفاده بشه که بعد از انقلاب این کار متوقف می شه و فقط واسه عزاداری گاهی اوقات در اختیار برخی افراد قرار می گیره.


۷. باغ گیاه شناسی ملی، تهران


باغ گیاه شناسی ملی تهران هم به عنوان باغ اطراف کاخ در بسیاری از سکانس ها در سریال جیران استفاده شده. باغ گیاه شناسی یکی از زیباترین مناطق دیدنی تهران و بزرگ‌ترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه هست که می تونید اونجا کلی عکس خوشگل بگیرید و تو هر فصلی هم زیبایی های خودشو داره. ولی قدمت زیادی نداره و شروع طراحی و احداثش، سال ۱۳۴۸ بوده.

۸. حسینیه امینی ها، قزوین، خیابان مولوی


حسینیه امینی ها در سریال جیران خانه ملک زاده (غزل شاکری) و پسر میرزا آقا خان نوری (امیر جعفری)، یعنی میرزا کاظم نظام الملک (بهنام شرفی) هست. اما در واقعیت خانه امینی ها متعلق به حاج احمدرضا امینی یکی از تاجران معروف دوره قاجار بوده که معماری بسیار زیبایی داره.


۹. شهرک سینمایی غزالی، تهران


اکثر فیلم های تاریخی در ایران در شهرک غزالی فیلم برداری می شه و سریال جیران هم از این قاعده مستثنی نیست. شهرک سینمایی غزالی تو سال ۱۳۵۸ توسط علی حاتمی ساخته شد و تو طول زمان دکورهایی بهش اضافه شد. یکی از جالب ترین و باحال ترین جاهای دیدنی تهرانه که هم تو تاریخ سفر می کنید و هم خیلی از سکانس های فیلم ها رو بهتون یادآوری می کنه.


۱۰. شهرک سینمایی نور، قم


شهرک سینمایی نور مختص فیلم محمد (ص)، به کارگردانی مجید مجیدی ساخته شد واسه همین بهش شهرک سینمایی پیامبر اعظم هم می گن و تو سال ۹۳ بعد از تموم شدن فیلم محمد (ص) رسماً افتتاح شد و الان بقیه هم می‌تونن واسه فیلم برداری ازش استفاده کنند. در سریال جیران هم سکانس های ملاقات سارای گرجی (فاطمه مسعودی فر) با برادرش در کلیسا تو این شهرک فیلم برداری شده. یکی از قسمت های جذاب این شهرک دروازه مکه و کعبه هست.

کد خبرنگار: ۲۷
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید