۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۱
کد خبر: 55398337

اردل یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل سیستان و بلوچستان جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر دره‌ عشق می‌باشد.

سفری دلچسب به دره عشق

سلام نو - سرویس گردشگری: دره‌ عشق را می‌توان از کم‌نظیرترین مناطق و جاذبه های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری معرفی کرد که با طبیعت وحشی و مناظر خیره‌کننده‌ پیرامونش، همانند نگینی بی‌همتا در استان چهارمحال و بختیاری می‌درخشد.

استان چهارمحال و بختیاری، یکی از سرزمین‌هایی است که به واسطه‌ طبیعت زیبا، مناظر چشم‌گیر و آب‌وهوای مطبوع و دلپسند، همواره مورد توجه مسافران و گردشگران از سراسر ایران بوده است.

سفری دلچسب به دره عشق

ویژگی‌های دره

حال این که در دره‌ عشق، خروش و تراوش آبشارهای متعدد فصلی، کوه‌هایی با پوششی از جنگل‌های بلوط، چشمه‌های آب معدنی، روستاهای کهن و تاریخی با معماری‌ ارزنده‌ و اصیل، عبور رود زیبا و خروشان کارون در میان دره، صخره‌ها و پرتگاه‌های متعدد در جنوب منطقه و نیز شالیزارهای گسترده در بخش‌های مختلفی از دره‌، بر زیبایی و طراوت این ناحیه افزوده است؛ به گونه‌ای که گردشگران با حضور در این منطقه از استان چهارمحال و بختیاری، پوششی مخمل‌گونه از رنگ سبز را مشاهده می‌کنند.

سفری دلچسب به دره عشق

نحوه دسترسی

برای رسیدن به دره عشق باید وارد جاده شهرکرد به ایذه شویم که یکی از زیباترین و در عین حال ترین پرپیچ و خم ترین و خطرناک ترین جاده های ایران است. با ورود به این جاده و ادامه ی مسیر، درختان بلوط در دامنه های زاگرس مرکزی نمایان می شوند و زیبایی هایشان را به رخ رهگذران می کشند. با پشت سر گذاشتن این درختان، راه های فرعی ما را به دامنه های کوه هزار دره و یکی از انشعابات کارون می رسانند و پس از عبور از یک پل، روستای جوزستان و سپس روستای پوراز خودشان را می نمایانند.

بعد از آن باید به سوی روستای دروک برویم که با باغ های انارش به استقبالمان می آید و روحمان را تازه می کند. این در حالی است که هیچ روستایی در این اطراف انار ندارد و این امر نشاندهنده ی تفاوت دما و اقلیم در سراسر مسیر است. به هر جای این روستا که بنگری تنها درختان انار را می بینی و به همین دلیل است که به آن دورک اناری می گویند.

پس از دل کندن از دورک و ادامه ی مسیر عاقبت به مقصد پر رنگ و لعابمان می رسیم...

کد خبرنگار: ۲۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شهرام IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 0
    درود خدمت هم وطنهای عزیزم*نگارنده عزیز اشتباهی اردل رابعنوان یکی از شهرستانهای سیستان وبلوچستان معرفی کرده که اردل یکی ازشهرستانهای چهارمحال وبختیاری میباشد
  • علی اکبراکبری IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 0
    سلام الان باتوجه به این مقاله شما،اردل درسیستم هست یاچهارمحال بختیاری!!!!چون اول مقاله نوشتین درسیستم آمادئوس مقاله نوشتین چهارمحال بختیاری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید