یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان خوزستان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان دهکده توریستی زراس می‌باشد که در ایذه واقع شده است.

سفری دل‌انگیز به دهکده توریستی زراس

سلام نو - سرویس گردشگری: در این نوشتار به زراس، نگین خوزستان، منطقه‌ای بکر و دیدنی در نزدیکی سد کارون سه می‌پردازیم. اینجا صبح با عطر سبزه‌ها و نسیم آرامش آغاز می‌شود و آفتاب نرم‌نرمک از پشت ارتفاعات خودش را پهن می‌کند روی دشت‌ها. قدم می‌گذاری بر مخملی‌ترین چمن‌ها و پر می‌شود مشامت از عطر گل‌ها، دیده‌ات از مناظر دل‌انگیز زاگرس، دلت از صدای دل‌نشین چشمه‌سارها و نغمه خوش پرندگان. اینجا زراس است؛ بهشتی در دل خوزستان.

سفری دل‌انگیز به دهکده توریستی زراس

موقعیت جغرافیایی

منطقه زراس در ۲۵۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۱۴ کیلومتری جنوب شهر دهدز و ۳۹ کیلومتری سد کارون ۳، به مساحت ۲۰۶ هکتار از جاذبه‌های طبیعی استان خوزستان است.این منطقه از شمال به ارتفاعات کوه گل و جاده ایذه-شهرکرد و از جنوب و غرب به حوزه آبریز سد کارون ۳ و روستای درب غریبی و از شرق به روستای زراس محدود می‌شود.

مناسب‌ترین فصل سفر

بهترین فصل برای بهره بردن از آب‌وهوای لطیف و طبیعت زیبای این منطقه بهار است. در بهار باید کفش‌ها را از پا درآورد و دستان را از هم گشود و در میان جاده‌ی پنهان میان چمن‌هایش دوید و به آوای طبیعت گوش سپرد. زمستان‌ها، اما می‌شود دست نوازشگر سرما را بر سر طبیعت این سرزمین دنبال کرد و از ارتفاعات پوشیده از برف و دشت‌های سفیدپوشش لذت برد و حتی تابستان‌ها نیز به دور از گرمای طاقت فرسای سایر نقاط خوزستان چند صباحی را در اینجا به استراحت گذراند.

سفری دل‌انگیز به دهکده توریستی زراس

نحوه دسترسی به دهکده

راه زمینی: جاده ایذه به دهدز که ۵۵ کیلومتر است و حدود ۲۵ کیلومتر آن کنار دریاچه سد کارون ۳ در ساحل شرقی می گذرد.این جاده آسفالت و کیفیت قابل قبولی دارد.

دسترسی به فرودگاه: نزدیک ترین گزینه فرودگاه بین المللی اهواز است که تا دهکده زراس خوزستان ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد.پ

راه آهن: ایستگاه راه آهن اهواز در فاصله ۲۵۵ کیلومتری دهکده قرار دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید