منابع سیاسی یمنی از وجود طرح و ابتکار جدیدی برای رسیدن به یک آتش‌بس طولانی مدت میان دولت صنعاء و ائتلاف سعودی خبر دادند.

مذاکره دولت صنعاء و ائتلاف سعودی در پایتخت عمان
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، منابع سیاسی یمنی امروز (شنبه) از وجود طرح و ابتکار جدیدی برای رسیدن به یک آتش‌بس طولانی مدت میان دولت صنعاء و ائتلاف سعودی خبر دادند.

این منابع سیاسی به وبگاه الخبر الیمنی گفتند که هم اکنون تیم‌های مذاکره کننده صنعاء و ائتلاف سعودی در مسقط، پایتخت عمان در حال مذاکره بر روی این طرح هستند.

به گفته این منابع، در این طرح که همچنان در حال رایزنی است، ائتلاف سعودی برای پرداخت حقوق کارکنان از محل فروش نفت یمنی تعهد خواهد داد، همزمان عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای پرداخت حقوق بازنشستگان نظامی و امنیتی کمک مالی خواهند کرد.

آن‌ها همچنین ابراز امیدواری کردند که این ابتکار در روزهای آینده به یک طرح نهایی برسد و هنوز تحت بررسی صنعاء و ریاض قرار دارد.

الخبر الیمنی در ادامه به نقل از منابع سیاسی یمن نوشت که دولت عربستان سعودی تمایلی به تنش دوباره نظامی ندارد، اما فشارهایی که از جانب آمریکا و انگلیس بر روی ریاض وجود دارد، موجب تأخیر در رسیدن به یک توافق نهایی شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید