۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 55399983

یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان خوزستان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان سد دریاچه چاه‌ماری می‌باشد که در بهبهان واقع شده است.

آشنایی با سد دریاچه چاه‌ماری

سلام نو - سرویس گردشگری:‌ سد دریاچه چاه‌ماری با ۱۰ متر ارتفاع، قابلیت ذخیره بیش از ۷۰۰,۰۰۰ مترمکعب آب را دارد و به‌منظور جلوگیری از بروز سیل، فرسایش، رسوب و ذخیره آب جهت مصارف کشاورزی احداث شده است. در اطراف این بند می‌توانید شاهد گونه‌های گیاهی متنوع از جمله اوکالیپتوس، کنار و کهور باشید.

اشنایی با سد دریاچه چاه‌ماری

نحوه دسترسی به دریاچه

برای رفتن به این محوطه باید به شهرستان بهبهان سفر کنید. برای این سفر هم می توانید از وسایل نقلیه عمومی و هم خودرو شخصی استفاده کنید. اگر با وسایل حمل و نقل عمومی می خواهید به این محل بروید در ایتدا به شهر بهبهان بروید و سپس با تاکسی های موجود در شهر به این ناحیه که در ۱۱ کیلومتری شهر قرار دارد بروید. اگر هم با خودرو شخصی سفر می کنید می توانید از طریق جاده امیدیه می توانید به این منطقه دسترسی داشته باشید.

اشنایی با سد دریاچه چاه‌ماری

بازدید از دریاچه چاه ماری

برای دیدار از این محوطه نیازی نیست که هزینه ای پرداخت کنید و می توانید به صورت رایگان وارد آن شوید. در اینجا امکانات رفاهی چندانی وجود ندارد پس زمانی که به این محل می روید بهتر است وسایل و لوازم مورد نیازتان را با خود ببرید تا دچار مشکل نشوید. فعالیت های گوناگونی در این ناحیه می توانید انجا دهید که یکی از آنها کمپینگ به شمار می رود. بهترین فصل برای سفر به این ناحیه اواخر زمستان و اوایل بهار به شمار می رود که زیبایی محیط در اوج خود قرار دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید