یکی از بهترین مجموعه‌های مبلمان در جهان، و اتاق خزانه‌دار شهر با شومینه مرمری و نقاشی‌های سقفی توسط کورنلیس هولستاین از دیگر نکات برجسته این مکان است. همچنین تالار بزرگان را خواهید دید که شامل نقاشی‌هایی از بول و فلینک است.

۴ جاذبه گردشگری برتر در آمستردام + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: آمستردام، پایتخت هلند، یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری در اروپا است. آمستردام با دانشگاه‌ها، آکادمی‌ها و مؤسسات تحقیقاتی، همراه با بیش از ۴۰ موزه، تئاترهای متعدد و مکان‌های تفریحی، مرکز فرهنگی پیشرو کشور است.

علاوه بر این، این شهر بهدلیل داشتن بسیاری از خانههای تاریخی که بهخوبی حفظ شده است، مشهور است. در مجموع حدود ۶۷۵۰ ساختمان متعلق به قرن ۱۶ تا ۱۸ در مساحتی به وسعت ۲۰۰۰ هکتار که توسط ۱۶۰ کانال جدا شده است، وجود دارد که خود خانه قایقهای متعددی است. پس جای تعجب نیست که آمستردام شهری فوق‌العاده برای کاوش با پای پیاده است، با پل‌های زیبای بسیاری که ۹۰ جزیره شهر را بههم متصل می‌کند. هشت مورد از این پلها در واقع پلهای چوبی قدیمی هستند، از جمله پل ماگر بروگ که یکی از پربازدیدترین پلهای شهر است.

در ادامه با فهرست برترین جاذبهها و کارهای سرگرمکننده در آمستردام، بهترین مکانها را برای بازدید در این شهر پویا کشف کنید.

  1. خانه آن فرانک

۴ جاذبه گردشگری برتر در آمستردام + عکس

این خانه واقعی متعلق به زندگی بسیار کوتاه یکی از شناختهشدهترین قربانیان هولوکاست در جهان است که خانواده آن در دوران جنگ جهانی دوم در آن مخفی شده بودند.

خانواده فرانک پناهندگان یهودی از شهر فرانکفورت آلمان بودند و در اینجا بود که آن دفتر خاطرات خود را نوشت که پس از جنگ به پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی تبدیل شد. این کتاب تنها چند سال پس از مرگ او در سن ۱۵ سالگی، درست دو ماه قبل از پایان جنگ منتشر شد.

بخش اعظم خانه به همان شکلی که در آن زمان بود حفظ شده است و بهعنوان یک بنای یادبود تکاندهنده برای یک دوره غمانگیز از تاریخ عمل میکند. برای بازدید از این مکان توجه داشته باشید که بلیطها از دو یا چند ماه قبل فروخته میشوند، بنابراین حتما از قبل برنامهریزی کنید و بلیطهای خود را از قبل بهصورت آنلاین خریداری کنید.

  1. موزه ونگوگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در آمستردام + عکس

تماشای هنرهای بزرگ را در موزه ونگوگ تجربه کنید. موزه تماشایی ونگوگ در سال ۱۹۷۲ افتتاح شد و از آن زمان تاکنون یکی از جاذبههای برتر آمستردام بوده است. بازدید از این موزه برای طرفداران هنر و مورخان بسیار جذاب است. این موزه به زندگی اغلب پرآشوب و هنر خارقالعاده یکی از معتبرترین نقاشان کشور، این گریت مدرن اختصاص دارد. سازه طراحی شده توسط ریتولد میزبان بزرگترین مجموعه نقاشیها و مصنوعات ون گوگ در جهان است که بیشتر آن توسط برادرش، تئو، و سایر اعضای خانواده اهدا شده است.

این مجموعه با داشتن ۲۰۰ نقاشی چشمگیر، ۵۰۰ حکاکی و طراحی و همچنین ۷۰۰ نامه نوشته شده به دوستان و خانواده، به دورههای کلیدی زندگی این هنرمند اشاره میکند.

  1. گشت و گذار در کاخ سلطنتی آمستردام

۴ جاذبه گردشگری برتر در آمستردام + عکس

کاخ سلطنتی آمستردام که قبلا تالار شهر بود، زمانی که پادشاه در شهر است بهعنوان اقامتگاه عمل میکند. ساخت آن زمانی که در سال ۱۶۴۸ آغاز شد، یک کار عظیم بود.

بر اساس معماری روم باستان، نمای بیرونی این ساختمان کاملا کلاسیک است، در حالی که فضای داخلی با شکوه مبله شده است، آپارتمانهای آن با انبوهی از نقش برجستهها، تزئینات و مجسمههای مرمری تزئین شدهاند. در این کاخ نقاشیهای سقفی تماشایی فردیناند بول و گوورت فلینک از شاگردان رامبراند را ببینید.

یکی از بهترین مجموعه‌های مبلمان در جهان، و اتاق خزانه‌دار شهر با شومینه مرمری و نقاشی‌های سقفی توسط کورنلیس هولستاین از دیگر نکات برجسته این مکان است. همچنین تالار بزرگان را خواهید دید که شامل نقاشی‌هایی از بول و فلینک است.

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اتاق، تالار شورا است که دارای تزئینات مجلل و یکی از زیباترین اتاق‌ها در اروپا است. تورهای راهنما به زبان انگلیسی در دسترس گردشگران هستند.

  1. کلیسای غربی

۴ جاذبه گردشگری برتر در آمستردام + عکس

کلیسای غربی آمستردام که در مجاورت موزه آن فرانک قرار دارد، یکی از محبوب ترین کلیساهای شهر برای بازدید است. این کلیسای جذاب رنسانس که در سال ۱۶۳۰ تکمیل شد، به دلیل دارا بودن بسیاری از ویژگی‌های گوتیک داخلی و خارجی، غیرعادی است. برج ۸۵ متری آن که در میان مردم با نام ”لنگر جان“ شناخته می شود، مرتفع ترین برج شهر است. در نوک گلدسته آن یک ماکت بزرگ از تاج امپراتور وجود دارد که به یاد امپراتور ماکسیمیلیان اتریش در آنجا قرار داده شده است. در داخل برج، یک کاریلون ساعت را اعلام میکند.

سایر نکات برجسته عبارتند از یک ارگ زیبا متعلق به سال ۱۶۲۲، همراه با یک ستون مرمری جالب که در سال ۱۹۰۶ به یاد رامبراند در اینجا قرار داده شده است. این هنرمند بزرگ ابتدا در خارج از کلیسا به خاک سپرده شد، اما بعدا در داخل کلیسا منتقل شد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید