دزفول یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل خوزستان جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر دره چال کندی می‌باشد.

آیا به چال کندی سفر کرده‌اید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: چال کندی با نام‌های چم‌سبز و چم‌سوز نیز شناخته می‌شود و در نزدیکی دو شهر دزفول و اندیمشک قرار دارد. برای رفتن به این منطقه بهتر است با گروه‌ها یا افراد محلی آشنا همراه شد. این منطقه در همه ماه‌های سال دیدنی است؛ اما به دلیل تفریحاتی چون شنا، قایق‌سواری و ماهیگیری یکی از محبوب‌ترین تفریحگاه‌ها و جاهای دیدنی دزفول و اندیمشک در ماه‌های گرم به شمار می‌رود.

آیا به چال کندی سفر کرده‌اید؟

ویژگی گیاهی و جانوری

گیاهان و جانوران مختلفی در این منطقه وجود دارد. آنچه بیشتر از هرچیزی توجه را جلب می‌کند صخره‌ها و سنگ‌ها و آب خوش‌رنگ جاری در آن است؛ ولی نباید از بوته‌ها، درختان و علفزارها غافل شویم. اگر بیشتر به سرسبزی‌های این منطقه دقت کنیم، گل‌گاوزبان، پونه وحشی و درختان بید توجهمان را جلب خواهند کرد. گونه های مختلف ماهی از جمله ماهی سونگ و همینطور خرچنگ‌ها را هم در اعماق آب‌های زلال ببینید. واقعاً خیره‌کننده است! همچنین انواع پرندگان مثل مرغ ماهی‌خوار، دیدومک، کلاغ سیاه نوک قرمز و حیواناتی چون شغال و روباه در این ناحیه به چشم می‌خورند. در قسمت‌های بالادست نیز بز کوهی وجود دارد.

آیا به چال کندی سفر کرده‌اید؟

مناسب‌ترین زمان بازدید

آب و هوای دزفول، گرم و شرجی است. تابستان‌هایی گرم دارد و وضعیت هوا در زمستان‌ به طور معمول نسبتاً معتدل است. باید بگوییم که ماجرا درباره چال کندی اندکی متفاوت است. این دره در فصل گرما، هوای خنک و مطبوعی دارد. بهترین زمان رفتن به این منطقه، از ابتدای خرداد تا اواسط ماه مهر است. یادتان باشد که در فصل‌های پاییز و زمستان، آب رود بسیار سرد می‌شود و تفریحات آبی اجرا نمی‌شوند.

آیا به چال کندی سفر کرده‌اید؟

نحوه دسترسی

درباره فاصله دزفول تا دره چال کندی باید بگوییم که این منطقه، در ۱۸کیلومتری شمال دزفول، در جاده دزفول به شهیون و ۷ کیلومتر بعد از پادگان قدس قرار دارد. فاصله اهواز تا دره چال کندی هم حدود ۱۷۹ کیلومتر (از مرکز شهر اهواز) است. حالا برای شروع، از بلوار شهدای دزفول به‌سمت جاده دزفول به شهیون بروید. دقت کنید که از یک جایی به بعد، مسیر ماشین‌رو نیست. باید پیاده‌روی کنید. پس از حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی، مسیرتان کوهستانی و کمی سخت‌تر می‌شود. این پیاده‌روی ممکن است ۴۵ دقیقه یا یک ساعت طول بکشد.

راه دیگر، راه آبی و استفاده از قایق است. مسیر از پارک دولت دزفول آغاز می‌شود. هزینه‌ را پرداخت می‌کنید و با قایق این مسیر جذاب را طی خواهید کرد. گزینه بعدی برای دسترسی به مقصد، قایق‌سواری از اسکله قلعه مختار اندیمشک است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید