اردل یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل سیستان و بلوچستان جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر چشمه سرداب رستم‌آباد می‌باشد.

سفری مجازی به  چشمه سرداب رستم‌آباد

سلام نو - سرویس گردشگری: در استان چهارمحال و بختیاری تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طبیعی که یک استان برای توسعه گرشگری نیاز دارد، وجود دارد. این استان دارای آثار تاریخی و مناظر طبیعی از جمله چشمه‌های فراوان، جنگل‌های وسیع و دل‌انگیز بلوط، رودخانه‌های فراوان، تالاب‌های زیبا و به‌طور کلی طبیعتی بکر و رویایی است. همین زیبایی‌ها است که استان را در ردیف چشم‌نوازترین مکان‌ها با مناظر طبیعی زیبا قرار داده است. در استان چهارمحال بختیاری در فصل بهار، هر گوشه و کنار منطقه چشمه‌های فراوانی از دل زمین می‌جوشد. در این استان حدود ۹۰۰ چشمه دایمی وجود دارد. مهم‌ترین چشمه‌های استان، چشمه کوهرنگ، چشمه برم در لردگان، چشمه دیمه در چلگرد، پیرغار در نزدیکی فارسان ، چشمه سیاسرد و در نهایت چشمه سرداب رستم‌آباد در شهرستان اردل هستند.

سفری مجازی به  چشمه سرداب رستم‌آباد

آب چشمه سرداب به بستری برای فعالیت‌های کشاورزی و اقتصادی مردم منطقه تبدیل شده و از طرفی یکی از منابع تغذیه آب رودخانه کارون نیز است. یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های تامین آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری برای شهر اردل و روستاهای این شهرستان هم‌اکنون روی این چشمه در حال اجرا است. هنگام عبور از دالان سبز پایین دست سرچشمه سراب، جایی وجود دارد که بوی پونه و عطر سایر گیاهان طبیعی پیچیده است. این مکان که معمولا محل استراحت گردشگران محسوب می‌شود از زیباترین بخش های گردشگاه است. در گوشه سمت راست دالان سبز مسیر رودخانه، صدای جاری شدن چشمه ‌سارهای بدیع از دل کوه، موسیقی بسیار گوش‌نوازی است که گویی سرود شادمانی در پیش پای گردشگران سر می‌دهد و چشم از وجود این همه زیبایی، حیرت‌زده می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حمیدرضا فتاحی IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 0
    اردل کجا سیستان و بلوچستان کجا یه مقدار دقت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید