۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
کد خبر: 55396698

ما در این مقاله به بررسی تعدادی از جاهای دیدنی درود و ویژگی های آنها می پردازیم.

جاهای دیدنی درود

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر درود یکی از شهر های سرسبز و توریستی ایران است که دارای آب و هوای خنک و نسبتا معتدلی می باشد. این شهر برای علاقه مندان به جاذبه های توریستی، طبیعی و .... یک انتخاب ایده آل بوده که برای سفر های تفریحی بسیار مناسب است. شما عزیزان می توانید از شهر درود به عنوان یکی از مقصد های اصلی سفر های تابستانه و بهاره خود استفاده کنید. در ادامه مقاله به بررسی تعدادی از جاهای دیدنی درود و ویژگی های آنها می پردازیم. اگر علاقه مند به این شهر هستند و قصد سفر به آن را دارید، در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با جاهای دیدنی آن آشنا شوید. دریاچه گهر، آبشار بیشه، تنگه لی لی، تالاب ازگن، آبشار ازنادر، تنگه عزیز آباد، کوه قارون و .... از جاهای دیدنی درود محسوب می شوند که در ادامه مقاله به توضیح درباره ی آنها می پردازیم.

معرفی برترین جاهای دیدنی درود :

دریاچه گهر :

یکی از بهترین جاهای دیدنی درود دریاچه گهر است. سالانه افراد بسیاری برای تفریح و بازدید به این مکان سفر می کنند. این مکان دیدنی جزو مهم ترین دریاچه های کشور محسوب می شود. این دریاچه دارای آب شیرین است. در این دریاچه ماهی قزل آلا وجود دارد به همین علت صیادان بسیاری برای ماهیگیری این مکان را انتخاب می کنند. کوه اشترانکوه در نزدیکی این مکان قرار دارد و اگر از علاقه مندان به رشته کوهنوردی هستید سفر به دریاچه گهر به شما عزیزان پیشنهاد می شود. برای رفتن به کنار دریاچه جاده ای وجود ندارد و باید مسیری را پیاده طی کنید تا به این دریاچه زیبا برسید. در فصل بهار این مکان به اوج سرسبزی خود می رسد. بنابراین فصل بهار زمان مناسبی برای سفر به این مکان است.

جاهای دیدنی درود

جاهای دیدنی درود

آبشار بیشه :

آبشار بیشه یکی از معروف ترین آبشار های کشور محسوب می شود که جزو جاهای دیدنی درود است. به همین علت افراد بسیاری برای تفریح و بازدید از این آبشار به شهر درود سفر می کنند. این آبشار بین جنگل های بلوط و رشته کوه های زاگرس واقع شده است. با سفر به درود و بازدید از آبشار بیشه می توانید از طبیعت زیبای جنگل های بلوط نیز بازدید فرمایید. جاده ای که به آبشار بیشه می رسد دارای طبیعت بسیار زیبایی است. بنابراین هنگام سفر به این آبشار می توانید از زیبایی های جاده آن بهره مند شوید. ارتفاع این آبشار حدود ۴۸ متر می باشد. این آبشار در روستای بیشه واقع شده است. برای بازدید از این آبشار می توانید از ماشین استفاده کنید. زیرا در این روستا جاده ماشین رو برای رسیدن به آبشار بیشه وجود دارد.

تنگه لی لی :

تنگه لی لی یکی از معروف ترین جاهای دیدنی درود است. این جاذبه طبیعی به دلیل داشتن طبیعتی زیبا سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. تنگه لی لی در صخره های زاگرس واقع شده است. رودی به نام ماربره از میان تنگه لی لی عبور می کند. در انتهای این تنگه حوضچه های طبیعی تشکیل شده است که منشا تشکیل این حوضچه ها رود ماربره است. این تنگه در روستای حشمت آباد قرار دارد. فاصله تنگه لی لی تا شهر درود حدود ۲۰ کیلومتر می باشد. در فصل بهار تنگه لی لی بسیار سرسبز است و می تواند زمان مناسبی برای سفر شما عزیزان به این تنگه باشد.

تالاب ازگن :

یکی دیگر از جاهای دیدنی درود، تالاب ازگن است که با نام تالاب قارون نیز شناخته می شود. این مکان زیبا و دیدنی در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر درود واقع شده است. در نزدیکی این تالاب کوه ازگن قارون قرار دارد. نام این تالاب از کوه ازگن قارون گرفته شده است. در فصل زمستان با آب شدن برف های موجود بر روی کوه ها، آب این تالاب تامین می شود. در فصل تابستان بخش بسیاری از آب موجود در تالاب ازگن خشک می شود، بنابراین فصل تابستان زمان مناسبی برای بازدید از این تالاب نیست.

تنگه لی لی دورود

جاهای دیدنی درود

تنگه عزیز آباد از جاهای دیدنی درود :

تنگه عزیز آباد جزو جاهای دیدنی درود محسوب می شود. این تنگه به دلیل طبیعت بکر و زیبایی که دارد سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. این تنگه در نزدیکی روستای عزیز آباد واقع شده است. فاصله این تنگه تا شهر درود حدود ۱۵ کیلومتر است. در انتهای این تنگه آبشار های بسیاری وجود دارد که با گذشتن از تنگه و پیمودن مسیری نسبتا کوتاه می توانید از این آبشار ها دیدن کنید

کوه قارون :

از دیگر جاهای دیدنی درود می توان به کوه قارون اشاره کرد. اگر علاقه مند به کوهنوردی و پیاده روی هستید می توانید به این مکان زیبا سفر کنید. کوه قارون در جنوب شهر درود واقع شده است. ارتفاع این کوه حدود ۳۰۰۰ متر می باشد. برای صعود به قله کوه قارون به شما عزیزان پیشنهاد می شود که تجهیزات کامل همراه خود داشته باشید. در مسیر کوه قارون دو چشمه بسیار زیبا وجود دارد. کوهنوردان برای استراحت، در این مکان توقف می کنند و از زیبایی های این دو چشمه بهره مند می شوند.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 0
    نام این شهر دورود است نه درود زیرا وجه تسمیه آن از جاری بودن دو تا رود خانه در این شهر است و آبشار بیشه روستای بیشه در بخش سپیددشت از توابع شهرستان خرم آباد قرارداد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید