قیمت دلار در بازار امروز ۱۷ آبان ۱۴۰۱ همچنان در مسیر گرانی حرکت می کند و با افزایش ۳۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته به ۳۶ هزار و ۷۵۰ تومان رسید.

دلار امروز هم گران شد / قیمت دلار ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در بازار آزاد چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد نیوز، معامله گران می گفتنند مرغ بازار دلار یک پا دارد. از نظر این دسته از بازیگران ارزی التهابات داخلی و خارجی کشور جو روانی و هیجانی برای دلار را تقویت کرده است

قیمت دلار در بازار امروز سه شنبه ۱۷ ابان ماه مسیر صعودی خود ادامه داد. نرخ دلار روز گذشته در محدوده ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد اما امروز تا ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت.

قیمت دلار در زمان نوشتن این گزارش ۳۶ هزار و ۷۵۰ تومان بود که نسبت به روز قبل بیش از ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرده بود.

عده ای از معامله گران معتقدند در صورتی که امروز نرخ دلار به بالای ۳۶ هزار و ۸۰۰ برسد و در این مرز باقی بماند این امر ممکن است باعث ورود خریداران جدید به بازار شود و حتی کانال ۳۷ هزار تومان هم لمس شود.

جو روانی و هیجانی برای دلار

معامله گران می گفتند مرغ بازار دلار یک پا دارد. از نظر این دسته از بازیگران ارزی التهابات داخلی و خارجی کشور جو روانی و هیجانی برای دلار را تقویت کرده است.

فروش دلار کم شد؟

برخی از معامله گران می گفتند فروش دلار کم شده و و تعداد قابل توجهی از از متقاضیان خرید دلار در صفوف طولانی مقابل صرافی های مجاز خرید و فروش ارز توافقی حضور دارند. به گفته فعالان عموم معامله گران با هدف کسب سود اقدام به جمع آوری ارز می کنند.

اثر انتظارات تورمی ناشی از ناآرامی‌های اخیر

عده‌ای از کارشناسان انتظارات تورمی ناشی از ناآرامی‌های اخیر را دلیل مناسبی برای افزایش تمایل افراد به خرید ارز می‌دانند. در سوی دیگر به عقیده برخی دیگر از این کارشناسان شکاف قیمتی ایجاد شده میان ارقام رسمی و غیررسمی بازار عامل اصلی حضور خریداران در صف دلار است.

فاصله قابل توجه قیمت دلار توافقی و دلار آزاد

امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان سال ۱۴۰۱ در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز، قیمت خرید دلار توافقی ۳۴ هزار و ۱۷۰ تومان و قیمت فروش دلار توافقی ۳۴ هزار و ۳۰۴ تومان بوده است.فاصله قیمت دلار توافقی و دلار آزاد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

خرید چه نوع دلاری موجب قطع یارانه می شود؟

در در روز های گذشته معامله‌گران یک ترس دیگر داشتند، در بازار شایعه شده بود خریداران دلار سهمیه‌ای با خطر قطع یارانه معیشتی مواجه هستند. امروز سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه کسانی که با اجاره کارت ملی خود به دیگران سهمیه ۲ هزار دلار دریافت می‌کنند قطع می‌شود، گفت: ما نمی‌گوییم یارانه آنها قطع می‌شود، اما کسانی که طبق دهک‌بندی و معیارهای وزارت رفاه در دهک دهم پردرآمدی قرار بگیرند، از یارانه حذف می‌شوند.

افزایش قیمت دلار در بازار هرات

از طرفی نرخ دلار در هرات در شروع معاملات امروز تا ۳۵ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت که نسبت به روز گذشته تقریبا ۵۰۰ تومان بالاتر بود. در ادامه معاملات نقدی دلار از نیمه کانال ۳۵ هزار تومان پایین آمد و بر روی ۳۵ هزار و ۳۷۰ تومان رسید و این قیمت در مقایسه با روز قبل ۲۷۰ تومان رشد را نشان می دهد .

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید