یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان خوزستان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان اشکفت سلمان می‌باشد که در ایذه واقع شده است.

آیا از اشکفت سلمان دیدن کرده‌اید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: اشکفت سلمان که با نام نیایشگاه تاریشا نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین خط نوشته میخی ایلام‌ نو را در خود جا داده است و از جمله جاهای دیدنی ایذه محسوب می‌شود. در اشکفت سلمان چهار نقش برجسته وجود دارد که دو عدد از آن‌ها داخل غار و دو عدد دیگر در خارج از غار دیده می‌شود. همچنین برای نخستین بار حضور مصور زن، دوشادوش مرد در نقش برجسته‌های این غار دیده شده است. موضوع اصلی هر چهار نقش برجسته نیایش است.

آیا از اشکفت سلمان دیدن کرده‌اید؟

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجست

شاید برای عاشقان تاریخ و تمدن ایران، تنها وجود سنگ‌نوشته‌های ۲۷۰۰ ساله کافی باشد تا راهی ایذه شوند. اما بهتر است بدانید که این غار علاوه بر پیشینه تاریخی عالی، ساختار طبیعی و گردشگری بسیاری بی‌نظیری هم دارد. در داخل این غار یک چشمه آب زلال جاری است که باعث شده تا فضای داخلی اشکفت بسیار خنک و دلربا باشد. این موضوع باتوجه ‌به گرمای خوزستان بسیار منحصربه‌فرد می‌باشد.

در فصول پرباران هم یک آبشار زیبا از بالای صخره سرازیر می‌شود. وجود این آبشار در کنار نقش‌برجسته‌های تاریخی باعث می‌شود تا یک فضای دلربا برای عاشقان تاریخ و طبیعت ایجاد شود. فضایی که نمی‌توانید مشابه آن را در هیچ جای دیگری بیابید.

آیا از اشکفت سلمان دیدن کرده‌اید؟

افزون بر این ،شما می‌توانید به بالای صخره بروید و به نمایی عالی از شهر ایذه دسترسی داشته باشید. این نما در هنگام غروب بسیار تماشایی است. در حقیقت همین مورد هم سبب شده است تا بسیاری از محلی‌ها،این ناحیه را بام ایذه بنامند.

در اطراف این اشکفت هم یک پارک بزرگ بنا شده که فضای مناسبی را برای استراحت فراهم می‌کند. در نزدیک آن هم یک پارکینگ بزرگ احداث شده و به همین جهت مقصد مناسبی برای سفر با خودرو است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید