۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
کد خبر: 55399843

اجاره کلبه در جاده چالوس به سبب برخورداری از جذابیت های فراوان به یکی از محبوب ترین شیوه های اقامتی در این منطقه تبدیل شده است.

اجاره کلبه در جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده چالوس با زیبایی های معروف و مثال زدنی خود محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال محسوب می شود. در سرتاسر این جاده زیبا انواع و اقسام زیبایی های طبیعی، کوه ها، جنگل ها، رودخانه ها و آبشارهای مختلف واقع شده اند. امروزه کسانی که قصد سفر به جاده چالوس را دارند جهت اقامت در این منطقه با یک گزینه جذاب طرف هستند: اجاره کلبه های چوبی. بر طبق برآوردها اجاره کلبه در جاده چالوس در حال حاضر با شتابی چشمگیر در حال تبدیل شدن به محبوب ترین شیوه اقامتی در این منطقه است. در ادامه سعی داریم به جوانب مختلف این مساله و بررسی جزئیات مربوط به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای اجاره کلبه در جاده چالوس

جاده چالوس و همینطور محدوده اطراف شهر چالوس یکی از قطب های گردشگری شمال کشور به شمار می روند. به همین دلیل همواره این مناطق مملو از مسافر است و شلوغی یکی از اولین گلایه های گردشگران جاده چالوس است. کلبه های چوبی مستقر در دل جنگل می توانند این عیب بزرگ را از بین ببرند. اجاره کلبه در جاده چالوس این مزیت را دارد که شما را از شر شلوغی های آزاردهنده رها می کند.

اما می توان گفت که مهمترین مزیت اجاره کلبه در جاده چالوس جذابیت های طبیعی و بومگردی این شیوه اقامتی است. فرض کنید صبح اول وقت در یک کلبه چوبی دنج در دل جنگل از خواب بر می خیزید و اولین منظره ای که پیش چشم خود می بینید مه غلیظ صبحگاهی در احاطه درختان انبوه و سرسبز جنگلی است. نسیم روح نواز شمالی به صورتتان می خورد و رایحه دلنشین جنگل را از مشام جان استشمام می کنید. صدای آواز پرندگان به گوش می خورد و شاید صدای پای آبشار و رودخانه نیز در فضا جاری باشد. مطمئنا چنین فضایی قابل قیاس با اقامت در یک هتل یا مجتمع توریستی نیست.

شاید اولین دغدغه ای که در ذهن گردشگران در خصوص اقامت در این کلبه های چوبی و جنگلی وجود داشته باشد کمبود امکانات رفاهی و ملزومات اساسی در آنهاست. اما در سال های اخیر با توجه به رشد استقبال از این شیوه اقامتی، کلبه ها نیز هرچه بیشتر و بیشتر مجهز به این امکانات رفاهی شده اند. امروزه کلبه های جنگلی دارای کامل ترین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، سرویس ها و امکانات بهداشتی، آشپزخانه، لوازم پذیرایی و... هستند. بنابراین می توانید با خیال راحت اقامتی آسوده و توام با آرامش را در این کلبه ها پشت سر بگذارید.

اجاره کلبه در جاده چالوس

اجاره کلبه چوبی

قیمت اجاره کلبه در جاده چالوس

قیمت اجاره کلبه در جاده چالوس تابع فاکتورهای مختلفی است. کلبه ها می توانند بسته به امکانات رفاهی، موقعیت جغرافیای، نزدیکی به دریا و مکان های توریستی، متراژ و حتی شکل معماری کلبه دارای قیمت های مختلفی باشند. اما نکته مهم این است که هزینه این روش اقامتی با توجه به جذابیت های آن و بکر بودن موقعیت کلبه ها نه تنها از دیگر شیوه های اقامتی بیشتر نیست بلکه در بسیاری از مواقع کمتر و به صرفه تر نیز هست. اقامت در کلبه جنگلی همچنین می تواند در بسیاری از هزینه های شما از جمله هزینه رفت و آمد نیز صرفه جویی کند.

اجاره کلبه در جاده چالوس

پارک جنگلی نمک آبرود

کجای جاده چالوس کلبه اجاره کنیم؟

به طور کلی بهترین موقعیت ها برای اجاره کلبه در جاده چالوس مناطق جنگلی می باشند. یکی از نخستین انگیزه های گردشگران برای رو آوردن به این شیوه اقامتی دور شدن از هیاهوی جمعیت و شلوغی های آزاردهنده است. کجا بهتر از دل جنگل برای تحقق چنین هدفی؟ جایی دور از اجتماع خشمگین و در آغوش طبیعت.

بنابراین جای هیچ تعجبی نیست که محبوب ترین مکان برای اجاره کلبه در جاده چالوس جنگل معروف فین است. این جنگل که با نام پارک جنگلی چالوس نیز شناخته می شود یکی از قطب های گردشگری این منطقه و یکی از معروف ترین جنگل های شمال کشور است. قرارگیری جنگل فین در حاشیه رودخانه چالوس نیز یکی دیگر از جذابیت های آن به شمار می رود. علاوه بر این، مرداب معروف کندوچال نیز در دل همین جنگل واقع شده است. این مرداب که در هر سو با درختان انبوه جنگلی احاطه شده است یکی از تماشایی ترین مرداب های ایران می باشد. گل های زیبای نیلوفر آبی که بر سطح این مرداب دیده می شوند نیز جذابیت آن را دو چندان می کنند.

یک گزینه ایده آل دیگر برای اقامت در کلبه پارک جنگلی نمک آبرود است. شهرک توریستی محبوب نمک آبرود شاید مهمترین جاذبه گردشگری جاده چالوس باشد. این شهرک با تله کابین معروف خود که بزرگترین و شلوغ ترین تله کابین ایران است شناخته می شود. اما در این منطقه علاوه بر تله کابین تفریحات پرشمار دیگری نیز برای گردشگران فراهم شده است. از جمله این تفریحات می توان به شهربازی کودکان با بازی های خاص و جذاب، زیپ لاین، هاورکرافت، شاتل سواری، قایق سواری و اسب سواری و... اشاره کرد. در این شهرک یک منطقه ساحلی با نام تفرجگاه ساحلی نمک آبرود نیز وجود دارد. در این تفرجگاه انواع و اقسام تفریحات ساحلی نیز برای گردشگران مهیا شده است. پارک جنگلی نمک آبرود به دلیل نزدیکی به تمام این جاذبه های توریستی یکی از مناسب ترین مناطق جنگلی برای اجاره کلبه است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید