دولت آلمان اعلام کرد که مقامات دولت صربستان باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند با اروپایی‌ها باشند یا اینکه با روسیه مشارکت کنند.

آلمان خطاب به صربستان: بین روسیه و اروپا یکی را انتخاب کنید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، دولت آلمان خطاب به مقامات کشور صربستان گفته است که این کشور باید بین اتحادیه اروپا و روسیه یکی را انتخاب کند. این پیام از سوی مقامات آلمان شش روز قبل از شروع نشست کشورهای بالکان غربی در شهر برلین صادر شده است.

یک مقام ارشد در دولت آلمان با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین گفت: با توجه به شرایط و تحولات ژئوپولیتیکی نیاز به تصمیم گیری بیشتر احساس می‌شود. مقامات دولت صربستان باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند با اروپایی‌ها باشند یا اینکه با روسیه مشارکت کنند.

دولت صربستان در سال ۲۰۱۲ برای پیوستن به اتحادیه اروپا درخواست داده است ولی همچنان در مقابل تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه مقاومت می‌کند و سعی دارد تعادلی بین روابط نزدیکش با مسکو و تمایل این کشور برای پیوستن به اروپا ایجاد کند.

این مقام دولت آلمان خطاب به الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان گفت که اگر او تصمیم بگیرد به اتحادیه اروپا نزدیک شود، با حمایت دولت آلمان روبرو خواهد شد ولی اگر راه دیگری برود، عواقب این تصمیم به عهده خود اوست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید