۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۲
کد خبر: 55396695

ما در این مقاله به دنبال ارائه پاسخی جامع و کامل برای سوال از خرم آباد چی بخریم؟ هستیم.

از خرم آباد چی بخریم

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر خرم آباد مرکز استان لرستان می باشد و یکی از شهر های تاریخی ایران محسوب می شود. این شهر سر سبز و زیبا دارای جاذبه های توریستی و گردشگری متعددی می باشد. به همین دلیل سالانه بسیاری از توریستان داخلی از این شهر به عنوان مقصد سفر های نوروزی، تابستانه و ... یاد می کنند. شهر خرم آباد علاوه بر جاذبه های تاریخی و توریستی دارای سوغات متعدد و مختلفی می باشد. به طوری که شما می توانید انواع شیرینی ها، صنایع دستی و ... را به عنوان سوغات از این شهر خریداری نمایید. ما در این مقاله به دنبال ارائه پاسخی جامع و کامل برای سوال از خرم آباد چی بخریم؟ هستیم. در نتیجه اگر قصد سفر به این شهر تاریخی و سر سبز را دارید، تا انتها همراه ما باشید.

از خرم آباد چی بخریم ؟

شیرینی آردی :

شیرینی آردی که در زبان محلی به نام نان آردی نیز شناخته می شود، یکی از برترین سوغات شهر خرم آباد می باشد. این شیرینی در بین مردم محلی منطقه بسیار محبوب می باشد به طوری که پاسخ سوال از خرم آباد چی بخریم؟ برای بسیاری از آن ها شیرینی آردی می باشد. این سوغات خوشمزه و بی نظیر خرم آباد با کمک آرد، روغن، شکر، هل و دارچین تولید می شود. تولید کنندگان این شیرینی از مواد مختلفی مثل پودر پسته، کنجد و ... برای تزئین آن استفاده می کنند. شیرینی های آردی امروزه در طعم های مختلفی مثل گردویی، نارگیلی و ... تولید شده و در بین توریستان و مسافرانی که به خرم آباد سفر کرده اند، عرضه می شوند.

نان ساجی :

بی شک یکی از پاسخ های اصلی برای سوال از خرم آباد چی بخریم؟ نان ساجی می باشد. نان ساجی از نظر بسیاری از توریستان و مردمان محلی، محبوب ترین و خوشمزه ترین نان سنتی در غرب کشور می باشد. این نوع نان ها دارای ظاهری پهن و دایره ای می باشند و ضخامت آنها نیز بسیار اندک است. نان ساجی دارای انواع مختلفی دارد و معمولا طبق سلیقه افراد طبخ می شود. از مهم ترین انواع نان ساخی می توان به نان تپ تپی، نان تیری و ... اشاره کرد. در واقع نان ساجی با توجه به موادی که در آن استفاده می شود، نام های متفاوتی نیز به خود می گیرد. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به خرم آباد، حتما از نان ساجی و سنتی این شهر استفاده کنید.

روغن حیوانی :

روغن حیوانی یکی دیگر از پر طرفدار ترین سوغات خرم آباد می باشد که توصیه می کنیم خرید آن را حتما از استان لرستان و به ویژه خود شهر خرم آباد انجام دهید. استان لرستان به طور کلی دارای چمن زار ها و دشت های پهناور گسترده ای می باشد. به همین دلیل شغل دامپروری یکی از شغل های اصلی مردمان این استان می باشد. رواج شغل دامپروری در این استان سبب شده است که صنایع مرتبط با دام نیز با پیشرفت قابل توجهی در این استان روبرو شوند. به طوری که تولید روغن حیوانی و سایر محصولات لبنی امروزه به شغل اصلی بخش قابل توجهی از استان لرستان تبدیل شده است. روغن حیوانی لرستان و به ویژه خرم آباد دارای عطر و طعم بی نظیری می باشد. همچنین کیفیت این روغن ها نیز با روغن های حیوانی تولید شده در سایر نقاط کشور متفاوت می باشد.

از خرم آباد چی بخریم

از خرم آباد چی بخریم

شیرینی کاک :

در هنگام یافتن پاسخ برای سوال از خرم آباد چی بخریم؟ نمی توان از شیرینی معروف و شناخته شده ی کاک غافل شد. شیرینی کاک یکی از شیرینی ها خاص و سنتی لرستان می باشد که تفاوت های قابل توجهی با شیرینی های امروز دارد. این شیرینی خاص به استان لرستان تعلق داشته و با کمک روغن حیوانی، شکر، آرد و زعفران تولید می شود. همچنین از موادی مثل شیره و عسل برای تزئین آن استفاده می شود. این شیرینی سنتی در بین مردم محلی لرستان بسیار محبوب بوده و از آن برای مراسم و ایام خاص مثل عید نوروز، عروسی ها و ... استفاده می شود.

عسل :

از نظر بسیاری از توریستان و گردشگرانی به خرم آباد سفر کرده اند، عسل بهترین سوغات این شهر می باشد. همانطور که گفته شد استان لرستان دارای طبیعت بسیار بکر و بی نظیری می باشد. همچنین دشت ها و چمن زار های پهناور و منحصر به فردی در این استان وجود دارد. به همین دلیل امروزه عسل های بسیار مرغوب و خوش طعمی در این منطقه تولید می شود. استان لرستان امروزه جزو معدود نقاطی از کشور می باشد که شما می توانید عسل کاملا طبیعی در آن پیدا و خریداری نمایید. در نتیجه به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به این استان زیبا از عسل های مرغوب آن غافل نشوید.

از خرم آباد چی بخریم

از خرم آباد چی بخریم

شهر خرم آباد علاوه بر موارد فوق دارای سوغات متنوع و گوناگون دیگری نیز می باشد. از مهم ترین سوغات باقی مانده لرستان می توان به گلونی، ورشو، جاجیم، حلوا ارده، گیوه، حصیر و ... اشاره کرد.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه سوغات خرم آباد به دست آورده و پاسخ سوال از خرم آباد چی بخریم؟ را یافته باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • گیوامیدی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    11 0
    عسل .گرده وگل برموم وژل رویال
  • حسین IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    5 2
    حلواارده وورشوسوغات بروجرداست ازسالیان قددیم هم بوده حالا تغییرمکان داده شوده مال خرم ابادوجاجیم وماشته وگیوه هم درتمام شهرهای استان است
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 0
      یا الله مشتی
  • بهار IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    5 0
    به نظرمن ترخینه 😝😝
  • امیرحسین IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    1 6
    ببخشید اول شمافرق خرم آباد و استان لرستان بفهمید بعد مقاله بنویسید شیرینی کاک- نان قندی و نخودی- ورشو- گیوه- جاجیم- قلم زنی و غیره هیچکدوم به شهر خرم آباد ارتباطی نداره همه اینها سوغات شهر بروجرده و بروجردم یه شهر ۵۰۰ هزار نفریه یه روستا نیست که شما ذیل اسم شهر خرم آباد قرارش دادید
  • اهورا SG ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    6 1
    شیرینی کاک ازکی شده سوغات خرم اباد!!!!من خودم لرم وخرم ابادتاجایی و میدونم کاک مال کرمانشاهه نه خرم اباد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید