۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
کد خبر: 55399849

در این مقاله به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی اطراف تبریز می پردازیم و ویژگی های مهم آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاهای دیدنی اطراف تبریز

سلام نو-سرویس گردشگری: تبریز یکی از معروف ترین شهر های ایران محسوب می شود. دلیل معروف بودن این شهر، جاذبه های گردشگری آن است. سالانه مسافران و توریستان بسیاری برای تفریح و بازدید از جاذبه های این شهر و همچنین جاذبه هایی که اطراف آن وجود دارد، به تبریز سفر می کنند. در اطراف شهر تبریز جاذبه های بسیاری وجود دارد. در ادامه این مقاله به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی اطراف تبریز می پردازیم. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید در ادامه همراه ما باشید.  

معرفی جاهای دیدنی اطراف تبریز

آبشار اسکندر :

یکی از جاهای دیدنی اطراف تبریز آبشار اسکندر است. آبشار اسکندر در بخش کوهستانی قرار دارد. این آبشار یکی از زیبا ترین و منحصر به فرد ترین آبشار های ایران محسوب می شود. در فصل تابستان و بهار آب این آبشار روان است و جریان دارد. اما در فصل زمستان به علت سرمای بیش از حد این منطقه، آبشار اسکندر یخ می زند. در فصل زمستان افراد بسیاری برای یخ نوردی به این منطقه سفر می کنند. به همین علت آبشار اسکندر در هر چهار فصل پذیرای گردشگران و توریستان می باشد. این آبشار در جاده ی تبریز_ اهر واقع شده است. برای بازدید از این آبشار زیبا باید به روستای طویقون بروید زیرا آبشار اسکندر در روستای طویقون قرار دارد.

آبشار آسیاب خرابه :

 در اطراف تبریز آبشار های بسیاری وجود دارد که آبشار آسیاب خرابه یکی از آنها می باشد. این آبشار به علت زیبایی منحصر به فردی که دارد به یکی از معروف ترین جاهای دیدنی اطراف تبریز تبدیل شده است. تعداد کمی آبشار در ایران وجود دارد که دارای آب شیرین باشد. آبشار آسیاب خرابه یکی از آبشار هایی است که دارای آب شیرین است به همین علت سالانه گردشگران بسیاری برای تفریح و بازدید به آبشار آسیاب خرابه می آیند. حدود 15 متر ارتفاع آبشار آسیاب خرابه است. این آبشار در روستای منجن آباد واقع شده است. مسیر رسیدن به آبشار کمی دشوار و سخت است بنابراین بهتر است تجهیزات کاملی همراه خود داشته باشید. روستای منجن آباد در مناطق سردسیر و کوهستانی قرار دارد. اگر قصد بازدید از این آبشار را دارید بهتر است در فصل بهار و تابستان به روستای منجن آباد سفر کنید.

پارک ملی کنتال :

در این بخش قصد معرفی پارک ملی کنتال را داریم که یکی از جاهای دیدنی اطراف تبریز می باشد. اگر نگاهی به لیست بزرگ ترین پارک های جنگلی ایران بیندازید، نام این پارک حتما در آن لیست مشاهده می شوند. هفت هزار هکتار وسعت این پارک می باشد. پارک ملی کنتال بین مرز ایران و ارمنستان واقع شده است. اگر قصد تفریح در این پارک را دارید، باید به شهرستان جلفا که در شهر تبریز واقع شده است، بروید. در پارک ملی کنتال گیاهان بسیاری از گونه های مختلف وجود دارد. در فصل بهار در بخشی از این پارک ملی، لاله های رنگارنگی می روید. این لاله ها زیبایی بسیاری به این پارک می بخشند.

پیست اسکی پیام :

 اگر از علاقه مندان به پیست اسکی هستید ما به شما عزیزان پیست اسکی پیام که یکی از جاهای دیدنی اطراف تبریز است را معرفی می کنیم. پیست اسکی پیام با وسعت سی هزار هکتار یکی از بزرگ ترین پیست های اسکی در ایران محسوب می شود. از این مکان در سال های مختلف برای برگزاری مسابقات اسکی استفاده شده است. پیست اسکی پیام در سال 1384 افتتاح شده است که از همان زمان گردشگران و توریستان بسیاری را به خود جذب کرده است. این مکان تفریحی و گردشگری در جاده مرند_ تبریز واقع شده است.

جاهای دیدنی اطراف تبریز

جاهای دیدنی اطراف تبریز

تالاب قوری گل :

در اطراف تبریز جاذبه های طبیعی بسیاری وجود دارد که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند. تالاب قوری گل یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تبریز به حساب می آید. وسعت این تالاب حدود 300 هزار هکتار می باشد. در فصل زمستان پرنده های کمیاب و گوناگونی به این تالاب کوچ می کنند. اگر قصد بازدید از این تالاب را دارید فصل زمستان زمان مناسبی می باشد. از عمیق ترین تالاب های شهر تبریز می توان به تالاب قوری گل اشاره کرد زیرا عمق این تالاب زیبا و دیدنی  حدود 13 متر است. تالاب قوری گل در فاصله 40 کیلومتری از شهر تبریز واقع شده است.

حمام کردشت :

جاهای دیدنی اطراف تبریز فقط به جاذبه های طبیعی محدود نمی شود. اطراف تبریز دارای آثار تاریخی نیز می باشد که حمام کردشت یکی از آنها محسوب می شود. این حمام تاریخی و زیبا در روستای کردشت واقع شده است. قدمت این روستا بیش از صد سال است. در دوران شاه عباس صفوی این حمام ساخته شده است. همچنین حمام کردشت در دوره ی قاجار دچار تغییراتی شد. آقا محمدخان در دوران قاجار این حمام را بازسازی کرد.

جاهای دیدنی اطراف تبریز

جاهای دیدنی اطراف تبریز

رصدخانه مراغه یکی از مهم ترین جاهای دیدنی اطراف تبریز

یکی از مهم ترین و معروف ترین مراکز عملی در ایران، رصدخانه مراغه است. این مکان علمی یکی از آثار تاریخی در اطراف شهر تبریز محسوب می شود. در دوران ایلخانی این رصدخانه ساخته شده است اما بعد از گذشت چندسال این مکان بازسازی شده است. رصدخانه مراغه در نزدیکی روستای طالب خان قرار دارد. زمانی که این رصدخانه ساخته شد، لقب بزرگ ترین رصد خانه جهان به آن اختصاص داده شد.         

کد خبرنگار: ۲۶
۱۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • سیدرضا تهرانی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    24 0
    فک کنم آذربایجان جاهای دیدنی زیادی داره ک اشاره نکردین مثل کندوان اسکو با اون خونه های صخرهیش وهتل صخری وزیبایش
  • داریوش احمدی DE ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    4 2
    حمام کردشت و پارک کنتال و آسیاب خرابه مال جلفا هست ربطی به تبریز نداره اطراف تبریز میشه ده بیست کیبومتری تبریز نه 150کیلومتری آن
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    6 0
    چرا آدرسها را دقیق شفاف نه نوشتی مثلن آبشار اسکندر دقیق کجاست
    • حمید تبریزی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 0
      احتمالا ادمین از سر بیکاری یه چیزی از خودش نوشته! آبشار اسکندر ک گفته یه آبشار نیمه خشک شده هس ک تابستون آب نداره اصلا! یا میتونست منطقه ی ارسباران و کندوان اسکو و هزارتا جاهای نزدیک ترو مثال بزنه ک یهو پریده تو مرز جلفا
  • یوسف IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    اطلاعات ارائه شده خیلی سطحی و ضعیف و در پاره ای موارد غلطه . مثلا نوشتید شهرستان جلفا که در شهر تبریز واقعه ، اولا تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی هستش و در ثانی با شهرستان جلفا چندساعت فاصله داره
  • یوسف IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 0
    اطلاعات ارائه شده خیلی سطحی و ضعیف و در پاره ای موارد غلطه . مثلا نوشتید شهرستان جلفا که در شهر تبریز واقعه ، اولا تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی هستش و در ثانی با شهرستان جلفا چندساعت فاصله داره
  • یوسف IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    اطلاعات ارائه شده خیلی سطحی و ضعیف و در پاره ای موارد غلطه . مثلا نوشتید شهرستان جلفا که در شهر تبریز واقعه ، اولا تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی هستش و در ثانی با شهرستان جلفا چندساعت فاصله داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید