اهواز یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل خوزستان جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر پل طبیعت کیانپارس می‌باشد که دو پارک مهم اهواز را به هم متصل می‌کند.

 پل طبیعت کیانپارس؛ نقطه اتصال دو پارک مهم اهواز

سلام نو - سرویس گردشگری: پل طبیعت کیانپارس اهواز دو پارک مهم این شهر (پارک ساحلی و پارک لاله) را به یک‌دیگر وصل می‌کند و مخصوص عابران پیاده است. این پل به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی اهواز شهرت دارد. پل طبیعت به طول ۵۰۰ متر و عرض ۵ متر، روی رودخانه کارون اهواز احداث شده است و حدود ۲۵۰۰ متر مربع چوب پلاست برای کفپوش پل به‌کار برده‌اند. در نزدیکی پل نیز فضای سبز و صندلی‌های بسیاری وجود دارد و بدمینتون، فوتبال، ماهیگیری از تفریحات رایج در حوالی آن است.

 پل طبیعت کیانپارس؛ نقطه اتصال دو پارک مهم اهواز

سرگذشت پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت کیانپارس از جدید ترین جاذبه های دیدنی اهواز است که در سال ۱۳۹۲ مورد بهره برداری قرار گرفت. این پل با هدف مکانی جهت پیاده روی، توسعه ورزش میادن شهروندان اهوازی، افزایش نشاط و گذر اوقات فراغت و تماشای منظره زیبا کارون با ساختاری بسیار زیبا و منحصر به فرد توسط بهترین مهندسین ایرانی طراحی و ساخته شد.

ویژگی‌های پل

این پروژه که از شاهکارهای معماری قرن معاصر است و چند سالی بیشتر نیست که از عمر آن می گذرد، هنر دست معماران جوان و حرفه ای ایرانی است. نقدها و بررسی های بسیاری در رابطه با راه اندازی و تاسیس پل طبیعت کیانپارس صورت گرفت که در نهایت موجب شد که این پل با سبک معماری که مشاهده می کنید در سال ۱۳۹۲ افتتاح شود.

ساخت پل طبیعت با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شد. طول این پل ۵۰۰ متر و عرض آن ۵ متر می باشد. اصلی ترین مصالحی که برای ساخت پل طبیعت مورد استفاده قرار گرفته است لوله های انتقال آب هستند. همچنین به منظور تامین استحکام آن در ساخت پل از سه لایه قطعات و بالغ بر ۳۰۰ نقطه جوش استفاده شده است.

با توجه به اینکه کاربری اصلی پل طبیعت کیانپارس گذرگاه پیاده روی می باشد برای کفپوش آن از ۲۵۰۰ متر مربع چوب پلاست استفاده شده و ظاهری بسیار زیبا و شکیل برای پل ایجاد کرده است.

 پل طبیعت کیانپارس؛ نقطه اتصال دو پارک مهم اهواز

نحوه دسترسی

پل طبیعت کیانپارس اهواز در مرکز این شهر و بر روی رودخانه کارون بنا شده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر است. با استفاده از تاکسی های درون شهری به سادگی می توان در عرض چند دقیقه به خود را به این پل رساند. همچنین می توان به منظور دسترسی سریع تر و راحت تر از خدمات تاکسی اهواز نیز استفاده نمود یا با خودرو شخصی به بازدید از این پل زیبا رفت و لحظات خاطره انگیزی را در سفر به اهواز برای خود و اعضای خانواده رقم زد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید