قبلا اتحادیه اروپا تحریم های را علیه ایران به بهانه اعتراضات اعمال کرده بودند، اولاف شولتز صدر اعظم آلمان، با حمایت از تحریم های اتحادیه اروپا گفت: تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کنیم

 آلمان در حال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه تهران است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه نوشت: دولت آلمان همسو با دولت آمریکا و دیگر متحدان این کشور بار دیگر از بررسی تحریم‌های بیشتر بر ایران خبر داد.

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان دوشنبه شب به وقت تهران با ادعای سرکوب مردم در ایران گفت، دولت آلمان درحال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه تهران است.

وی از همبستگی برلین با اغتشاشگران خبر داد و گفت: «تحریم‌های اروپا مهم هستند و ما در حال بررسی گام‌های بیشتر هستیم.»

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا اخیرا تحریم‌هایی را به بهانه اغتشاشات اخیر در ایران علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند. در واکنش به این اقدامات ضد ایرانی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه چهارم آبان در بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادها در حوزه اتحادیه اروپا خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط وسازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، نهادها و اشخاصی در حوزه اتحادیه اروپا را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران گردیده، تحت تحریم قرار می‌دهد.»

تحلیلگران بر این باورند که اغتشاشات که با تحریک عوامل خارجی است، می‌تواند آمریکا و غرب را به این نتیجه برساند که با استفاده از سلاح تحریم‌ها و افزایش فشار اقتصادی شکاف‌های میان جامعه و حاکمیت را گسترش دهد تا در نتیجه نظام در اثر فشارهای داخلی و بیرونی تن به تغییر رفتار در حوزه‌های مورد خواست طرف‌های خارجی دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید