۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷
کد خبر: 55398585

کوهرنگ یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل سیستان و بلوچستان جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این سد کوهرنگ می‌باشد.

از سد کوهرنگ چه می‌دانید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: سد کوهرنگ ۳ در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهرکرد، در نزدیکی روستای بیرگان در بخش کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این سد بتنی قوسی آب رودخانه بیرگان را به زاینده‌رود منتقل می‌کند. عملیات احداث سد در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و هنوز (سال ۱۴۰۰) به بهره‌برداری نرسیده است. این سد به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کوهرنگ شناخته می‌شود.

از سد کوهرنگ چه می‌دانید؟

مشخصت و ویژگی‌های سد

سد کوهرنگ ۳ یکی سد بتنی و مدرن در استان چهارمحال و بختیاری است که ۱۳۵ متر ارتفاع آن است، تاجی ۲۳۵ متری داشته و از نوع سدهای بتنی دو قوسی به شمار می رود. این سد را شرکت آب منطقه ای اصفهان احداث کرده و مبلغی بالغ بر ۸۳۲ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است. از آن‌جایی که این سد فاصله ای ۱۲۰ کیلومتری با شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری دارد، در سفر به شهرکرد می توانید سری هم به آن بزنید. سد بتنی کوهرنگ ۳ آب رودخانه بیرگان را به زاینده‌رود منتقل می‌کند. از سال ۱۳۸۹ احداث آن شروع شد که البته هنوز هم به اتمام نرسیده است، اما بازدید از این سد می تواند جذاب باشد زیرا مناظر زیبایی در اطرافش داشته و محیط آرام و زیبایی است. سد کوهرنگ ۳ پس از اتمام م تواند سیصد میلیون متر مکعب آب در خود جای دهد. یک میلیون و ششصد هزار متر مکعب خاک برای احداث این سر برداشته شده و حجم بتن ریزی آن هم ۳۶۵ هزار متر مکعب است. قرار بود تونل کوهرنگ ۳ و سد بهشت آباد زنده رود اصفهان را جانی دوباره بخشد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید