یکی از بی‌نظیرارین استان‌های ایران آذربایجان‌شرقی می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای ایران کوه عون بن علی مشهور به عینالی می‌باشد که در قلب تبریز قرار دارد.

عینالی ؛ دیدنی‌ترین جاذبه ایران در تبریز

سلام نو - سرویس گردشگری: کوه عون بن علی مشهوربه عینالی،کوه وآرامگاهی برفراز رشته‌ کوه سرخاب درشمال شهرتبریزاست.عینالی از سال۱۳۸۰ به بعدازکوهی خشک وخشن به کوهی باطبیعت سبزتبدیل شده وآرام آرام به تفرجگاهی زیباومکانی برای گردش وتفریح تبریزی هاتبدیل شد. این کوه از محبوبترین دیدنی های تبریز،به مجموعه ای ازقلل، تپه‌ها، دره‌هاو… گفته می شودکه بابلندی‌های سرخ فام به عینالی شهره دارد ومرتفع ترین نقطه آن۱۹۶۰مترازسطح دریا است.

عینالی ؛ دیدنی‌ترین جاذبه ایران در تبریز

کوه عینالی در کجا قرار دارد؟

کوه عینالی که از جاهای دیدنی استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود، در بزرگراه پاسداران تبریز قرار دارد.

برای دسترسی با خودروی شخصی می‌توانید از بزرگراه پاسداران (کمربندی شمالی)، خروجی عینالی استفاده کنید. همچنین اگر از مرکز شهر عازم این مکان هستید، می‌توانید از خیابان ایده لو مستقیما به تفرجگاه وارد شوید. از بابت پارک خودرو نگرانی نداشته باشید؛ زیرا در این مجموعه چندین پارکینگ تعبیه شده است.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، تبریز، اتوبان پاسداران

عینالی ؛ دیدنی‌ترین جاذبه ایران در تبریز

مناسب‌ترین زمان بازدید از کوه عینالی

شرایط آب و هوایی سرد و کوهستانی تبریز باعث میشود تا در پاییز و زمستان روزهای به شدت سردی را در آن تجربه کنید. مخصوصا در ارتفاعاتی مانند عینالی که درجه هوا به شدت کاهش پیدا میکند. برای تجربه بهترین لحظات در این کوه پیشنهاد می‌کنیم اواسط بهار تا اوایل پاییز را مد نظر داشته باشید. در این بازه زمانی نه تنها آب و هوا عالی می‌باشد، بلکه طبیعت منطقه کاملا سرسبز بوده و از مناظر زیبا در کنار تفریحات هیجان انگیز لذت خواهید برد.

از دیگر زیبایی‌های این منطقه گردشگری می‌توان به رودخانه آجی چای، آبشار مصنوعی و همچنین مجسمه یکی از ورزشکاران معروف به نام قیچی ساز اشاره کرد. ترکیب این زیبایی‌ها در کنار هم در نهایت کوه عینالی را به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری شهر تبریز تبدیل کرده اند.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گونی آذربایجان IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 0
    یاشاسین آذربایجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید