ظاهرا مواضع جو بایدن درباره خودروهای برقی و انرژی سبز روی صنعت خودروی اروپا تاثیر خواهد گذاشت، مسئله‌ای که طرف مقابل را به واکنش وا خواهد داشت.

صنعت خودرو دلیل جدید نبرد تجاری اروپا و آمریکا

به گزارش سلام به نقل از روزنامه اسپانیایی دیاریو نوشت: بر اساس این قانون، مقامات آمریکایی قرار است حدود ۴۰۰ میلیارد دلار برای سیاست‌های آب و هوایی و انرژی اختصاص دهند. این روزنامه نوشت، این قانون به ویژه انتقال به انرژی سبز را ترویج می‌کند و در نتیجه بر بخش خودروسازی اروپا تأثیر می‌گذارد که در کشورهایی مانند آلمان و فرانسه بسیار مهم است.

کمیسیون اروپا معتقد است که برنامه‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای ترویج خودروهای الکتریکی علیه تولیدکنندگان خارجی تبعیض‌آمیز است.

به ویژه، طبق سندی که با آژانس خبری ای‌اف‌ای به اشتراک گذاشته شد، بروکسل در مورد ۹ ماده از اعتبارات مالیاتی نگرانی دارد. هفته گذشته نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا جلسه‌ای داشتند که بدون نتیجه به پایان رسید. مذاکره‌کنندگان اروپایی بر این باورند که قانون ارائه شده توسط واشنگتن غیر قابل قبول است.

همانطور که والدیس دامبروفسکیس، معاون اول کمیسیون اروپا قبلاً گفته بود، یک ماه پیش یک گروه کاری ویژه ایجاد شد تا دریابد که اتحادیه اروپا در مورد قانون کاهش تورم ایالات متحده چه نگرانی‌ دارد و چگونه می‌توان آن را حل کرد.

دامبروفسکیس روز سه‌شنبه گفت: "این چیزی است که ما در نهایت به دنبال آن هستیم؛ اتحادیه اروپا به عنوان متحد نزدیک ایالات متحده باید در موقعیتی قرار گیرد که بیشتر شبیه موقعیت مکزیک و کانادا باشد."

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید