۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
کد خبر: 55397452

در این مقاله تعدادی از برترین روستاهای دیدنی همدان را به همراه ویژگی ها و جاذبه های گردشگری آن ها به شما معرفی خواهیم کرد.

روستاهای دیدنی همدان

استان همدان یکی از تاریخی ترین و زیباترین استان های کشور می باشد که جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی را در خود جای داده است. این استان تاریخی علاوه بر شهر های تاریخی و زیبا دارای روستاهای دیدنی و توریستی متعددی نیز می باشد. به طوری که شما می توانید جاذبه های گردشگری بسیاری را در روستا های این استان مشاهده فرمایید. ما در این مقاله تعدادی از برترین روستاهای دیدنی همدان را به همراه ویژگی ها و جاذبه های گردشگری آن ها به شما معرفی خواهیم کرد. در نتیجه اگر قصد سفر به استان همدان را دارید تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

برترین روستاهای دیدنی همدان :

روستای ورکانه :

روستای ورکانه یکی از روستاهای دیدنی استان همدان می باشد که در ۳۰ کیلومتری مرکز این استان واقع شده است. این روستای دیدنی و منحصر به فرد حدود ۱۳۰۰ نفر جمعیت داشته و سالانه توریستان قابل توجهی را به خود جذب می کند. این روستای تاریخی دارای معماری بسیار خاص و منحصر به فردی می باشد. به طوری که اغلب گردشگران به دلیل بازدید از معماری خاص و منحصر به فرد این روستا به ورکانه سفر می کنند. این روستا کاملا از سنگ ساخته شده و کوچه ها و دالان های بسیار زیبایی دارد. از مهم ترین سوغات روستای ورکانه می توان به بادام، انگور، گردو و ... اشاره کرد.

روستای سیمین :

روستای سیمی یکی دیگر از برترین روستاهای دیدنی همدان می باشد که دارای بافت سنتی و معماری بسیار خاص و قابل توجهی می باشد. تحقیقات و بررسی های انجام شده نشان می دهند که این روستای تاریخی بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد. شغل اصلی مردم روستای سیمی دامداری و کشاورزی می باشد و این روستا در ۱۵ کیلومتری شهر همدان واقع گردیده است. روستای سیمین دارای معماری پله ای می باشد و اغلب مردمان آن با زبان های لری و کردی صحبت می کنند. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به این روستا از انواع آش های طبخ شده در آن غافل نشوید.

روستاهای دیدنی همدان

روستاهای دیدنی همدان

روستای شهرستانه :

شهرستانه یک انتخاب بسیار ایده آل برای علاقه مندان به طبیعت و جاذبه های طبیعی می باشد. این روستای بسیار زیبا در ۲۵ کیلومتری شهر همدان قرار گرفته است و بهار و پاییز های بسیار زیبایی دارد. توریستان و علاقه مندان به جاذبه های طبیعی مثل رود های جاری، غار های کوهستانی و ... می توانند به این روستا سفر کرده و جاذبه های بی نظیر موجود در آن استفاده نمایند. از مهم ترین سوغات موجود در این روستای توریستی می توان به گردو، آلبالو، گیلاس و ... اشاره کرد. به شما توصیه می کنیم در فصل بهار به این روستا تصور کنید تا بهره بیشتری از جاذبه های طبیعی این روستا ببرید.

روستای اشتران :

اشتران یکی دیگر از روستاهای دیدنی همدان می باشد که از نظر تاریخی بسیار غنی است. این روستا در ۲۲ کیلومتری همدان قرار داشته و در مسیر حرکت به سمت تویسرکان واقع شده است. این روستای توریستی و بی نظیر دارای جاذبه های تاریخی متعددی مثل قلعه تاریخی، کتیبه های کوی، مسجد قدیمی و ... می باشد. لازم به ذکر است که مردمان بومی اشتران همچنان پوشش محلی و سنتی خود را حفظ کرده و فضای سنتی زیبایی را در روستا حاکم کرده اند. از مهم ترین سوغات این روستا می توان به معرف، قالی، انواع خوراکی ها و ... اشاره کرد. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به استان همدان از این روستای تاریخی بازدید فرمایید.

روستای ملهمدره :

روستای ملهمدره یکی از روستاهای مشهور استان همدان می باشد که در بین توریستان داخلی نیز بسیار محبوب است. این روستا به دلیل داشتن ساختاری پلکانی و باغات سرسبز، بسیار معروف می باشد. مردم بومی این روستا اغلب به کشاورزی، دامپروری و باغداری مشغول می باشند و از این راه کسب درآمد می کنند. لازم به ذکر است که در این روستا معادن سنگ های زینتی وجود داشته و زنان روستا نیز به تولید صنایع دستی مشغول می باشند. از مهم ترین سوغات این روستای بی نظیر می توان به گردو، سیب، انجیر و .... اشاره کرد.

روستاهای دیدنی همدان

روستاهای دیدنی همدان

روستای ویرایی :‌

نام روستای ویرایی در لیست روستاهای دیدنی همدان که سالانه توریستان قابل توجهی را به خود جلب می کنند، به چشم می خورد. این روستا در ۱۵ کیلومتری شهر همدان قرار رفته و جزو شهرستان اسد آباد محسوب می گردد. این روستا دارای معماری سنگی و پلکانی می باشد. به همین دلیل توریستان داخلی بسیاری به صورت سالانه به آن سفر می کنند. ویرانی یک انتخاب بسیار مناسب برای علاقه مندان به جاذبه های طبیعی و طبیعت گردی می باشد. زیرا این روستا دارای جاذبه های طبیعی و مناطق سرسبز بسیاری می باشد. انگور و گردو جزو اصلی ترین سوغات این روستای توریستی محسوب می شوند

استان همدان علاوه بر موارد فوق دارای روستا های توریستی دیگر نظیر قلعه جوق، حیدریه قاضی، خاکو، پریزون، حبشی، اکنلو و ... نیز می باشد. هر یک از روستای نام برده شده دارای ویژگی ها، سوغات و ... مختلفی می باشند.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه روستاهای دیدنی همدان و ویژگی های آن ها به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر سنگلاخی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    در همدان روستایی فوقالعاده خوش آب هوای و سر سبز سیلوار و دره مراد بیگ است که فاصله هم با شهر ندارد مسیر یخچال دائم کوه الوند از مسیر این روستا است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید