ایران چشمه‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است. یکی از چشمه‌های بسیار زیبای ایران چشمه دیمه می‌باشد که در دل کوهرنگ در سیستان و بلوچستان واقع شده است.

دیمه ؛ چشمه‌ای بی‌نظیر در کوهرنگ

سلام نو - سرویس گردشگری: چشمه دیمه در نزدیکی روستای دیمه، در شهرستان کوهرنگ، استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این چشمه یکی از سرشاخه‌های اصلی زاینده‌رود به‌ شمار می‌رود و در ۱۰ کیلومتری چلگرد واقع شده است. آب چشمه دیمه از ارتفاعات زردکوه سرچشمه می‌گیرد و مملو از مواد معدنی است؛ به‌طوری که از آن برای مصارف درمانی مانند پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها و درمان سنگ کلیه استفاده می‌شود. با برخوداری از آبی غنی و چشم‌‌اندازهای طبیعی زیبا در پیرامون، چشمه دیمه یکی از گردشگاه‌های محبوب و جاهای دیدنی کوهرنگ است. همچنین این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۵ آبان ۱۳۸۸، در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

دیمه ؛ چشمه‌ای بی‌نظیر در کوهرنگ

نحوه دسترسی

مسیر دسترسی به چشمه دیمه کوهرنگ با وسیله نقلیه شخصی و تورهای گردشگری به‌راحتی میسر است. برای رسیدن به چشمه دیمه، می‌توانید از شهرکرد به فارسان و بعد به‌سوی کوهرنگ بروید. سپس از جاده چادگان چلگرد به سمت جاده چلگرد دیمه می‌روید و پس از طی ۱۰ کیلومتر به چشمه دیمه می‌رسید. برای ورود به محوطه چشمه دیمه لازم است که به ازای هر ماشین مبلغ ۱۵ هزار تومان ورودی پرداخت کنید. نزدیک‌ترین فرودگاه به چشمه دیمه در شهرکرد قرار دارد که حدود ۱۰۰ کیلومتر با چشمه دیمه فاصله دارد.

دیمه ؛ چشمه‌ای بی‌نظیر در کوهرنگ

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید