۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 55396716

آستانه اشرفیه یکی از شهرستان های استان گیلان است. باید جاهای دیدنی آستانه را بشناسید تا از سفر به این شهر لذت ببرید.

جاهای دیدنی آستانه

سلام نو-سرویس گردشگری: آستانه اشرفیه یکی از شهرستان های استان گیلان می باشد که مکان های گردشگری متفاوتی دارد. شما باید جاهای دیدنی آستانه را به خوبی بشناسید تا بتوانید در سفرتان به این شهرستان لذت ببرید. تمامی شهرهای شمالی دارای جاذبه های گردشگری و بی‌ نظیری هستند. هر یک از این شهرها مکان های گردشگری متفاوتی دارند. شما برای سفر به شهرهای متفاوت شمالی باید به خوبی مکان های گردشگری آنها را بشناسید تا بتوانید سفری لذت بخش برای خودتان فراهم نمایید.

بسیاری از افراد نمی‌دانند که آستانه اشرفیه کجا است و دیدنی های آستانه را نمی شناسند. این شهر زیبا در استان گیلان قرار گرفته و از قسمت شمال به دریای خزر وصل می شود. این شهر با رشت ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و در قسمت جنوبی شهر، املش قرار گرفته است. اگر قصد سفر به آستانه اشرفیه را دارید باید فصل بهار و پاییز را انتخاب کنید. این شهر آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد. تمامی فصل های سال برای سفر به این شهر مناسب هستند. بیشتر مسافران ترجیح می ‌دهند بهار و تابستان را برای رفتن به این شهر انتخاب نمایند. برخی از مکان های گردشگری مهمی که در آستانه اشرفیه قرار گرفته است را در ادامه معرفی می کنیم.

معرفی جاهای دیدنی آستانه

از جمله جاهای دیدنی آستانه که با بازدید از آنها سفرتان لذت بخش تر خواهد شد عبارت هستند از :

۱. پارک ساحلی

پارک ساحلی آستانه اشرفیه یکی از زیباترین پارک هایی می باشد که در این شهر قرار گرفته است. این پارک را به عنوان جاذبه گردشگری آستانه می شناسند. این پارک را در کنار رودخانه سفید رود راه اندازی کرده اند. شما می توانید از امکانات گردشگری و تفریحی این پارک استفاده کنید. کودکان از بازی کردن در این پارک لذت می ‌برند. همچنین خودتان می توانید با نشستن در این پارک از طبیعت بکر و زیبای آستانه اشرفیه لذت ببرید. آلاچیق های متفاوتی در این پارک راه ‌اندازی شده اند تا مسافران بتوانند ساعتی را در این پارک استراحت کنند.

۲. تالاب و پل چوبی

تالاب و پل چوبی به عنوان مهمترین مکان های گردشگری آستانه اشرفیه شناخته می شوند. در قسمت شمالی آستانه اشرفیه، پل چوبی و تالاب کیاشهر قرار گرفته است. پل چوبی یک متر از میان تالاب رد می شود تا به ساحل برسد. یکی از جاذبه های گردشگری تالاب کیاشهر این است که روی تالاب قایق سواری کنید. تماشای نیزارهای تالاب برای بسیاری از افراد جذاب و خاطره انگیز می باشد. تالاب کیاشهر با منطقه حافظت شده بوجاق ارتباط دارد. بر همین اساس شما می توانید از جاذبه های منحصر به فردی که در این منطقه وجود دارند بازدید نمایید. بسیاری از افراد تالاب و پل چوبی کیاشهر را به عنوان مهمترین جاذبه گردشگری آستانه اشرفیه می‌ شناسند.

جاهای دیدنی آستانه

آستانه گیلان

۳. دیدنی های آستانه و بقعه اقا سیدجلال الدین اشرف

بقعه اقا سیدجلال الدین اشرف به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی آستانه شناخته می‌ شود. آرامگاه سید جلال الدین که برادر امام رضا می باشد به عنوان معروف ترین مکان زیارتی آستانه اشرفیه شناخته می شود. نام این شهر ابتدا کوچان بود که بعد از خاکسپاری سید جلال الدین این شهر را به حرمت سید جلال الدین به آستانه اشرفیه تغییر نام دادند. یکی از مهمترین ویژگی‌ های اصلی که بقعه سید جلال الدین دارد این است که رودخانه سپیدرود از میان آن رد می شود. بقعه سید جلال الدین در سال ۳۱۱ هجری قمری تاسیس شد و تاکنون چندین بار مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. این بقعه در نزدیکی رودخانه سپیدرود می باشد، به همین دلیل یکی مکان های تفریحی و توریستی هم به شمار می رود.

۴. جنگل و رودخانه کیسم

جنگل و رودخانه کیسم به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آستانه اشرفیه شناخته می‌ شود. این جنگل در قسمت جنوب شرقی شهر قرار گرفته است. از آنجایی که موقعیت جلگه ای دارد و با آب های حشمت رود و سپید رود در ارتباط است به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری زیبا شناخته می ‌شود. اماکن مذهبی و تاریخی زیادی در روستای کیسم وجود دارد. شما می توانید فرآورده های کشاورزی، صنایع دستی و فرآورده‌های دامی این روستا را خریداری کنید. آرامش دل انگیز جنگل کیسم موجب شده که بسیاری از افراد در طبیعت این جنگل اسکان نمایند. همچنین بسیاری از گردشگران برای ماهیگیری به رودخانه کیسم می روند. جنگل و رودخانه کیسم به عنوان جاذبه های گردشگری روستای کیسم شناخته می ‌شوند که طبیعت بکر و زیبایی دارند.

۵. دیدنی های آستانه و جنگل صفرابسته

جنگل صفرابسته به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی آستانه اشرفیه شناخته می شود. این جنگل طبیعت بکر و زیبایی دارد. گونه های زیادی از گیاهان که حدود ۱۵۰۰ سال قدمت دارند در این جنگل رشد می کنند. بنابراین اگر شما به مشاهده گونه های درختی و گیاهی علاقه زیادی دارید می توانید از این جنگل بازدید نمایید.

۶. اسکله ماهیگیری

اسکله ماهیگیری به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی آستانه شناخته می ‌شود. در قسمت شمال غرب ساحل اسکله ماهیگیری را راه‌ اندازی کرده‌ اند. دهانه سفیدرود یکی از مهم ‌ترین مکان‌ های این اسکله می باشد که در قسمت غرب قرار گرفته است. در واقع این اسکله را به عنوان قدیمی‌ترین ایستگاه گیلان می شناسند. جذابیت های منحصر به فردی که مربوط به صید و صیادی می باشد را در این اسکله مشاهده خواهید کرد. کشتی ها و قایق های صیادی در این اسکله پهلو گرفته اند. شما می توانید در این اسکله از طبیعت بکر تالاب و جنگل‌ های طبیعی که دست نخورده هستند بازدید نمایید . در واقع اسکله ماهیگیری به عنوان یکی از مکان های خاص تالاب آستانه اشرفیه شناخته می ‌شود.

جاهای دیدنی آستانه

آستانه اشرفیه گیلان

۷. دیدنی های آستانه و روستاهای شهر

روستاهای زیادی در اطراف آستانه اشرفیه وجود دارند که هر یک از این روستاها جذابیت‌ های خاصی دارند. روستای لسکوکلایه یکی از بزرگترین روستاهای آستانه اشرفیه می باشد. روستای دستک، روستای کماچال، روستای فوشازده، روستای دهنه سر، روستای درگاه، روستای امشل و غیره به عنوان مهم‌ ترین روستاهای آستانه شناخته می شوند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید