۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷
کد خبر: 55398583

ایران چشمه‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است. یکی از چشمه‌های بسیار زیبای ایران چشمه کوهرنگ می‌باشد که در دل کوهرنگ در سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سفری مجازی به چشمه کوهرنگ

سلام نو - سرویس گردشگری: چشمه کوهرنگ از دیدنی‌های چهارمحال و بختیاری است. این چشمه از دامنه‌های زردکوه سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از پیچ‌وخم‌های بسیار به سد کوهرنگ می‌ریزد. سپس با عبور از تونل اول کوهرنگ، وارد زاینده‌رود می‌شود.

اگرچه در اطراف چشمه کوهرنگ، طبیعت زیبایی وجود دارد که برای گردشگران جذاب است، ولی برای بازدید از این چشمه زیبا باید به دامنه‌های زردکوه که مسیری ناهموار دارد، سفر کنید.

سفری مجازی به چشمه کوهرنگ

نحوه دسترسی به چشمه کوهرنگ

برای بازدید ازچشمه کوهرنگ، باید به استان چهارمحال بختیاری و شهرستان چشمه کوهرنگ سفر کنید. فاصله این جاذبه طبیعی تا اصفهان حدود ۲۰۰ کیلومتر است. این چشمه در نزدیکی شهر چلگرد واقع شده است. برای دسترسی به چشمه کوهرنگ، شما باید یک مسیر ۳۰ کیلومتری از شهرکرد به سمت فارسان را طی کنید. سپس، حدود ۵۰ کیلومتر از فارسان به سمت چلگرد حرکت کنید. اگر قصد دارید از این جاذبه طبیعی دیدن کنید و به خودرو شخصی خودتان دسترسی ندارید یا نگران آسیب رسیدن به خودروتان در طول مسیر هستید، می توانید خودرو دلخواه خود را به راحتی اجاره کنید. توجه داشته باشید که حتما قبل از اجاره خودرو، از اعتبار موسسه اطمینان حاصل کنید و خدمات آن ها را از قبیل بیمه، پشتیبانی و ... بررسی کنید. شما می توانید با اجاره خودرو آفرودی، هیجان طبیعت گردی خود را دوچندان کنید و خاطره ای خوش را برای خود رقم بزنید.

سفری مجازی به چشمه کوهرنگ

آدرس دقیق

استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ، روستای دیمه، دو کیلومتری چلگرد، چشمه کوهرنگ

سفری مجازی به چشمه کوهرنگ

مناسب‌ترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به کوهرنگ، فصل‌های بهار و تابستان است. شهرستان کوهرنگ به دلیل ارتفاع زیاد از سطح دریا، یکی از بهترین مکان‌ها برای فرار از گرما محسوب می‌شود؛ به همین دلیل بیشترین مسافران این شهر در فصول گرم را، مردم خوزستان تشکیل می‌دهند.

نیمه دوم فصل بهار بهترین فصل برای سفر به کوهرنگ و بازدید از جاذبه‌های چلگرد است

منطقه کوهرنگ، زمستان‌های بسیار سردی دارد. هوای این منطقه در فصل پاییز بسیار سرد است و تحمل سرمای آن برای کسانی که با آب و هوای منطقه آشنایی ندارند؛ راحت نیست. اردیبهشت، خرداد و تیر بهترین ماه‌های سال برای سفر به شهرستان چلگرد و بازدید از چشمه کوهرنگ است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید