وزارت خارجه برای طرفداران انگلیس که قصد سفر به قطر را دارند هشدار داد که هیچ‌یک از آنها نباید در ملاءعام دست یکدیگر را بگیرند!

توصیه عجیب رسانه انگلیسی به هواداران: در قطر دست‌های یکدیگر را نگیرید

طبق گزارش نشریه «سان»، آخرین توصیه وزارت خارجه برای بیش از ۳۰۰۰ طرفدار انگلیس که قصد سفر به قطر را دارند این است که هیچ‌یک از آنها نباید در ملاءعام دست یکدیگر را بگیرند!

به گزارش سلام نو به نقل از خبرورزشی، در حالی که ۱۵ افسر ویژه پلیس بریتانیا به عنوان ایجاد حائلی بین هواداران و نیروهای محلیِ بیش از حد متعصب به قطر اعزام شده‌اند تا هر نوع تنش احتمالی را کاهش بدهند، از حامیان خواسته شده که از تحریک مقامات قطری خودداری کنند.

قطر پلیس بیشتری از ترکیه و پاکستان برای کمک به کنترل جام‌جهانی جذب کرده است. و مارک رابرتز، رئیس پلیس چشایر، پلیس برتر فوتبال بریتانیا، گفت: «افسران ما آنجا خواهند بود تا در صورت نیاز تلاش کنند تا اوضاع را آرام کنند. ما فقط می‌خواهیم مراقب هوادارانمان باشیم. آخرین چیزی که ما می‌خواهیم این است که کسی به طور ناخواسته باعث توهین شود، بنابراین اگر متوجه چنین چیزهایی شویم سریع وارد عمل می‌شویم و تنش‌ها را کاهش می‌دهیم. من به هواداران نمی‌گویم چه کاری انجام بدهند یا ندهند اما قطر مکانی آرام است. در آنجا زیاد صدای فریاد نمی‌شنوی. درگیری‌های زیادی را مشاهده نمی‌کنی، آنها تمایل دارند مردمی بسیار مودب باشند. اما احتمال ایجاد سوءتفاهم بسیار بالاست.»

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس، به هواداران انگلیس توصیه کرده که در سفر خود به قطر محترمانه رفتار کنند، اما اظهارات او باعث واکنش شدید گروهی از هواداران شده است. همچنین به همسران و نامزدهای فوتبالیست‌های انگلیسی هم لیست بلندبالایی از بایدها و نبایدها داده شده تا در قطر از هر احتمال کوچکی برای بروز مشکل جلوگیری شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید