خوزستان یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این شهر رود دز می‌باشد که در دل دزفول جای گرفته است.

 دز؛ یکی از زلال‌ترین رودخانه‌های ایران

سلام نو - سرویس گردشگری: رود دز یکی از زلال‌ترین رودخانه‌های ایران است که از زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و پس از گذشتن از دزفول در شرق شوشتر به رودخانه کارون می‌پیوندد.شهرت خاص این رودخانه به آب زلال و تمیز آن است که در گرمای سوزان دزفول جاذبه‌ای منحصر به فرد برای گردشگری ایرانیان است.همین امر موجب شده است تا شنا در این رودخانه به یکی از خطرناکترین سرگرمی‌های اهالی این شهر تبدیل شود. نام این رودخانه در فهرستی به عنوان زلال‌ترین رود جهان آمده است.رودخانه دز یکی از شریان‌های مهم سیستم رودخانه کارون بزرگ در استان خوزستان است که علاوه بر ایفای نقش مهم در وضعیت کیفی و هیدرولیکی این سیستم، منبع تأمین آب بسیاری از کارخانجات صنعتی و طرح‌های بزرگ کشاورزی منطقه است.

 دز؛ یکی از زلال‌ترین رودخانه‌های ایران

ویژگی تفریحگاه

تفریحگاه ساحلی دز که با نام علی کله نیز شناخته می‌شود، در قسمت جنوبی سد دز و شمال شهر دزفول قرار دارد و از مهم‌ترین مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری دزفول و خوزستان در فصول بهار و زمستان به‌شمار می‌رود. آب زلال و فضای فرح‌بخش این منطقه به‌خصوص در فصول گرم سال فرصتی مغتنم برای شنا و استفاده از فضای آرامش‌بخش ساحل دز را فراهم آورده است. در فصول گرم سال و ایام نوروز گردشگران بسیاری از شهرهای مختلف خوزستان به علی کله می‌آیند تا از فضای خنک و زیبای آن استفاده کنند و بسیاری، شب را نیز در چادرهای مسافرتی در کنار ساحل به صبح می‌رسانند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید