ایران آبشارهای بسیار زیبایی را در خود جای داده است. یکی از این آبشارهای زیبا آبشار فیاض آباد می‌باشد که در دل راور کرمان واقع شده است. این آبشار ارتفاعی کمتر از ۵ متر دارد.

آبشاری با ارتفاع کمتر از ۵ متر در راور

سلام نو - سرویس گردشگری: اگر ۴۵ کیلومتر به سمت شمال غربی شهر راور پیش روی کنیم به روستای فیض آباد نیز خواهیم رسید . در دل این روستا آبشاری ۵ متری نیز در حال خروشیدن می باشد .

قرار گرفتن این آبشار در منطقه کویری و وجود امام زاده در روستای فیض آباد باعث شده است این روستا به مکانی تفریحی تبدیل شود .

آبشاری با ارتفاع کمتر از ۵ متر در راور

از آنجایی که در مسیر این آبشار تخته سنگ هایی نیز وجود دارد وآب پرتاب می شود صدای خروش زیبایی در محیط ایجاد شده است .

جریان داشتن این آبشار در دل روستا فیض آباد باعث سر سبزی وشادابی این روستا که نزدیک به ۵ قرن قدمت دارد نیز شده است سر سبزی این روستا از وجود درختانی مانند زرد آلو ، گیلاس، آلبالو، هلو و گردو و محصولات زراعی مانند گندم ، جو و یونجه می باشد .

اهالی این روستا با کارگری در معدن، زراعت،باغداری و قالی بافی امرار معاش می کنند.

آبشاری با ارتفاع کمتر از ۵ متر در راور

مشخصات آبشار

ارتفاع آبشار کمتر از۵ متر است؛ اما جریان آب آن، فیض آباد را به یکی از زیباترین مناطق روستایی شمال استان تبدیل نموده است. روستای فیض‌آباد که حدود ۵ قرن قدمت دارد، با موقعیت طبیعی دره‌ای و ارتفاع متوسط ۲۱۶۰ متر در ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر راور قرار گرفته است. کوه گود چنار با ارتفاع ۲۴۶۳ متر در جنوب و جنوب غرب، کوه در آب با ارتفاع۳۰۴۰ متر در ۲ کیلومتری جنوب و جنوب شرق این آبادی واقع است. هم چنین دره فیض‌آباد با جهت کلی جنوب و غرب به شمال شرق شکل گرفته که روستا در داخل این دره قرار دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***