۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 55399871

آیا می‌دانید بهترین جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟! این شهر از جمله شهرهایی است که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و ... به عنوان نصف جهان شناخته شده است.

جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟!؟

سلام نو-سرویس گردشگری: جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟! این سوالی است که پس از رسیدن به شهر اصفهان، ذهن بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جلب می‌نماید. همانطور که می‌دانید اصفهان از جمله شهرهای پر جاذبه‌ای است که سالانه با بسیاری از توریست‌های داخلی و خارجی مواجه می‌باشد. این شهر به سبب برخورداری از:

  • جاذبه‌های گردشگری باستانی
  • کاخ های قدیمی
  • مکان‌های تفریحی
  • دریاچه‌ها و رودخانه زاینده رود
  • موزه‌ها
  • پارک‌ها

و بسیاری از موارد دیگر، به عنوان یک شهر گردشگری فوق العاده در جهان، شناخته شده است. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از خارق العاده‌ترین بناها و مناظر طبیعی بود که شاید نتوان در شهرهای دیگر آنها را مشاهده کرد. شاید این سوال برای شما پیش آید که: آیا دلیل نامگذاری این شهر به عنوان نصف جهان به سبب وسعت آن است؟!؟ یکی از مهم ترین دلایل برای نامگذاری این شهر به عنوان نصف جهان، برخورداری از جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیار وسیع در آن است. بنابراین دور از ذهن نیست که با برخورداری از این قدمت تاریخی، بتوان از آن به عنوان نصف جهان یاد نمود.

بهترین جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟!؟

برای مطلع شدن از جاذبه‌های گردشگری این شهر و پاسخ به سوال: بهترین جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟!؟ باید به یک لیست دقیق و جامع از مکان‌های دیدنی و گردشگری در این شهر، مراجعه کنید. قبل از هر چیز باید در نظر بگیرید که:

  • هدف شما از گردشگری در شهر اصفهان چیست؟!
  • چقدر این شهر را می‌شناسید؟!
  • کدام مکان‌های دیدنی در این شهر را مشاهده کرده‌اید؟!

اگر طرفدار بازدید از مکان‌های تاریخی و باستانی هستید، می‌توانید به موزه‌ها، کاخ‌ها و بناهای تاریخی گسترده در این شهر مراجعه کنید. همچنین این شهر از مکان‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است که می‌تواند بهترین میزبانی را برای مسافران، به همراه داشته باشد. در کنار این موارد، می‌توانید ساعات خوش و دلنشینی را در طبیعت‌های بکر و خارق العاده شهر اصفهان سپری کنید. بنابراین این شهر یک میزبان فوق العاده برای تمامی گردشگران از اقصی نقاط جهان، به شمار می‌رود.

جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟!؟

جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟!

مکان‌های گردشگری و جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟!

اگر بخواهیم به سوال جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟! پاسخ دهیم، می‌توان به موارد بسیار زیادی اشاره کرد. در این شهر شاهد بسیاری از بناهای باستانی و تاریخی هستیم که هر کدام از قدمت بسیار زیادی برخوردار هستند. از جمله مکان‌های تاریخی در این شهر، عبارتند از:

  1. عالی قاپو
  2. سی و سه پل
  3. نقش جهان
  4. پل خواجو
  5. بازار قیصریه
  6. کاخ چهلستون

اینها تنها گوشه‌ای از مکان‌های تاریخی و جاهای دیدنی اصفهان هستند. اما از دیگر جاهای دیدنی در این شهر، می‌توان به امکان مذهبی نیز اشاره نمود. از جمله:

  1. مسجد شیخ لطف الله
  2. مسجد امام
  3. کلیسای وانک
  4. منارجنبان
  5. آتشکده

این شهر از موزه‌های بسیار زیادی نیز برخوردار است که می‌توانید با یک بررسی کوتاه، آنها را بشناسید و از آنها بازدید کنید. از جمله موزه‌های پرطرفدار در این شهر، عبارتند از:

  1. موزه موسیقی
  2. موزه رکیب خانه
  3. موزه حمام علیقلی خان

اما اگر به دنبال سپری کردن ساعات هیجان انگیز و فراموش نشدنی نیز هستید، می‌توانید به مکان‌های گردشگری و تفریحی مراجعه کنید. این مکان‌های پرطرفدار عبارتند از:

  1. آکواریوم اصفهان
  2. پارک ناژوان
  3. باغ پرندگان

جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟!؟

جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟!؟

انتخاب هوشمندانه برای یک سفر خاطره انگیز:

چطور می‌توان فهمید که بهترین جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟!؟همانطور که ذکر شد، این شهر سرشار از مکان‌های تفریحی، گردشگری، جاذبه‌های توریستی و تاریخی است. بنابراین افراد مختلف با توجه به سلایق خود، بهترین مکان را برای گردشگری و تفریح انتخاب خواهند کرد. اما نکته اینجاست که چطور می‌توان در بین انواع مختلف این مکان‌ها، بهترین محل را برای گردشگری انتخاب کرد؟!

برای انتخاب بهترین جاهای دیدنی اصفهان، باید به خواسته‌ی خود مراجعه کنید. ابتدا بهتر است مکان‌هایی را برای گردشگری انتخاب کنید که از نظر کیلومتری، فاصله‌ی کمتری را با یکدیگر داشته باشند. برای نمونه، با مراجعه به پارک ناژوان می‌توانید از دیدنی‌های بسیار زیادی برخوردار گردید. همچنین با مراجعه به محله‌ جلفا، می‌توانید علاوه بر بازدید از محله، کلیسای وانک را نیز مشاهده نمایید. قطعا در یک سفر کوتاه مدت، نمی‌توانید از تمامی جاذبه‌های گردشگری در داخل و اطراف اصفهان دیدن نمایید. این شهر از مکان‌های گردشگری بسیار وسیع و گسترده‌ای برخوردار است.

جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟!؟

جاهای دیدنی اصفهان کجاست؟!؟

جاهای دیدنی در اطراف اصفهان:

جاهای دیدنی اصفهان فقط در درون شهر، نیستند. با یک بررسی بسیار کوتاه، می‌توان به بسیاری از مکان‌های دیدنی و گردشگری بسیار زیاد، در اطراف اصفهان دست یافت. در اطراف شهر اصفهان نیز می‌توانید با بسیاری از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری مواجه گردید. اگر از این شهر به سمت شرق، غرب، جنوب و یا شمال سفر کنید، قطعا با بافت خیره کننده و غیر قابل باوری مواجه خواهید شد. بسیاری از روستاهای اطراف این شهر، در بر دارنده‌ی بناهای باستانی و خیره کننده هستند. همچنین بسیاری از آنها، دارای بافت‌های طبیعی خیره کننده و بی‌نظیری نیز خواهند بود. از مکان‌های گردشگری و جاهای دیدنی در اطراف اصفهان، می‌توان به:

  • کوه صفه
  • آبشار کرد علیا
  • شهرستان چادگان
  • دهکده گلستان کوه
  • قنات مون
  • تخت سلیمان (آبشار آب ملخ)

و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود. لازم به ذکر است که این شهر فقط از مکان‌های کویری برخوردار نخواهد بود. بلکه در اطراف این شهر، می‌توان شاهد بسیاری از مناظر طبیعی خیره کننده، سرسبز و جذاب بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید