جاذبه‌های زیبای استان سیستان و بلوچستان وصف نشدنی است و در گوشه گوشه این شهر جای گرفته‌اند. یکی از زیبایی‌های این شهر که در بروجن واقع شده است غار کهبد می‌باشد که عمقی ۴۰۰ متری دارد.

غاری با عمق ۴۰۰ متری در دل بروجن

سلام نو - سرویس گردشگری: غار کهبد در کوه دودلو، در نزدیکی روستای بیژگرد، از توابع شهرستان بروجن قرار دارد و در نتیجه شکاف یک گسل به وجود آمده است. این غار چاه مانند با عمق ۲۵۰ متر، یکی از عمیق‌ترین غارهای استان چهارمحال و بختیاری و از جاهای دیدنی بروجن به‌شمار می‌رود و احتمال داده می‌شود که عمق آن تا ۴۰۰ متر نیز برسد. مردم محلی در گذشته این غار را با نام چاه اوول می‌شناختند که پس از پیمایش غار توسط گروه غارنوردی کهبد، به نام اکنونی‌اش شهرت یافت. از این غار تنها ۱۵۰ متر آن نقشه‌برداری شده است و جز سازه‌های آهکی ورودی آن، زیبایی خاصی ندارد.

غاری با عمق ۴۰۰ متری در دل بروجن

ویژگی‌های غار

این غار که در نتیجه شکاف یک گسل به وجود آمده به شکل چاهی است با عمق ۲۵۰ متر و از این نظر یکی از عمیق‌ترین غارهای استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود (تا عمق ۱۵۰ متری این غار نقشه‌برداری شده و احتمال داده می‌شود که طول این غار بیش از ۴۰۰ متر باشد). عرض دهانه این غار ۱/۵ متر و طول آن ۶۰ متر است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید