ایران چشمه‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است. یکی از چشمه‌های بسیار زیبای ایران چشمه آب سفید می‌باشد که در دل بروجن در سیستان و بلوچستان واقع شده است.

آب سفید ؛ زیباترین چشمه ایران از دید آلمانی‌ها

سلام نو - سرویس گردشگری: چشمه آب سفید در شهرستان بروجن، یکی از ۷۰۰ چشمه‌سار استان چهارمحال و بختیاری است که از کوه بزرگ سبزکوه در منطقه تفریحی چغاخور سرچشمه می‌گیرد. این چشمه تالاب چغاخور را سیراب می‌کند و پس از طی طریق از میان کوهساران، راهی کارون می‌شود. بکر بودن این چشمه به لحاظ قرارگیری در مناطق حفاظت‌شده و عدم دسترسی به آن در گذشته، آن را به یکی از چشمه‌های آب معدنی بی‌نظیر ایران و جاهای دیدنی بروجن تبدیل کرده است. آب چشمه آب سفید پس از بررسی‌های به عمل آمده در یک دهه اخیر، از سوی کارشناسان به‌عنوان یکی از سبک‌ترین آب‌های ایران و جهان اعلام شد.

آب سفید ؛ زیباترین چشمه ایران از دید آلمانی‌ها

وجود چشمه ساران کوه های زاگرس و فلات مرکزی ایران، چهارمحال و بختیاری را سرزمین خروشنده و خروشان زاینده رود، کارون و نام تالاب هایی جاودان مبدل کرده است.

خیلی ها نام چهارمحال و بختیاری را با آب معدنی چشمه سار بزرگ “دیمه” می شناسند، همان آبی که پاک ترین و سالم ترین آب جهان نامش داده بودند.

آب سفید ؛ زیباترین چشمه ایران از دید آلمانی‌ها

چشمه دیمه یکی از قدیمی ترین چشمه های جوشان آب معدنی در چهارمحال و بختیاری بوده که در بین مردم معروفیت خاصی از نظر پاکی دارد، اما چشمه آب سفید در شهرستان بروجن چشمه ای ناشناخته است.

آلمانی ها که در تولید آب معدنی جهان قدمت طولانی دارند، چندی پیش در سفر به چهارمحال و بختیاری آب چشمه سفید را گواراترین و سبک ترین آب در منطقه دانستند که از خواص بسیار بالایی در آب درمانی برخوردار است.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    در دل بروجن در سیستان وبلوچستان چشمه چغاخور رو سیراب میکند دو جمله بالا کاملا اشتباه تصحیح شود لطفا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید