۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 55396287

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی سلمان شهر از جمله غار آبی دانیال، جنگل تیلاکنار و قلعه مارکوه می پردازیم.

جاهای دیدنی سلمان شهر

سلام نو- سرویس گردشگری: سلمان شهر که با نام های متل قو و ساقی کلایه نیز شناخته می شود یک شهر ساحلی کوچک در استان مازندران است. این شهر که یکی از قطب های گردشگری شمال کشور محسوب می شود در هشت کیلومتری شرق عباس آباد واقع شده است. در ادامه به معرفی جاذبه های توریستی و جاهای دیدنی این شهر می پردازیم.

غار آبی دانیال

بدون شک مشهورترین نام در میان جاهای دیدنی سلمان شهر غار آبی دانیال است. این غار که شباهت زیادی به غار علیصدر همدان دارد یکی از بزرگترین غارهای رودخانه ای ایران به شمار می رود. غار آبی دانیال به سبب خنک بودن هوای درون آن یکی از مقاصد اصلی مسافران سلمان شهر در فصل تابستان است. این غار که در انتهای روستای دانیال واقع شده است طبیعت بکر و زیبایی را نیز در اطراف خود دارد. یکی از جذابیت های اصلی این غار بافت آهکی زیبای دیواره ها و سقف آن است. شکل گیری این بافت آهکی میلیون ها سال به طول انجامیده است و می توان گفت که یکی از آثار هنری تولید شده به دست طبیعت است.

جنگل تیلاکنار

جنگل تیلاکنار که با نام جنگل متل قو نیز شناخته می شود یکی دیگر از جاهای دیدنی سلمان شهر است. این جنگل که مهمترین منطقه جنگلی سلمان شهر محسوب می شود در جنوب این شهر و در انتهای خیابان دریا گوشه واقع شده است. یکی از جذابیت های خاص این جنگل وجود رودخانه ای است که در دل آن جریان دارد و طنین صدای آب آن حالتی ویژه و دلپذیر را به جنگل تیلاکنار می بخشد. این جنگل محصور میان درختان تنومند و سر به فلک کشیده ای است که گشت و گذار در میان آنها می تواند تجربه ای آرامش بخش را برای هر گردشگری رقم بزند. این جنگل به دلیل زیبایی های بی حد و حصر خود یکی از مقاصد محبوب برای علاقه مندان به عکاسی نیز هست.

جاهای دیدنی سلمان شهر

روستای اسب چین

روستای اسب چین

روستای اسب چین نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی سلمان شهر است و از جمله روستاهای تاریخی مازندران به شمار می رود. مهمترین جاذبه گردشگری این روستا رودخانه معروف آن است که به آن گوشیر می گویند. دلیل این نامگذاری رنگ شیری این رودخانه است که منظره ای ویژه را به آن بخشیده است. رودخانه گوشیر از چشمه ای سرچشمه می گیرد که اهالی روستای اسب چین آن را چشمه ای مقدس می دانند. در کناره های این رودخانه درختان سرسبزی قد برافراشته اند و ترکیب درختان با رودخانه منظره ای تماشایی را به روستای اسب چین بخشیده است. سعی کنید در سفر به سلمان شهر حتما از این روستای زیبا نیز دیدن کنید.

پلاژ ساحلی متل قو

پلاژ ساحلی متل قو که یکی از مشهورترین سواحل دریای خزر به شمار می رود یکی دیگر از جاهای دیدنی سلمان شهر است. این پلاژ ساحلی با تفریحات پرشمار خود و امکانات رفاهی موجود در آن شناخته می شود. در این منطقه علاوه بر تفریحات معمول و روتین ساحلی تفریحات دیگری از قبیل جت اسکی، اسکی روی آب، شاتل دریایی، پاراسل و هاورکرافت نیز برای گردشگران مهیا شده است. اگر قصد شنا در دریای خزر را دارید پلاژ ساحلی متل قو می تواند یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای شما باشد. در این پلاژ ساحلی مکان هایی برای دوش گرفتن تعبیه شده است. همچنین مراکزی نیز جهت عرضه وسایل شنا و تجهیزات مورد نیاز نیز در ساحل وجود دارد. وجود غریق نجات های متعدد نیز می تواند خیال گردشگران را از امنیت شنا در این ساحل راحت کند. رستوران ها و کافی شاپ های متعددی که در این پلاژ ساحلی قرار دارند یکی دیگر از مزایای آن می باشند.

مجتمع قو الماس خاورمیانه

مجتمع قو الماس خاورمیانه که یکی از جاهای دیدنی سلمان شهر است به نوعی نماد این شهر به شمار می رود. این برج دوقلوی زیبا و مدرن دارای بیست و پنج طبقه می باشد و با نورپردازی زیبا در شب جلوه ای منحصر بفرد را به شهر متل قو می بخشد. این مجتمع که با نام برج های عظیم زاده نیز شناخته می شود تشکیل شده از مجتمع ورزشی الماس، مجتمع مسکونی قو، مجتمع تجاری الماس قو خاورمیانه و هتل پنج ستاره دلوکس بین المللی الماس است. اگر قصد اقامت در سلمان شهر را دارید این هتل پنج ستاره با اختلاف بهترین مکانی است که می توانید در آن اقامت کنید.

بازارچه سنتی ترکمن متل قو

یکی دیگر از جاهای دیدنی سلمان شهر بازارچه سنتی ترکمن متل قو است. اگر شما نیز به فرهنگ مردم ترکمن علاقه مند هستید توصیه می کنیم حتما سری به این بازارچه بزنید. در این بازار می توانید با صنایع دستی زیبای ترکمن ها، انواع پوشاک سنتی و همچنین بازارچه میوه و تره بار روبرو شوید. بازارچه سنتی ترکمن متل قو در خیابان نواب صفوی و در نزدیکی رستوران مشهور فرزین قرار گرفته است.

جاهای دیدنی سلمان شهر

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه نیز از جمله مشهورترین جاهای دیدنی سلمان شهر است. این قلعه که دارای قدمتی بیش از هزار سال است و ساخت آن به قرن سوم هجری باز می گردد در منطقه کتالم واقع گردیده است. قلعه مارکوه به سبب طبیعت سرسبز اطراف آن همواره پذیرای گردشگران پرشماری است. یکی دیگر از جذابیت های این منطقه وجود چشمه های آبگرم متعدد در اطراف آن است. این قلعه در گذشته یک دژ نظامی استراتژیک بوده است و امروزه به عنوان یکی از قطب های گردشگری سلمان شهر شناخته می شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    قلعه مارکوه جزء رامسر هستش نه متل قو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید