چه زمانی در روز بهترین زمان برای ورزش کردن است؟ با ما همراه باشید تا از جنبه‌های مختلف به پاسخ این پرسش بپردازیم.

بهترین زمان برای ورزش چه ساعتی است؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، آیا می‌دانستید که هر ورزش با هر نیتی باید در زمان مشخصی انجام شود تا بیشترین نتیجه را داشته باشد؟ علاوه‌بر نحوه انجام تمرین‌ها و نوع تغذیه، زمان انجام ورزش نیز در نتیجه آن تاثیر دارد. برای آشنایی با بهترین زمان برای ورزش، ابتدا باید هدف خود را از انجام تمرین‌ها مشخص کنید. در این مقاله به زمان مناسب برای ورزش رزمی، بدن‌سازی و وزش‌هایی برای افزایش قد، چاقی یا لاغری می‌پردازیم. با مطالعه این مطلب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را از تمرین‌های ورزشی به‌دست آورید.

بهترین زمان برای ورزش بدنسازی؛ تعیین هدف از انجام تمرینات

در تحقیق انجام شده روی مردان و زنان ورزشکار، متوجه شدند که نتیجه دریافتی از تمرین‌های بدنسازی یکسان، در ساعات مختلف روز، متفاوت خواهد بود. همه افرادی که در این آزمایش شرکت داشتند، از یک برنامه غذایی و مکمل ورزشی مصرف می‌کردند. بااین‌حال، نتایج به‌دست آمده شگفت‌انگیز بود.

ورزش بدنسازی با هدف لاغری یا افزایش قدرت انجام می‌شود. طبق این آزمایش، نتیجه ورزش آقایان در هر ساعت از شبانه‌روز تفاوتی با یکدیگر نداشت. بااین‌وجود، آقایانی که تمرینات خود را عصرها انجام می‌دادند، افت فشار خون را نیز در کنار سایر مزایای بدنسازی ثبت کردند.

تفاوت تاثیر بدنسازی در صبح با عصر یا شب

برعکس نتایج به‌دست آمده از آقایان، ساعت تمرین برای خانم‌های ورزشکار باعث ایجاد نتیجه‌ای متفاوت می‌شد. درواقع، خانم‌هایی که صبح‌ها به انجام تمرین می‌پردازند، با کاهش وزن سریع‌تری روبه‌رو می‌شوند. ولی، خانم‌هایی که تمرینات بدنسازی را در ساعات پایانی روز انجام می‌دهند، قدرت بدنی بیشتری پیدا خواهند کرد.

بهترین زمان برای ورزش کاهش وزن؛ لاغری در کوتاه‌ترین زمان

افرادی که به نیت کاهش وزن قصد ورزش کردن دارند، باید ساعات ابتدایی روز را انتخاب کنند. هنگامی که سطح قند خون پایین باشد، بدن برای تامین انرژی نیاز به منابع دیگر، مانند سلول‌های چربی دارد. علاوه‌بر این، بالا بودن کورتیزول خون باعث می‌شود تا چربی‌سوزی شدت یابد. البته، انتخاب ساعت مناسب باعث نمی‌شود تا در برنامه غذایی خود غفلت داشته باشید.

بهترین زمان برای ورزش کاهش وزن

بهترین زمان ورزش برای چاق شدن یا افزایش حجم عضلات

هدف همه افراد از انجام ورزش‌های مختلف، کاهش وزن نیست. بلکه، بسیاری از ورزشکاران برای رسیدن به وزن و حجم ایده‌آل تمرینات سختی را انجام می‌دهند. برای رسیدن به حجم عضلات، تغذیه بسیار بیشتر از زمان تمرین‌ها اهمیت دارد. شما می‌توانید تمرینات خود را پس از یک ساعت صرف صبحانه‌ای کامل و سرشار از پروتئین، آغاز کنید. به‌طورکل، ورزش کردن با معده خالی، باعث افزایش عضله‌سوزی خواهد شد. به‌همین دلیل، حتی اگر هدف لاغری دارید، باید صبحانه خود را کامل خورده باشید.

همچنین، تحقیقات انجام‌شده نشان داده است که عصرها، آمادگی جسمانی و قدرت بدنی بیشتر خواهد بود. ازاین‌رو، افرادی که تمرین‌های سنگینی برای عضله‌سازی انجام می‌دهند، احتمالاً عصرها توان بیشتری خواهند داشت. البته، افرادی که در دوره حجم‌گیری هستند یا با انجام ورزش بدنسازی قصد چاق شدن دارند، باید توجه بیشتری به تغذیه خود داشته باشند.

بهترین زمان برای ورزش رزمی؛ افزایش قدرت ذهن و جسم

بهترین زمان برای ورزش‌های رزمی معمولاً بستگی به ساعت کلاس‌ها دارد. به‌طورکلی‌، می‌توان گفت بهترین زمان، ساعتی است که امکان ورزش کردن را داشته باشید. ولی طبق تحقیقات جدید، دانشمندان متوجه شدند که داشتن روتین ورزشی کافی نیست. انتخاب زمان مناسب باعث دریافت نتیجه متفاوتی خواهد شد.

ورزش‌های رزمی برای تقویت قدرت مغز و بدن است. ازاین‌رو، اساتید بزرگ کنگ‌فو پیشنهاد می‌کنند تا صبح زود تمرینات را در هوای آزاد انجام دهید. دراین‌حالت، غلبه بر افکار ساده‌تر خواهد بود. همچنین، با انجام ورزش در هوای تازه صبح، قدرت بدنی نیز افزایش خواهد یافت.

بهترین زمان برای ورزش افزایش قد؛ آیا تغییر قد با ورزش امکان‌پذیر است؟

معیار زمان مناسب برای ورزش با هدف افزایش قد، نسبت به سایر زمان‌ها متفاوت خواهد بود. بهترین زمان برای ورزش افزایش قد، در سنین کودکی و نوجوانی است. نمودار رشد کودکان نشان می‌دهد که در سنین ۱۸ تا ۲۰ سالگی، افزایش قد به‌طورکامل متوقف خواهد شد. پس از بسته شدن صفحات رشد نوجوانان، هیچ آمپول یا ورزشی نمی‌تواند تغییری چشمگیر در افزایش قد آن‌ها داشته باشد.

کودکان در سن رشد می‌توانند با انجام ورزش‌هایی مانند بسکتبال، ژیمناستیک، والیبال و سایر تمرین‌های کششی، افزایش قد خود را تضمین کنند. بااین‌حال، نمی‌توان از ژنتیک که مهم‌ترین عامل رشد است، صرف نظر کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید