۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 55399866

در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین جاهای دیدنی سقز کردستان خواهیم پرداخت و شما را با ویژگی های آن ها، آشنا خواهیم کرد.

جاهای دیدنی سقز کردستان

شهر خبر-سرویس گردشگری: شهر سقز یکی از توریستی ترین نقاط استان کردستان می باشد که در رتبه دوم در لیست شهر های پرجمعیت این استان نیز قرار می گیرد. شهر سقز از شهرت فراوانی در بین توریستان داخلی برخوردار می باشد. به همین دلیل اغلب توریست هایی که استان کردستان را به عنوان مقصد سفر های خود انتخاب می کنند، به این شهر نیز سر می زنند. درون شهر سقز شما می توانید جاذبه های توریستی، تفریحی، طبیعی، اماکن تاریخی و ... مختلفی را مشاهده کرده و از ان ها لذت ببرید. ما در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین جاهای دیدنی سقز کردستان خواهیم پرداخت و شما را با ویژگی های تمامی آن ها، آشنا خواهیم کرد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برترین جاهای دیدنی سقز کردستان :

دژ زیویه :

دژ زیویه یکی از بزرگترین و با شکوه ترین کاخ های تاریخی موجود در استان کردستان می باشد. این دژ تاریخی به شهر سقز در استان کردستان تعلق داشته و بررسی های انجام شده نشان می دهند که این دژ تاریخی حدود ۴۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد. ارتفاع برخی از نقاط این دژ از سطح زمین های اطراف به ۱۱۰ متر می رسد. به همین دلیل این دژ تاریخی دید بسیار مناسبی به منطقه داشته و در گذشته برای موارد نظامی و دفاعی کاربرد داشته است. این دژ تاریخی بیش از ۲۷۰۰ سال قدمت دارد و بخش های قابل توجهی از آن به مرور زمان از بین رفته است. همچنین لازم به ذکر است که بخش عمده ای از ثروت و آثار تاریخی باقی مانده در این دژ توسط گروه اکتشاف گر اولیه به فروش رفته و در موزه های مختلف دنیا مانند لوور پاریس و ... به نمایش گذاشته می شوند.

مسجد دو مناره سقز :

مسجد دو مناره سقز یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی سقز کردستان در بین مردمان محلی می باشد که قدمت آن به زمان حکومت افشاریه باز می گردد. داستان های تاریخی حاکی از این می باشند که نادرشاه افشار هنگام سفر به بغداد از منطقه سقز عبور کرده است. در همین حین شیخ حسن مولان آباد که یکی از عارفان و دانشمندان زمان افشاریه می باشد، دستور ساخت این مسجد را صادر کرده است. این روایات تاریخی باعث شده اند که امروزه بسیاری از مردمان محلی منطقه، مسجد دو مناره را با نام مسجد شیخ حسن مولان آباد بشناسند. به شما توصیه می کنیم اگر می خواهید با معماری سنتی ایران در زمان افشاریه آشنا شوید، از این مسجد تاریخی بازدید فرمایید.

جاهای دیدنی سقز کردستان

جاهای دیدنی سقز کردستان

حمام حاج صالح یکی از جاهای دیدنی سقز کردستان

حمام حاج صالح بی شک یکی از برترین جاهای دیدنی سقز کردستان می باشد که شما را به یاد شهر اصفهان خواهد انداخت. این حمام تاریخی در زمان حکومت صفویه ساخته شده است و معماری آن دارای سبک اصفهانی می باشد. درون این حمام تاریخی شما می توانید بخش های مختلفی مثل خلوتی، سیستم آب و فاضلاب ، گرمخانه، بینه و ... را مشاهده فرمایید. حمام حاج صالح دارای معماری بسیار مناسبی می باشد و ستون ها و ... آن به شکل بسیار زیبایی تزئین شده اند.

زرینه رود :

یکی دیگر از برترین جاهای دیدنی سقز کردستان، زرینه رود می باشد. زرینه رود یکی از جاذبه های طبیعی پر طرفدار و منحصر به فرد شهر سقز استان کردستان می باشد که طولی معادل ۳۰۲ کیلومتر دارد. زرینه رود جزو پر آب ترین و طولانی ترین رود های بخش شمالی کشور می باشد که از کوهی به نام چهل چشمه، سرچشمه می گیرد. به شما توصیه می کنیم اگر به جاذبه های طبیعی علاقه مند هستید، به سراغ بازدید از این رودخانه ی زیبا و طبیعت بکر اطراف آن بروید. حاشیه رودخانه زرینه رود یک مکان بسیار ایده آل برای کمپ های خانوادگی و دوستانه می باشد.

جاهای دیدنی سقز کردستان

جاهای دیدنی سقز کردستان

پیست اسکی سقز :

شهر سقز برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی نیز یک مکان سرگرم کننده و مناسب می باشد. پیست اسکی سقز که به نام پیست اسکی وزنه نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی سقز کردستان می باشد. این پیست اسکی در بخش شمالی کوه وزنه قرار داشته و بیش از ۶ ماه از سال، مملو از برف می باشد. پیست اسکی وزنه دارای بیش از ۱۲۰۰ متر طول می باشد و به تازگی امکانات رفاهی مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در حال حاضر شما می توانید از بالابر اسکی برای سفر به نقاط مرتفع پیست استفاده نمایید. به شما توصیه می کنیم اگر فصول سرد سال به سقز سفر می کنید، از این پیست بی نظیر بازدید فرمایید.

جاهای دیدنی سقز کردستان به موارد فوق خلاصه نشده و در هنگام سفر به این شهر شما می توانید از جاذبه های توریستی و تاریخی بی شماری بازدید فرمایید. از مهم ترین جاذبه های توریستی باقی مانده شهر سقز می توان به مسجد حسن مولانا، کاروانسرای تاجوانچی، منطقه حفاظت شده عبدالرزاق و ... اشاره کرد.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه جاهای دیدنی سقز کردستان و ویژگی های آن ها به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید