۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55396702

طی کردن فاصله بندر انزلی تا خمام چندان زیاد نیست. به همین دلیل شما می توانید سریعا به مقصد مورد نظرتان برسید.

فاصله بندر انزلی تا خمام

سلام نو-سرویس گردشگری: طی کردن فاصله بندر انزلی تا خمام چندان زیاد نیست. به همین دلیل شما رد کمترین بازه زمانی می توانید مسافت این دو شهر را طی نمایید. مسافت بندر انزلی تا خمام تنها ۲۲ کیلومتر می باشد و شما در عرض ۱۵ دقیقه می توانید به مقصد برسید. در صورتی که سرعت تان بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد می توانید بعد از ۱۲ الی ۱۳ دقیقه به مقصد برسید. از آنجایی که مسافت بین این دو شهر دارای جاذبه های دیدنی است، شما از طی کردن مسیر بدون شک لذت خواهید برد. برای طی کردن مسافت بندر انزلی تا خمام باید به خوبی مسیر را بشناسید. در صورتی که شهرها و روستاهای بین این دو شهر را به خوبی بشناسید می توانید از آنها بازدید نمایید. به طور کلی شناخت مسیر هر یک از شهرهای شمالی به شما کمک می کند تا لذت بیشتری از سفرتان ببرید.

شهرها و روستاهای فاصله انزلی تا خمام

برای طی کردن مسیر بندر انزلی تا خمام باید از بلوار آیت الله طالقانی خارجی شوید. بعد از رد کردن این بلوار وارد بلوار آیت الله پیشوایی می شوید. پس از اینکه از شهر انزلی خارج می شوید وارد اتوبان رشت، انزلی خواهید شد. در بین مسیر شهر طلاب آباد را مشاهده می کنید. در صورتی که نیازی به پر کردن باک بنزین خودروی خود دارید می توانید در این مکان توقف داشته باشید. شما تا به لیجارکی برسید روی خط ساحلی رانندگی خواهید کرد. لیجارکی یکی از شهرهای شمالی است که از خط ساحلی جدا می شود تا شما بتوانید به مقصدتان یعنی خمام برسید. در اتوبان انزلی، رشت سفرتان را ادامه می دهید تا به گورابجین برسید.

در مسیر بندر انزلی تا خمام می توانید از چاپارخانه ای که در گذشته استفاده می شده است بازدید نمایید. این چاپارخان در اتوبان رشت، انزلی قرار گرفته است. بعد از چاپارخانه به پشتسان گورابجیر می رسید. پس از رد کردن این روستا وارد خمام خواهید شد. روستاهای بین مسیر جذاب و دیدنی هستند. اگر مایل باشید می توانید در مسیر توقف نمایید و از جاذبه های گردشگری و دیدنی مسیر بازدید کنید. بیشتر افرادی که به گشت و گذار در شهرهای شمالی علاقه دارند، بدون شک در این مسیر توقف می نمایند تا از تمامی جاذبه های گردشگری بازدید کنند.

فاصله بندر انزلی تا خمام

انزلی تا خمام

طی کردن فاصله بندر انزلی تا خمام با ماشین شخصی

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند برای بازدید به شهرهای شمالی از ماشین شخصی خود استفاده کنند. فاصله بندر انزلی تا خمام با ماشین شخصی در کمترین بازه زمانی طی می شود. بنابراین شما می توانید این فاصله را در کوتاهترین زمان طی کنید و از مشاهده جاذبه های گردشگری طی مسیر لذت ببرید. در مسیری که طی می کنید می توانید از امکانات، اقامتگاه ها، پمپ بنزین ها و ... استفاده نمایید. بیشتر افرادی که به مشاهده شهرهای شمالی علاقه دارند در طی مسیر خود توقف خواهند داشت. به طور کلی باید به خوبی بدانید که با توقف در مسیر امکان دارد مدت زمان بیشتری طول بکشد تا به مقصد برسید. با این وجود بسیاری از افراد به مدت زمان رسیدن مقصد فکر نمی‌ کنند و تنها برایشان اهمیت دارد که از شهرها و روستاهای شمالی بازدید نمایند.

فاصله بندر انزلی تا خمام با اتوبوس

بسیاری از افراد برای طی کردن مسافت بندر انزلی تا خمام با اتوبوس سفر می کنند. شما می توانید با اتوبوس بعد از ۲۰ دقیقه به مقصد مورد نظر برسید. در واقع سرعت اتوبوس نسبت به ماشین شخصی کمتر است. به همین دلیل شاید زمان بیشتری طول بکشد تا شما به مقصد برسید. در صورتی که با تورهای گردشگری برای سفر به شهرهای شمالی رفته ‌اید بدون شک در طی مسیر خود توقف خواهید داشت. اگر در طی مسیر بندر انزلی تا خمام توقف نمایید امکان دارد که حدود ۴۰ دقیقه بعد به مقصد برسید. بسیاری از افرادی که در اتوبوس هستند مایل می باشند بعد از طی کردن مسافت طولانی توقف داشته باشند. اما توقف در شهرهای شمالی کوتاه‌ مدت تر خواهد شد. چرا که بین هر یک از انواع شهرهای شمالی جاذبه های گردشگری و طبیعت بکر و زیبایی وجود دارد.

فاصله بندر انزلی تا خمام

زیبایی های خمام

مشخصات شهر خمام

برای طی کردن فاصله بندر انزلی تا خمام باید درمورد ویژگی‌ ها و مشخصات شهرستان خمام اطلاعات کافی کسب نمایید. خمام یکی از شهرهای استان گیلان می باشد که بین دو شهر بزرگ انزلی و رشت قرار گرفته است. در واقع باید بدانید که این شهر یک مسیر ترانزیتی و بین المللی به شمار می رود. فاصله شهر خمام تا شهر رشت حدود ۷ کیلومتر است و همچنین تا بندر انزلی فاصله زیادی ندارد. خمام را در شمال کشور به عنوان یکی از شهرهای مرزنشین به شمار می آورند. در قسمت غربی خمام روستای دهنه سر شیجان وجود دارد. قسمت شرق به تالاب انزلی وصل می گردد.

طبق سرشماری که انجام شده است شهر خمام در این چند ساله رشد چند برابر داشته است. مردم خمام به زبان گیلکی صحبت می کنند و مسلمان هستند. قدمت خمام هزار سال است به همین دلیل این شهر را به عنوان یکی از شهرهای تاریخی می شناسند. خمام در گذشته به عنوان شهر خوبان شناخته می ‌شد. شهرستان خمام دارای دو بخش می باشد که یکی از بخش ها مرکزیت است و بخش دیگر چوکام می باشد. جنگل فتاتو یکی از زیباترین جنگل های خمام است که شما می توانید از آن بازدید نمایید. چراگاه طبیعی زیادی در این شهر وجود دارد که به عنوان بزرگترین چراگاه های استان گیلان شناخته می شوند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید